Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:19:23 GMT

پیرامون حرم مطهر در شأن حضرت معصومه(س) نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۴۵۵۹

پیرامون حرم مطهر در شأن حضرت معصومه(س) نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با شهردار قم، اظهار داشت: از خدمات، ابتکارات و تلاش‌های شهردار قم و کارکنان شهرداری تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با یادآوری مسئولیت‌های بر عهده مالک اشتر از طرف امام علی (ع) افزود: یکی از این مسؤولیت‌ها آبادانی شهر و هدایت مردم به سمت صلاح و دین بوده است و امام علی (ع) عقب‌ماندگی را در فقر مردم دانسته و باید بدانیم کار شهرداری در جهت آبادی شهر بسیار مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خدمت به مردم شهر قم به‌عنوان قلب تپنده در ایران و منطقه را خدمت به اسلام و انقلاب دانست و تأکید کرد: تمام این نکات باعث افزایش ثواب و ارزش کار شهرداری می‌شود که باید به آن توجه کنیم و تأکید می‌کنم ۷ سال گذشته دوران شکوفایی برای قم بوده است.

وی ضمن یادآوری نکاتی ادامه داد: در مقطع اخیر یک نگاه کلان راهبردی و علمی در حوزه شهری وجود داشته و سند جامع راهبردی، تدوین چشم‌انداز و برنامه‌های میان‌مدت شاهدی بر این نگاه است و این کار بزرگی بوده که در شهر قم اتفاق افتاد و امیدواریم ادامه داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی تربیت نیروی انسانی و کادرسازی را در شهرداری موردتوجه قرارداد و بیان کرد: یکی دیگر از اتفاقات خوب در حوزه مدیریت شهری توجه به تربیت نیروی انسانی بود که به‌خوبی اتفاق افتاد و گام‌های خوبی برداشته‌شده و باید ارتقا نیروی انسانی با همه شیوه‌ها استمرار پیدا کند.

وی نکته بعد را سرعت و دقت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها دانست و بیان کرد: اجرای با سرعت پروژه‌ها اعتماد مردم را ایجاد و قلب شهروندان را جذب خواهد کرد و علاوه بر تغییر چهره شهر شهرداری توانسته روح مردم‌گرایی و اعتماد مردم و همچنین اتصال مردم و اطلاع‌رسانی و تعامل پیوسته با مردم را انجام دهد.

امام‌جمعه قم اجرای عدالت منطقه‌ای را یکی دیگر از نقاط مثبت عملکرد شهرداری قم عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود حدنصاب لازم برای خدمات به همه محلات تأمین شود، اگرچه نمی‌شود عدالت را به‌طور کامل اجرایی کرد اما تأمین عدالت اجتماعی و ارائه خدمات گسترده در همه مناطق کار بزرگی بوده که انجام‌شده است.

وی افزایش اعتبارات شهرداری و درآمدزایی شهرداری را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: ایجاد زیرساخت و افزایش درامدها بدون فشار بر نیازمندان و شهروندان نکته مثبت عملکرد شهرداری قم بوده و باید این نگاه ادامه پیدا کند تا بر مردم به‌خصوص قشر ضعیف فشاری وارد نشود.

آیت‌الله اعرافی به اجرای نماهایی به سبک غربی اشاره کرد و گفت: تقاضا دارم در مورد مبلمان و زیباسازی شهر دقت بیشتری انجام شود و ما می‌دانیم برای تغییر سبک معماری نیاز به الگویی در حوزه اسلامی داریم که متأسفانه انجام‌نشده و باید حوزه و دانشگاه در این بخش فعال‌تر باشد.

وی افزایش سرانه فضای سبز را نیز یادآور شد و مطرح کرد: برای حفظ و نگهداری فضای سبز نیاز به همکاری مردم بوده و کار بزرگی در این حوزه انجام‌شده و امیدواریم در بخش بافت فرسوده نیز بتوانید گام‌های مهمی برداشته شود و شاهد تغییراتی در این حوزه باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ساماندهی پیرامون حرم مطهر را از ضروریات و پروژه‌های لازم‌الاجرا خواند و تأکید کرد: متأسفانه پیرامون حرم مطهر در شأن کریمه اهل‌بیت (س) نبوده و امیدواریم با بودجه‌ای که از طرف دولت به آن اختصاص داده‌شده بتوانیم شاهد ساماندهی این بخش باشیم و با کمک استانداری بودجه‌های لازم را برای آن جذب کنیم.

وی در ادامه به مسائل فرهنگی شهر اشاره کرد و افزود: ارتقای فرهنگ شهر وظیفه همه ارگان‌ها بوده و شهرداری اقدامات خوبی انجام داده و امیدواریم بتوانیم با اهتمام سایر دستگاه‌ها شاهد تغییراتی باشیم، همچنین از شهرداری درخواست داریم نقشه‌ی راهی برای نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها ترسیم کرده و طرح جامعی برای آن تدوین کند.

آیت‌الله اعرافی در پایان تأکید کرد: استفاده و بهره‌گیری از بخش خصوصی باید افزایش پیداکرده و متأسفانه زیرساخت‌های بین‌المللی قم هنوز به جایگاه خود نرسیده و نیاز به اهتمام بیشتری در این حوزه داریم و در تأمین پارکینگ و مترو نیز کارهای بزرگی انجام‌شده است و برای ساماندهی بلوار پیامبر اعظم (ص) نیاز به همگرایی ویژه‌ای بین تمام دستگاه‌ها است.

کد خبر 5455793

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله اعرافی قم مدیریت شهری مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف سفرهای نوروزی نوروز آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان خرم آباد جاذبه گردشگری تردد وسایل نقلیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)

مراسم عزاداری ظهر روز شهادت امام صادق علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری و مداحی میثم مطیعی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079855 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • پیکر مطهر شهید تازه تفحص عملیات «خیبر» در باقرشهر تشییع شد