Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: هر گونه تصمیم وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی حضوری مدارس، تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است و هرگونه تغییر در تصمیمات ستاد مقابله با کرونا، منجر به تغییر تصمیم ما خواهد شد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا، صادق ستاری فرد اظهارکرد: دستورالعمل نحوه آموزش حضوری دانش آموزان روز گذشته از سوی آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نیز بر اساس اخبار و بررسی ها، تمام مدیران استان ها پیگیر نحوه اجرایی کردن این دستورالعمل و آموزش حضوری بوده اند.

ستاری فرد افزود: امیدواریم با توجه به مفاد این دستورالعمل روز ۱۴ فروردین میزبان دانش آموزان باشیم تا نسبت به از سرگیری آموزش های حضوری اقدام کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بند یک ابلاغیه آموزش حضوری مدارس و نحوه فعالیت کلاس های درس، ادامه داد: تقریبا ۳ سال تحصیلی دانش آموزان، متاثر از کرونا بوده است و امروز باید به دوران قبل از کرونا و فعالیت مدارس برگردیم.

ستاری فرد بیان کرد: در دستورالعمل نحوه آموزش حضوری دانش آموزان تاکید شده است که برنامه های آموزشی، تربیتی و ورزشی مدارس باید بر اساس برنامه هفتگی که از قبل بوده از سوی مدیران و معلمان اجرا شود و حضور دانش آموزان در مدارس حائز اهمیت است؛ بنابراین تلاش داریم تمام دانش آموزان در کلاس های درس حضور داشته باشند.

وی گفت: اگر دانش آموزی مبتلا به کرونا است یا علائم این ویروس و یا بیماری زمینه ای دارد، می تواند با ارائه مدارک و تایید پزشک، آموزش را از بستر شبکه شاد دنبال کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: توصیه قطعی ما انجام واکسیناسیون است اما چون آموزش حضوری حق همه دانش آموزان است هیچ شرطی برای حضور آنان در مدارس و کلاس درس پیش بینی نکردیم و هیچ شخصی نمی تواند هیچ شرطی را برای حضور دانش آموزان لازم الاجرا بداند.

ستاری فرد افزود: رعایت بهداشت فردی، محیط، استفاده از ماسک و رعایت تهویه کلاس ها مورد تاکید ماست.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره شهریه های مدارس غیردولتی نیز ادامه داد: در ابلاغیه ارسالی تاکید شده افزایش شهریه دانش آموزان در مدارس به بهانه آموزش حضوری ممنوع است اگر مدرسه ای شهریه را افزایش داد واحدهای ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات این موضوع را بررسی خواهند کرد این امر از سوی خانواده ها و گزارش تخلفات بررسی می شود.

توصیه قطعی ما انجام واکسیناسیون است اما چون آموزش حضوری حق همه دانش آموزان است شرطی برای حضور آنان در مدارس و کلاس درس پیش بینی نکردیم و هیچ شخصی نمی تواند هیچ شرطی را برای حضور دانش آموزان لازم الاجرا بداند.

وی همچنین تاکید کرد: خانواده ها به جز شهریه پیش بینی شده نباید شهریه مضاعفی به مدارس پرداخت کنند. ساماندهی سرویس های مدارس نیز در ابلاغیه اخیر تاکید شده که باید ساماندهی شود.

ستاری فرد درباره موضوع اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی دانش آموزان، افزود: این امر صرفا یک پیشنهاد است و در دستورالعمل نحوه آموزش حضوری دانش آموزان، درج نشده است. باید از فرصت باقیمانده به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم بخشی از عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی گفت: درحال حاضر، قانون مصوب مجلس پیش بینی کرده امتحانات باید در خردادماه باشد اما اگر تصمیمی در این باره گرفته شود آموزش و پرورش تابع آن خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان بیان کرد: مدیران مدارس و مناطق در روز ۱۴ فروردین باید مانند اول مهرماه با برگزاری یک جشن ملی و تقدیم گل و تقدیر از معلمانی که در این مدت مجاهدانه فعالیت کردند، به استقبال آموزش حضوری دانش آموزان بروند.

گفتنی است، احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ششم فروردین ماه در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی در ۱۴ فروردین که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، تاکید کرد: همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند.

براین اساس آموزش و پرورش دستورالعمل حضوری شدن مدارس را به ادارات کل مناطق و استان ها ابلاغ کرد.

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد:  فعالیت های تربیتی و آموزشی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و کلیه دروس از ۱۴ فروردین ماه تا پایان سال تحصیلی با رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک و تهویه کلاس باید به صورت حضوری دنبال شود.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آموزش حضوری دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش مقابله با کرونا دانش آموزان ۱۴ فروردین برای حضور ستاری فرد پیش بینی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

وی افزود: تبعه‌ای که کد یکتا دارد و بطور قانونی زندگی می‌کند؛ آموزش و پرورش ملزم به ثبت نام در مدارس است.

او تعداد فرهنگیان استان را ٤٣ هزار نفر اعلام کرد که در ٦ هزار و ٢٠ مدرسه مشغول به تدریس هستند و تعداد کلاس مدارس استان را ٢٩ هزار و ٢٧٤ مورد ذکر کرد.

وی با بیان اینکه مخالف تعطیلی مدارس به هر علت هستم گفت: در دو سال اخیر هیچ مدرسه‌ای تعطیلی نشده است؛ در تلاش برای بهبود خوابگاه‌های مدارس عشایری و روستایی هستیم.

رضایی افزود: در دو سال اخیر عملیات ساخت بیش از ٥٠٠ مدرسه را تمام کردیم؛ در استان کرمان ٢٥٠ مدرسه با وجود یک تا ٥ دانش آموز در راستای تحقق عدالت آموزشی مشغول فعالیت هستند.

او شعار هفته معلم امسال را "همه ما مدیون توایم معلم " اعلام گفت: عطا احمدی یک معلم بازنشسته است که ٢٦٠ مدرسه را در کرمان ساخته است.

وی خبر داد: ١٢ معلم نمونه در استان کرمان انتخاب شده اند و فروغ نادری به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به سوالی گفت: تدریس معلمان زن در مدارس متوسطه پسرانه نوبت دوم ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

او افزود: دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل آموزش و پرورش است.

وی خبر بازسازی اردوماه‌های جوادیه و باهنر با بیش از ٦٠ میلیارد تومان با همکاری شرکت‌های مس و گل گهر را نیز اعلام کرد و گفت:خوابگاه ٤٠٠ نفره در اردوگاه باهنر ساخته خواهد شد.

رضایی کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و رتبه دوم در کل شاخص‌ها، انتخاب به عنوان موفق‌ترین مدیر کل، کسب شش رتبه تک رقمی در کنکور سال قبل، کسب رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی در کنکور، کسب ١٣ مدال در جشنواره خوارزمی، رتبه اول اعزام راهیان نور، رتبه اول سلامت، افتخار آفرینی در کسب رتبه مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، راه اندازی ٩٠ پایگاه مطالعاتی، جذب ١٥٠٠ دانش آموز بازمانده از تحصیل، تطبیق مدارک ٢٥٠٠ مهدکودک در استان، راه اندازی ٣٥ مرکز سنجش دانش آموزان پایه اول، تجهیز مدارس استان به سیستم پایش تصویری با ٧ میلیارد تومان را از جمله افتخارات و اقدامت آموزش و پرورش برشمرد.

وی اظهار داشت: ٢٥٤ حوزه امتحان نهایی در استان به منظور برگزاری امتحانات نهایی انتخاب شده اند که به راکت الکترونیک و دوربین مجهز شده اند.

او همچنین از تداوم طرح تجاری سازی مدارس استان خبر داد.

وی گفت: مرکز آمار ایران تعداد دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان را ٧ هزار و ٥٠٠ نفر اعلام کرده که ما این عدد را به این صورت قبول نداریم.

رضایی در پایان اظهار داشت: ساخت اردوگاه شهید سلیمانی از محل اعتبارات وزارت نفت در شهر کرمان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم