Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاهی شده که یک انتقال داده یک‌طرفه غیرقابل نفوذ و غیرقابل مسیریابی را ایجاد کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهران سلمانی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، عنوان محصول تولید شده در این شرکت را "دیتا دیود" دانست و گفت: این محصول یک وسیله ارتباطی شبکه یک‌سویه است که انتقال ایمن و یک‌طرفه داده‌ها را بین شبکه‌های تقسیم شده امکان‌پذیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دیتا دیود را ارتباط‌دهنده شبکه‌های خصوصی ایمن  به شبکه‌های عمومی ناایمن توصیف کرد و افزود: این ارتباط موجب ناامنی در شبکه‌های خصوصی نمی‌‎شود؛ چرا که طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که یک انتقال داده یک‌طرفه غیرقابل نفوذ و غیرقابل مسیریابی را ایجاد می‌کند ضمن آنکه با جلوگیری از نفوذ هکرها و عناصر موجود در شبکه، نقاط خارجی ورود به سیستم ارسال‌کننده را از بین می‌برند.

به گفته مجری طرح، ایمن‌سازی تمام نقاط خروجی داده‌های شبکه با دیتا دیودها باعث می‌شود بدافزارها از شبکه ناامن نتوانند عبور و به سیستم کاربر دسترسی پیدا کنند یا به‌طور تصادفی تغییرات اشتباهی ایجاد شود.

سلمانی مهمترین ویژگی این دستگاه را امنیت شبکه دانست و یادآور شد: امنیت شبکه‌های کامپیوتری همیشه نسبی است چون ارتباط در شبکه به‌صورت دوطرفه است اما با دیتا دیود می‌توان به امنیتی تقریباً ۱۰۰ درصدی دست پیدا کرد. این دستگاه دو پورت اینترنت دارد که یکی به‌عنوان سورس یعنی فرستنده و دیگری مقصد است و بدون سیستم‌عامل و توسط نرم‌افزار داخلی طراحی شده که در دو کامپیوتر نصب می‌شود و در صنایع مختلفی از قبیل فولاد، مس، پالایشگاه و پتروشیمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه این سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده که قسمت ارسال و دریافت حتی از تغذیه جدا شده است، خاطر نشان کرد: سامانه کاملاً سخت‌افزاری است و پردازشگری ندارد تا منفذی برای هک شدن آن ایجاد شود. سامانه بر اساس آخرین سری FPGA ها طراحی شده و با پیاده‌سازی تمام پشته "اترنت" روی آن امکان نرخ انتقال اطلاعات بسیار بالا را فراهم می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دیتادیود ، شرکت دانش بنیان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبدآهنین، سامانه پیشرفته‌ سیستم ضدهوایی اسرائیل، عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبد آهنین، سامانه پیشرفته سیستم ضدهوایی اسرائیل عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی کان اسرائیل، یک راننده کامیون در ارتش اسرائیل در حین انجام وظیفه، ده‌ها عکس از باتری‌های گنبد آهنین گرفت و این فیلم را به حساب کاربری ارسال کرد که معتقد بود متعلق به زنی است که عاشق او بوده است.

این کانال نشان داد که راننده کامیون داوطلبانه باتری‌های گنبد آهنین را با مکان آنها مستند کرده و آن‌ها را برای شخصی که فکر می‌کرد عاشق اوست فرستاده بود، اما بعداً متوجه شد که این حساب جعلی بوده و اطلاعات به آن به ایران تحویل داده شده است.

کد خبر 748018

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد