Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:16:35 GMT

صدور سند مالکیت برای ۹۷ درصد اراضی ملی استان البرز

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۴۸۸۴

صدور سند مالکیت برای ۹۷ درصد اراضی ملی استان البرز

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری استان البرز گفت که  اسناد مالکیت حدنگار تک برگی ۹۷ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان صادر و تحویل اداره کل منابع طبیعی استان شده است.

به گزارش ایسنا، حسین فاضلی هریکندی در خصوص اقدامات دادگستری کل استان البرز برای تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی استان و صدور اسناد مالکیت حدنگار تک برگی برای این اراضی گفت: برای تحقق این هدف، از انجایی که از کل اراضی استان البرز که ۵۱۷ هزار و ۳۰۰ هکتار است، مساحتی در حدود ۳۵۱ هزار و ۲۰۰ هکتار آن اراضی ملی و منابع طبیعی است، اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در استان البرز با جدیت توسط دادگستری کل استان مورد پیگیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان بیان کرد: با توجه به اینکه، حسب گزارش اداره کل ثبت اسناد و املاک، تا پایان سال ۱۳۹۸ فقط در خصوص حدود ۱۳.۵ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سند مالکیت حدنگار برای دولت صادرشده بود، لذا جهت صیانت از حقوق بیت المال و با هدف جلوگیری از تصرف و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی از یک طرف و نیز تسهیل امور مردم در پاسخ به استعلام های ثبتی در موارد مستثنیات اراضی ملی و منابع طبیعی و سایر استعلام ها و تسریع در روند اجرای قانون جامع حدنگار، با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان، پیگیری اجرای قانون جامع حدنگار در استان به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان محول گردید.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: با پیگیری ویژه معاونت موصوف و تلاش مضاعف و مستمر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، تا اسفند ۱۴۰۰ و ظرف مدت دو سال، نقشه حدنگاری ۹۹درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهیه و در بانک کاداستر جانمایی شده و علاوه بر آن اسناد مالکیت حدنگار تک برگی ۹۷ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان هم صادر و تحویل اداره کل منابع طبیعی استان شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز افزود: اسناد دو درصد دیگر از اراضی ملی که نقشه حدنگاری آن جانمایی شده نیز با صدور پیش سند در حال صدور است و به این ترتیب با صدور آن، اسناد تک برگی ۹۹ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان صادر خواهد شد.

وی متذکر شد: حدود یک رصد از اراضی ملی باقی مانده استان، تداخلاتی با اراضی وقفی و نیز اراضی استان قزوین وجود دارد که در حال بررسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستری استان البرز شورای حفظ حقوق بیت المال درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان مالکیت حدنگار استان البرز اداره کل تک برگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از 33 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت‌المال خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، 33 هزار و 675 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم