Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@13:18:34 GMT

بیش از ۹۰ درصد اراضی ملی البرز سندار شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۵۷۲۰

بیش از ۹۰ درصد اراضی ملی البرز سندار شدند

آقای فاضلی هریکندی گفت: کل اراضی استان البرز ۵۱۷/۳۰۰ هکتار است که مساحتی در حدود ۳۵۱/۲۰۰ هکتار آن اراضی ملی و منابع طبیعی است، اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در البرز با جدیت توسط دادگستری کل استان مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی البرز گفت: با توجه به این که، حسب گزارش اداره کل ثبت اسناد و املاک، تا پایان سال ۱۳۹۸ فقط در خصوص حدود ۱۳/۵ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سند مالکیت حدنگار برای دولت صادرشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: جهت صیانت از حقوق بیت المال و با هدف جلوگیری از تصرف و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی از یک طرف و نیز تسهیل امور مردم در پاسخ به استعلام های ثبتی در موارد مستثنیات اراضی ملی و منابع طبیعی و سایر استعلام ها و تسریع در روند اجرای قانون جامع حدنگار، با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان، پیگیری اجرای قانون جامع حدنگار در استان به معاونت اجتماعی و‌ پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان محول شد.

رئیس کل دادگستری البرز گفت: با پیگیری ویژه معاونت موصوف و تلاش مضاعف و مستمر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، تا اسفند ۱۴۰۰ و ظرف مدت دو سال، نقشه حدنگاری ۹۹درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهیه و در بانک کاداستر جانمایی شده و علاوه بر آن اسناد مالکیت حدنگار تک برگی ۹۷ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان هم صادر و تحویل اداره کل منابع طبیعی استان شده است.

او گفت: اسناد۲درصد دیگر از اراضی ملی که نقشه حدنگاری آن جانمایی شده نیز با صدور پیش سند در حال صدور است و به این ترتیب با صدور آن، اسناد تک برگی ۹۹ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان صادر خواهد شد.

 حدود یک رصد از اراضی ملی باقی مانده استان، تداخلاتی با اراضی وقفی و نیز اراضی استان قزوین وجود دارد که در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگاه قضایی سندمالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی استان اراضی ملی و منابع طبیعی اراضی ملی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی اجرای این میزان عملیات آبخیزداری، ۷۰ درصد خسارت سیل‌ها ر ا کاهش داده است.
باقری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد درباره یکی از این طرح‌ها گفت: طرحی است که ۷ الی ۵۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری آن هست که شدت سیلاب را کاهش می‌دهد.
آقای راهداری مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار گفت: در حدود ۲۵۰ سازه آبخیزداری که در این منطقه داشتیم توانست حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب روان آب رو هدایت کند.
خردمند معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: حدود ۴۱۶ سازه آبخیزداری رو ساختیم حجم مخزن این سازه‌ها بیش از ۶ و نیم میلیون متر مکعب هست که در این بارندگی اخیر بیش از ۸۰ درصد این سازه‌ها آبگیری شده است.
وحید معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ما عملا بتوانیم ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان آبی که تبخیر و تعرق می‌شود و از دسترس خارج می‌شود را جلوگیری بکنیم حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد متر مکعب ذخیره سازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس