Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین بنابر روابط عمومی حفاظت از محیط زیست استان تهران، علیرضا عطایی در تشریح وضعیت محیط زیست شهرستان رباط کریم در سال گذشته با اشاره به اینکه در این مدت، ۴۶ واحد آلاینده و غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: همچنین ۲ واحد صنعتی آلاینده پلمب، ۶ واحد ذغالگیری سنتی تخریب و ۲۵ واحد از صنایع و صنوف آلاینده و مزاحم با حکم قضایی جمع آوری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به بیش از ۲۸ مورد نمونه برداری آب و هوا از خروجی تصفیه خانه واحدهای صنعتی، خروجی دودکش ها، آب های سطحی و هوای محیط در حاشیه شهر جدید پرند اشاره داشت و گفت:بررسی ۳۱ مورد نتایج خود اظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان و کارشناسی حدود ۳۶۱ مورد استعلام واصله از سوی مراجع مختلف برای صدور مجوزهای زیست محیطی از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته بوده است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان رباط کریم ارتقاء و بهینه سازی سیستم تصفیه خانه بیمارستان فاطمه الزهرا(س)، تصفیه خانه  فاضلاب  شهر جدید پرند، بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی نصیر آباد و پیشرفت ۶۵درصدی تصفیه خانه فاضلاب رباط کریم و نصیر شهر را از دیگر اقدامات زیست محیطی شهرستان رباط کریم در سال ۱۴۰۰ بر شمرد.

عطایی در ادامه با اشاره به اینکه این اداره در سال گذشته با همکاری دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری های رباط کریم و بهارستان اقدام به اجرای گشت های ویژه زیست محیطی و برخورد با متخلفان در حوزه های مختلف محیط زیست کرده است، افزود: همچنین برگزاری برنامه های نمادین در مناسبت های زیست محیطی از جمله پاکسازی، درختکاری، مسابقه های نقاشی، عکاسی و دوچرخه سواری با هدف تببین موضوعات محیط زیستی از دیگر اقدامات این اداره در این مدت بوده است.

عطایی در تشریح اقدامات این اداره در حوزه محیط زیست طبیعی، گفت: کشف و ضبط یک اسلحه شکاری، ۲ قبضه کلت کمری، ۸۳ فشنگ و یک عدد قلاب ماهیگیری در گشت و پایش های مأموران یگان حفاظت این اداره از مناطق طبیعی شهرستان و همچنین رهاسازی پرندگان و جانوران کشف شده و تحویل گونه های حیات وحش آسیب دیده به مرکز نگهداری حیات وحش پارک طبیعت پردیسان از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم در پایان با بیان اینکه بی‌تردید اهمیت و جایگاه حقوق محیط زیست به بهترین شکل آن در اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان شده است، خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه بویژه سازمان ها و دستگاه ها هریک به فراخور توان و کارایی تشکیلات خود باید در حفظ و نگهداری محیط زیست بعنوان یک وظیفه عمومی تلاش کنند و از هر فعالیتی که با آلودگی و تخریب جبران ناپذیر محیط زیست همراه باشد، اجتناب کنند.

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1616986

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا شهرستان رباط کریم رباط کریم تصفیه خانه زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ۱۵۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی ب اپیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس و دستور مقام قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران یک واحد پذیرایی غیرمجاز تخریب شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران