Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگویی رسانه‌‌ای از احیای ۳۳ واحد تولیدی در یازده ماه ابتدایی سال گذشته با ورود مجموعه قضایی استان هرمزگان خبر داد و گفت: تأکیدات رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم حمایت‌های قضایی به منظور رفع موانع تولید همواره از اولویت‌های اصلی این دادگستری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی قهرمانی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت هر چه بیشتر بخش تولید در استان هرمزگان موجب رونق اشتغال خواهد شد، تأکید کرد: اولویت مجموعه قضایی هرمزگان حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی است و در همین راستا، به منظور رفع مشکلات واحد‌های تولیدی، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، شرایط مساعد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با حمایت‌های قضایی صورت گرفته در جهت رونق تولید در یازده ماه ابتدایی سال گذشته ۴ هزار و ۵۵۰ نفر به کار بازگشتد، گفت: دادگستری استان هرمزگان با تمام توان به موضوع رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاری مشروع ورود کرده است.

تشکیل قرارگاه رصد و پایش تولید

قهرمانی با اشاره به تشکیل قرارگاه رصد و پایش تولید به منظور حمایت حقوقی و قضایی از صنایع و واحد‌های تولیدی در دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: دادگستری استان هرمزگان با اتخاذ دو رویکرد حمایت از سرمایه گذاری مشروع با توجه به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و مقابله با فساد و برخورد با اخلالگران در نظام اقتصادی، رفع موانع تولید و حل و فصل مشکلات فعالین این عرصه را به منظور بهبود معیشت مردم مورد توجه ویژه قرار داده است.

رئیس دادگستری استان هرمزگان برگزاری جلسات توجیهی به منظور افزایش هماهنگی میان بانک‌های عامل و مؤسسات اقتصادی از یک سو و کارخانجات و واحد‌های تولیدی را مهم دانست و افزود: همه دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در زمینه برقراری امنیت، مقابله با فساد، برخورد با قاچاق، حمایت از سرمایه گذاری و تولید و احیای کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل باید هماهنگ باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رییس کل دادگستری هرمزگان بازگشت 4500 نفر به کار رونق اشتغال رونق تولید احیای 33 واحد تولیدی دادگستری استان هرمزگان حمایت از سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

مسعود ایرانی بیان کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

او افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد