Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقیه حسن‌پور گفت: مرمت بنای تاریخی دیوار آجری ساختمان افشار واقع در خیابان امام (ره) این شهرستان که احتمال ریزش و خطر برای شهروندان و کسبه بازار داشت با دستور فرماندار و هماهنگی با اداره کل و کارشناسان در دستور کار قرار گرفت.

حسن پور با بیان اینکه بازسازی این بنای تاریخی یکی از مطالبات اصلی شهروندان در حوزه میراث فرهنگی بود، گفت: در این بازسازی آجر‌های نمای دیوار به صورت کدگذاری برداشته و سپس با مقاوم سازی دوباره بازسازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهین‌دژ برای این عملیات در فاز اول ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، گفت: این نمای آجری منحصر به فرد با تزئینات آجرکاری بسیار زیبا در داخل شهر بوده که متعلق به دوره اواخر قاجاریه بوده و همزمان با حمام تاریخی قپان این شهرستان احداث شده است.

حسن پور می گوید: امسال در کنار بهسازی این دیوار حدود ۱.۵ میلیارد ریال هم برای بازسازی حمام تاریخی قپان در راستای رطوبت زدایی و مقاوم سازی سازه آن در نظر گرفته شده که با اجرای آن مرمت بخش عمده اثر به پایان خواهد رسید.

او گفت: حمام قپان جز آثار ملی ثبت شده بوده که تا دهه ۷۰ مشغول به فعالیت بوده، ولی از اوایل این دهه به صورت راکد درآمد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت آثار تاریخی مرمت و بازسازی قاجار شاهین دژ میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت

به گزارش خبرگزاری مهر، سایپا اعلام کرد: پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگیها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه مذکور در سال گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودرو ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه، شاهین G، شاهین با گیربکس اتوماتیک، کوییک GX و کوییک GXR اقدام نموده در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ پیامک به آنها ارسال شده میرساند، امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق شرایط ذیل فراهم شده است.

کد خبر 6093987

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • آغاز دیوار کشی در مرز افغانستان
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت