Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله اعلام کرد: توقف عملیات‌های نظامی ائتلاف متجاوز بدون رفع محاصره یمن بی‌معناست و عملیات‌های ما برای شکستن این محاصره همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران اکونومیست، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به تصمیم ائتلاف متجاوز سعودی برای توقف عملیات نظامی در یمن واکنش نشان داده رفع محاصره کامل یمن را کنار این تصمیم ائتلاف سعودی ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش المیادین، وی اعلام کرد که تصمیم ائتلاف متجاوز سعودی مبنی بر توقف عملیات نظامی، در صورت عدم رفع محاصره یمن بی‌معناست.

محمد البخیتی با انتشار توییتی تأکید کرد، محاصره علیه یمن یک اقدام نظامی محسوب می‌شود؛ زیرا با زور سلاح به یمنی‌ها تحمیل شده است. مصائب یمنی‌ها در نتیجه محاصره شدیدتر از خود جنگ است و این یعنی ادامه عملیات‌های نظامی یمن با هدف شکستن این محاصره.

«مهدی المشاط» رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن شنبه گذشته از آتش‌بس یکجانبه و سه‌روزه نیروهای مسلح این کشور در همه جبهه‌های داخلی و برون‌مرزی خبر داد و گفت که اگر ائتلاف سعودی همه حملات و تجاوزش علیه یمن را متوقف کند این آتش‌بس نهایی می‌شود. این آتش‌بس سه‌روزه از عصر روز یکشنبه وارد فاز اجرایی شد.

همچنین ائتلاف سعودی از توقف حملات نظامی خود در یمن از ساعت 6 صبح امروز به‌وقت محلی خبر داد.

ائتلاف متجاوز این تصمیم را در حالی می‌گیرد که جنگ یمن اکنون وارد هشتمین سال خود شده است. طی این مدت، ارتش یمن ضربات مهلکی را به‌خصوص طی ماه‌های اخیر به کشورهای متجاوز از جمله عربستان و امارات وارد کرده است.

حملات پهپادی و موشکی چند روز پیش ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به تأسیسات حیاتی عربستان از جمله تأسیسات نفتی آرامکو که خسارات یک میلیارد دلاری برای ریاض به بار آورده است، آخرین مورد این ضربات مهلک بوده است.

+

  منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ائتلاف متجاوز توقف عملیات رفع محاصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به اینکه طرف اوکراینی در خط مقدم جبهه، به شدت وحشت زده شده است، گفت که روسیه حالا باید عملیات نظامی را به سرانجام برساند.

پسکوف تاکید کرد: در خط مقدم جبهه، طرف اوکراینی به شدت ترسیده است. اطلاعات دسته اولی که در اختیار داریم حاکی از آن است که در آن سوی میدان جنگ، ترس رو به افزایش است. نکته حائز اهمیت این است که همین روند و تحرک را حفظ کنیم. خیلی اهمیت دارد که متوقف نشویم و اهداف عملیات نظامی را محقق کنیم.

اظهارات پسکوف در حالی است که پنتاگون به‌تازگی از بسته کمک نظامی «بی‌سابقه» آمریکا به اوکراین به ارزش ۶ میلیارد دلار رونمایی کرد. علاوه بر این، بسته ۶۱ میلیارد دلاری کاخ سفید سرانجام پس از ماه‌هاست بن‌بست در کنگره آمریکا، به تصویب مجلس نمایندگان رسید. در عین حال، وزارت دفاع روسیه از افزایش شمار قربانیان ارتش اوکراین در خط مقدم جبهه خبر داده است.

کد خبر 6091076

دیگر خبرها

  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • حمله به رفح به یک درگیری داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است