Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:41:08 GMT

تیشه سرما برجان ۳۷هزار هکتار پسته زرند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۷۱۲۱

تیشه سرما برجان ۳۷هزار هکتار پسته زرند

محمدی رئیس جهادکشاورزی شهرستان زرند گفت: تمام باغات پسته  در سطح ۳۷هزار هکتار متاثر از این سرمازدگی بودند .

او گفت:خسارتی که در بعضی از نقاط بوجودآمده است غیرقابل جبران و تاسف بار است.

 کشاورزان شهرستان زرند نیزمی گویند: مسئولین قول داده اند وام‌ها را امحال میکنند امابعضا این کار را نکردند و بانک‌ها کاملا سلیقه‌ای عمل میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها اعتقاد دارند، ابزار‌های کشاورزی و ماشین آلات فوق العاده گران شده است هزینه برق قبلا در ماه ۸۰۰هزارتومان واکنون طی ۱۵روز ۸میلیون تومان شده است.

کشاورزان می‌گویند: در حالی که محصول اول و پردرآمد شهرستان زیر بار سرما خسارت دیده است انتظار می‌رود تا هرچه سریع‌تر مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند .

حسینی نژاد سرپرست فرمانداری شهرستان زرندگفت: به بانک‌ها در مورد امهال وام‌ها دستورداده شد که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و سلیقه‌ای عمل نکنند، در بحث تسهیلات دولتی هم به صورت ویژه عمل می‌کنیم و در اولین فرصت هم به حضور وزیر محترم جهاد کشاورزی می‌رسیم و اعتبار برای جبران خسارت  کشاورزان می‌گیریم .

به گفته‌ی کارشناسان جهاد کشاورزی تا چند روز آینده برآورد میزان دقیق و حجم خسارت سرما زدگی اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرمازدگی باغات پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی تولید و ارتقای بهره روی آب و خاک در بیرجند گفت: سال گذشته در کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده و هم اکنون نیز کارشناسان بیمه در حال برآورد خسارت در مناطق مختلف که به دلایلی همچون سیل و دیگر حوادث دچار خسارت شده اند هستند.

کریمی افزود: ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد که عمدتا هم غلات، گندم و جو است.

وی همچنین از خرید یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی در کشور خبر داد و افزود: برداشت گندم و جو و محصولات پاییزه در کشور از جمله در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راهکار‌های جبران کمبود علوفه در کشور نیز گفت: تلاش می‌شود این کمبود با افزایش بهره وری، تغییر شیفت کشت به سمت پاییز و استفاده از ارقام و روش‌های کم آب بر جبران شود.

کریمی افزود: نیاز خوراک دام در کشور حدود ۸۰ میلیون تن است که ده میلیون تن از مراتع، ۲۶ میلیون تن از محل تولیدات علوفه ایی و ۱۵ درصد از سایر قسمت‌ها و مابقی از واردات تامین می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با هدف اصلاح الگوی تولید علوفه و ارتقاء بهره وری آب و خاک برگزار شد بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کارشناسان کشاورزی شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود