Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:58:00 GMT

ارسال اطلاعات به شکل ایمن با محصولی ایران‌ساخت ممکن شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۶۸۸۰

ارسال اطلاعات به شکل ایمن با محصولی ایران‌ساخت ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصول تولیدی این شرکت دانش بنیان می تواند ارسال دیتا به‌صورت یک‌طرفه به شبکه ناامن یا اینترنت را فراهم کند. در واقع این شرکت یک «دیتا دیود» ساخته است که یک وسیله ارتباطی شبکه یک‌سویه است که انتقال ایمن و یک‌طرفه داده‌ها را بین شبکه‌های تقسیم شده امکان‌پذیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیتا دیود ارتباط‌دهنده شبکه‌های خصوصی ایمن به شبکه‌های عمومی ناایمن است اما این ارتباط موجب ناامنی در شبکه‌های خصوصی نمی‎شود.

طراحی دیتا دیود، به شکل فیزیکی و الکتریکی شبکه‌های مبدأ و مقصد را ممکن می‌سازد و یک انتقال داده یک‌طرفه غیرقابل نفوذ و غیرقابل مسیریابی ایجاد می‌کند. دیتا دیودها با جلوگیری از نفوذ هکرها و عناصر موجود در شبکه، نقاط خارجی ورود به سیستم ارسال‌کننده را از بین می‌برند.

ایمن‌سازی تمام نقاط خروجی داده‌های شبکه با دیتا دیودها باعث می‌شود بدافزارها از شبکه ناامن نتوانند عبور کنند و به سیستم کاربر دسترسی پیدا کنند یا به‌طور تصادفی تغییرات اشتباهی ایجاد شود.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیلی که استفاده از دیتا دیود را لازم می‌سازد امنیت شبکه است. امنیت شبکه‌های کامپیوتری همیشه نسبی است چون ارتباط در شبکه به‌صورت دوطرفه است اما با دیتا دیود می‌توان به امنیتی تقریباً ۱۰۰ درصدی دست پیدا کرد.

این دستگاه دو پورت اینترنت دارد که یکی به‌عنوان سورس یعنی فرستنده و دیگری مقصد است و بدون سیستم‌عامل و توسط نرم‌افزار داخلی طراحی شده که در دو کامپیوتر نصب می‌شود و در صنایع مختلفی از قبیل فولاد، مس، پالایشگاه و پتروشیمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده که قسمت ارسال و دریافت حتی از تغذیه جدا شده است. سامانه کاملاً سخت‌افزاری است و پردازشگری ندارد تا منفذی برای هک شدن آن ایجاد شود. سامانه بر اساس آخرین سری FPGA ها طراحی شده و با پیاده‌سازی تمام پشته اترنت روی آن امکان نرخ انتقال اطلاعات بسیار بالا را فراهم می‌کند.

این محصول قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه خارجی خود دارد و تیم پشتیبانی برای سهولت استفاده و سرعت انتقال بالا از مزیت‌های آن محسوب می‌شود. در حال حاضر در این شرکت ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم و حدود ۵۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 5456114

منبع: مهر

کلیدواژه: امنیت اطلاعات ایران ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا شرکتهای فناوری فیبر نوری نقاط اینترنت روسیه فناوری فضایی ایرانسل هوشمندسازی نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان، پرفسور علی گرجی اظهار کرد: دومین سمپوزیوم بین‌المللی فضای مجازی تنش و اضطراب به همراه سومین فستیوال دانشجویی در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه امسال به صورت مجازی توسط گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با زمان و نحوه ارسال آثار شرکت‌کنندگان در دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب، بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این سمپوزیوم بین‌المللی می‌توانند آثار خود از یکم تا سی‌ام اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل Neuros.dept@mums.ac.ir و در قالب ۲ بخش ایده و پوستر ارسال نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

گرجی کلیه آثار هنری که در قالب نقاشی کاریکاتور و غیره که ارسال می‌گردند باید نشان دهنده مخاطرات استفاده نادرست از فضای مجازی و اثرات سوء آن بر سلامت روان و همچنین راهکارهای استفاده صحیح از دنیای مجازی باشند، در غیر این صورت مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت.

مسئول برگزاری دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب و سومین فستیوال دانشجویی ادامه داد: همچنین این نکته هم لازم به ذکر است که پس از پذیرش پوسترها، ارائه هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی امکان پذیر است.

وی همچنین در خصوص نحوه ارسال ایده‌ها به دبیرخانه دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب هم گفت: تمامی ایده‌های ارسالی باید صرفاً در قالب تمپلیت قرار داده شده در لینک ایده و پوستر طراحی گردند و ایده‌ها باید حداقل ۲۵۰ و حداکثر ۵۰۰ کلمه بوده و شامل عنوان، هدف، جنبه نوآورانه ایده، جمعیت مورد هدف، روش اجرا (حداقل ۱۵۰ کلمه) و پیش بینی نتایج حاصل از ایده باشند.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد