Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:55:16 GMT

تعداد بیماران سرپایی در مشهد رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۵۹۶۲

تعداد بیماران سرپایی در مشهد رو به افزایش است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی یک روز گذشته ۹۱۸ بیمار سر پایی مبتلا به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه داشتند که این آمار نشان می‌دهد تعداد این دسته از بیماران رو به افزایش است.

دکتر محمد پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلای به کرونا محسوب می‌شود، اظهار کرد: طی یک روز گذشته ۱۳۲ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در حوزه‌های سرپایی و بستری در مشهد شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر ۳۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۲۷۱ بیمار در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طی یک روز گذشته ۱۳۲ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۹۶ بیمار بوده است.  

پهلوان تصریح کرد: همچنین در حال حاضر ۹۳ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که ۶۶ نفر از این تعداد در مراکز درمانی این دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونا هنوز به پایان نرسیده و همچنان باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: شهروندان باید در صورت تکمیل نشدن واکسیناسیون‌شان نسبت به آن اقدام کنند. بری این منظور تمام مراکز واکسیناسیون در مناطق مختلف دانشگاه فعال و آماده خدمات‌رسانی به همه گروه های هدف از پنج سال به بالاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است

به گزارش قدس خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیران دانشگاه فردوسی مشهد که در اتاق جلسات سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه در طلبگی اصطلاحی داریم که همیشه دو عالم ثبوت و اثبات وجود دارد، اظهار کرد: زمانی مسائلی در واقعیت‌ها و عالم ثبوت موجوده اما در عالم اثبات نمی‌شود این وجود را ثابت کرد، مسئله‌ای که در دانشگاه فردوسی نسبت به گذشته وجود دارد، همین موضوع است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دانشگاه فردوسی نسبت به ذخایر ارزشمند علمی و فناورانه‌ای که از گذشته تاکنون داشته از یک عالم ثبوت بسیار قوی برخوردار است، چرا که بسیاری از مشاهیر علمی که در کشور درخشیدند، همچنین چهره‌هایی که توانستند بنیانگذار خیلی از مسائل علمی در حوزه علوم اجتماعی و علوم مادی باشند، همه محصول دانشگاه فردوسی در عرصه اساتید و دانش‌آموختگان بودند.

وی ادامه داد: این عظمتی که دانشگاه فردوسی در عالم ثبوت داشته را اگر بخواهیم نسبت به ذخایر علمی در بین دانشگاه‌های مطرح کشور بررسی کنیم، این دانشگاه در رده دوم و سوم دانشگاه‌های کشور قرار می‌گیرد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی در عالم اثبات نتوانسته آن اثرگذاری که شایسته و متناسب با آن ذخایر ارزشمند را در کشور و جامعه نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: اگر فقیه و فیلسوفی توانست در جامعه اثرگذار باشد و مسائل و اندیشه‌های علمی خودش را در جامعه پیاده کند و در پرورش افراد و یا در سازندگی برخی عناصر اجتماعی موفق نقش داشته باشد، این یک عالم و روحانی موفق است که هم نام و نشان دارد و هم در میان مردم نیز شناخته شده است، اما روحانیون بسیاری را داریم که در حوزه علمیه مجهز به همه علوم و معارف علمی و فقهی و سایر علوم هستند اما متأسفانه به‌صورت ناشناخته زندگی روزمره خودشان را می‌گذرانند و بعد از فوتشان نیز اثری از آن‌ها به‌جا نمی‌ماند.

وی عنوان کرد: اینکه فکر کنیم مردم و دستگاه‌ها به سراغ دانشگاه بیایند اشتباه است، بلکه دانشگاه است که باید به سراغ جامعه برود و در نقاط مختلف اثرگذاری خودش را به ثبت برساند.

علم‌الهدی متذکر شد: هر میزانی که بتوانیم این ذخایر علمی را در عرصه‌های مختلف در جامعه شکل دهیم و اثرگذار باشد، شخصیت فعلی و بالقوه دانشگاه را ساخته‌ایم وگرنه اگر ذخایر علمی در دانشگاه مانند گنج نهفته باشد و کسی از آن خبر نداشته باشد، اثرگذار نیست و شخصیت علمی دانشگاه را ثابت نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در زمینه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه ریشه قضیه در خود دانشگاه است، دانشگاه باید وارد این عملیات شود که خودش را در عرصه‌های عملی مختلف نشان دهد و بعد دیگران مشتری شوند و به سراغ دانشگاه بیایند.

وی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد باید در عملیاتی کردن دستاوردهای خود، جایگاه علمی این نهاد را در سطح جامعه تثبیت کند تا در ادامه دیگران برای پاسخ به نیازهای خود به آن مراجعه کنند.

علم‌الهدی با اشاره به چالش‌های پیش روی دانشگاه امام صادق (ع) در سال‌های آغاز به کار این دانشگاه گفت: یکی از نمونه‌های موفق پیوند دانشگاه و جامعه، تربیت نیروهای متخصص در دانشگاه امام صادق (ع) و به کارگیری آنان در مدیریت کلان اقتصادی و مدیریتی کشور بود. ما از این طریق توانستیم نیروهای متخصص خود را به جامعه هدف معرفی کنیم و امروز شاهد فعالیت دانش‌آموختگان این دانشگاه در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی جامعه هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه احداث پردیس زندگی کار بسیار ارزشمندی است، یادآور شد: با احداث این خوابگاه متأهلی بسیاری از مسائل فرهنگی دانشجویان حل می‌شود، چرا که مسئله به تأخیر افتادن ازدواج جوانان را با نصیحت و پند نمی‌توان برطرف کرد.

وی ادامه داد: دختر و پسر جوان دانشجو برای شروع یک زندگی سالم و آرام نیاز به تأمین زیرساخت‌هایی از جمله مسکن دارند که باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی هر نهاد و دستگاهی قرار بگیرد، امیدواریم این حرکت ارزشمند در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد؛ البته پیشنهاد بنده این هست که با کمک اساتید معماری حداقل فضای ممکن را در ساخت این خوابگاه در نظر بگیرید تا امکان استفاده بیشتر دانشجویان متأهل فراهم شود.

راه‌اندازی پژوهشکده علم و دین در دانشگاه فردوسی مشهد

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه فردوسی مشهد از جمله دانشگاه‌های برتر در سطح کشور است که ظرفیت ویژه‌ای در عرصه دانشجویی و هیأت علمی دارد، اظهار کرد: این دانشگاه در عرصه‌هایی همچون نفت، گاز، پتروشیمی فعال است و در دوره جدید در عرصه علوم انسانی و فرهنگی نیز ان‌شاءالله بتوانیم در کشور به‌عنوان یک الگو عمل کنیم.

مسعود میرزایی شهرابی با اشاره به اینکه پیش از پایان سال ۱۴۰۲ فاز نخست پردیس زندگی را افتتاح کردیم، گفت: خوابگاه‌های فاز نخست ۸۸۰ واحد خوابگاه متأهلی را در کمتر از سه ماه به دانشجویان مقطع دکتری تحویل می‌دهیم.

وی با تشکر از معاونت آموزشی دانشگاه در مورد جذب اعضای هیأت علمی، خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته از سهمیه‌ای که در وزارت علوم داشتیم، استفاده نکرده بودیم، اما اکنون در طول هفته حداقل یک جلسه هیأت جذب را در دانشگاه برای جذب نیروهای انقلابی و متخصص داریم و توانستیم افراد متخصص و دلسوز نسبت به ایران را جذب کنیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که برای خودمان تعریف کرده‌ایم، این است که بتوانیم کار تحولی در دانشگاه انجام دهیم، یعنی دانشگاه بتواند برای کشور آورده و ارزش افزوده ایجاد کند، به همین دلیل ستاد تحول در علوم انسانی را با همکاری ویژه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در برنامه داریم.

میرزایی شهرابی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور توانستند در تصمیمی شجاعانه براساس یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بعضی از پست‌ها را دو ستاره کنند، یعنی به جوانان متخصص و دلسوزی که می‌توانند به‌ویژه در معاونت فرهنگی و دانشجویی نقش‌آفرینی کنند، اجازه دادند که به بدنه دانشگاه جذب شوند.

وی با بیان اینکه سعی ما این است که سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی را بالا ببریم، گفت: یک سری معوقات و رفاهیات که اعضای هیأت علمی داشتند را با رایزنی که با وزارت علوم انجام دادیم توانستیم به طور کامل پرداخت کنیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: آیت‌الله علم‌الهدی در راه احقاق حق دانشگاه به ما کمک کردند تا با افراد تصمیم‌گیر اصلی در حوزه بودجه دانشگاه‌ها ارتباط بگیریم و بتوانیم بودجه خوبی را از دولت اخذ کنیم.

میرزایی از راه‌اندازی پژوهشکده علم و دین یا قرآن در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه فردوسی خبر داد و گفت: تا بتوانیم در ذیل این پژوهشکده در راستای توسعه فناوری از کتاب مقدس قرآن از ۷۵۰ آیه‌ای که صراحتاً ارجاع علمی دارند، استفاده لازم را ببریم.

وی با بیان اینکه رویکرد ما مسئله‌محوری است، عنوان کرد: می‌خواهیم برای حل مشکلات دولت و ثروت‌آفرینی این پیام را به تهران مخابره کنیم که جوانان انقلابی در دانشگاه فردوسی مشهد می‌خواهند برای ارتقای دانشگاه و کشور آورده‌های خوبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشند.

تحول در تدریس دروس معارفی دانشگاه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی نیز در این مراسم گفت: اگر علم مقدس و نورانی شود همه مشتغات آن نیز نورانی می‌شود، علمی که باعث خشیت، اخلاص، عمل و بصیرت شود باعث می‌شود که دانشجو و دانشگاه از برکات آن بهره‌مند شوند.

مهدی ایمانی مقدم عنوان کرد: بحث تحول در علوم به معنای تعالی علم و توامان کردن او با اخلاق چیزی است که باید مجموعه‌های علمی به آن توجه کنند و این آن چیزی است که رئیس دانشگاه، هیأت رئیسه و اساتید دانشکده‌ها اذعان دارند که دانشگاه نیاز به تحول محتوایی در این زمینه دارد.

وی به تحول در تدریس دروس معارفی دانشگاه اشاره کرد و گفت: دروس معارف از جمله دروسی است که همه دانشجویان در طول هفت ترم در حال گذراندن آن‌ها هستند که اگر ارائه این دروس متحول شود، ثمرات بسیار خوبی دارد.

خبرنگار: فریده خسروی

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور