Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم گفت: در سال گذشته مجموعا تعداد ۴۵۹ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی پایش و برای ۲۹۹ واحد آلاینده اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ شد.

به گزارش ایران اکونومیست، علیرضا عطایی در تشریح وضعیت محیط زیست شهرستان رباط کریم در سال گذشته با اشاره به اینکه در این مدت، ۴۶ واحد آلاینده و غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: همچنین ۲ واحد صنعتی آلاینده پلمب، ۶ واحد ذغالگیری سنتی تخریب و ۲۵ واحد از صنایع و صنوف آلاینده و مزاحم با حکم قضایی جمع آوری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به بیش از ۲۸ مورد نمونه برداری آب و هوا از خروجی تصفیه خانه واحدهای صنعتی، خروجی دودکش ها، آب های سطحی و هوای محیط در حاشیه شهر جدید پرند اشاره داشت و گفت:بررسی ۳۱ مورد نتایج خود اظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان و کارشناسی حدود ۳۶۱ مورد استعلام واصله از سوی مراجع مختلف برای صدور مجوزهای زیست محیطی از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته بوده است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان رباط کریم ارتقاء و بهینه سازی سیستم تصفیه خانه بیمارستان فاطمه الزهرا(س)، تصفیه خانه  فاضلاب  شهر جدید پرند، بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی نصیر آباد و پیشرفت ۶۵درصدی تصفیه خانه فاضلاب رباط کریم و نصیر شهر را از دیگر اقدامات زیست محیطی شهرستان رباط کریم در سال ۱۴۰۰ بر شمرد.

عطایی در ادامه با اشاره به اینکه این اداره در سال گذشته با همکاری دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری های رباط کریم و بهارستان اقدام به اجرای گشت های ویژه زیست محیطی و برخورد با متخلفان در حوزه های مختلف محیط زیست کرده است، افزود: همچنین برگزاری برنامه های نمادین در مناسبت های زیست محیطی از جمله پاکسازی، درختکاری، مسابقه های نقاشی، عکاسی و دوچرخه سواری با هدف تببین موضوعات محیط زیستی از دیگر اقدامات این اداره در این مدت بوده است.

عطایی در تشریح اقدامات این اداره در حوزه محیط زیست طبیعی، گفت: کشف و ضبط یک اسلحه شکاری، ۲ قبضه کلت کمری، ۸۳ فشنگ و یک عدد قلاب ماهیگیری در گشت و پایش های مأموران یگان حفاظت این اداره از مناطق طبیعی شهرستان و همچنین رهاسازی پرندگان و جانوران کشف شده و تحویل گونه های حیات وحش آسیب دیده به مرکز نگهداری حیات وحش پارک طبیعت پردیسان از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم در پایان با بیان اینکه بی‌تردید اهمیت و جایگاه حقوق محیط زیست به بهترین شکل آن در اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان شده است، خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه بویژه سازمان ها و دستگاه ها هریک به فراخور توان و کارایی تشکیلات خود باید در حفظ و نگهداری محیط زیست بعنوان یک وظیفه عمومی تلاش کنند و از هر فعالیتی که با آلودگی و تخریب جبران ناپذیر محیط زیست همراه باشد، اجتناب کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آلاینده صنعتی ، تصفیه‌خانه ، فاضلاب شهری ، درختکاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آلاینده صنعتی تصفیه خانه فاضلاب شهری درختکاری محیط زیست شهرستان رباط کریم سال گذشته رباط کریم تصفیه خانه زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم