Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@22:44:48 GMT

ساخت ۸۰ درصد قطعات نیروگاهی در داخل کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۷۴۷۸

مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی گفت: در سال گذشته ۳۶ قرارداد ساخت داخل به ارزش ۲۹۵ میلیارد تومان منعقد شده است.

به گزارش بازارنیوز به نقل از وزارت نیرو، علی عیسی‌پور با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام درخصوص استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و توانمندسازی شرکت‌های داخلی و قطع وابستگی در شرایط تحریم، تامین قطعات مورد نیاز در راهبری شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی و شرکت‌های زیر مجموعه از اولویت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: جهت رفع مشکلات نیروگاه‌ها در خصوص قطعات با تکنولوژی بالا، این شرکت امکان‌سنجی ساخت داخل با هدف توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد خط تولید قطعات و تجهیزات را در اولویت کار‌های خود قرار داده و نتایج موثری در این بخش به سرانجام رسیده است.

عیسی‌پور با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد قطعات نیروگاهی داخل کشور ساخته شده و در چرخه تولید برق مورد استفاده قرار گرفته‌اند، افزود: تمامی پره‌های توربین گازی که دارای تکنولوژی پیچیده‌ای هستند و تا مقطعی تامین آن‌ها از معضلات نیروگاه‌ها بود، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور ساخته می‌شود و یا در حال ساخت هستند.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۳۶ قرارداد ساخت داخل به ارزش ۲۹۵ میلیارد تومان منعقد شده است، ادامه داد: تولید بار اول retaining ring، ساخت پره‌های توربین بخار نیروگاه رامین، پره‌های کمپرسور توربین GE-F ۹ نیروگاه شهید رجایی، آجرنسوز نیروگاه ارومیه، چرخ کورتیس نیروگاه لوشان و پره‌های LP نیروگاه لوشان از جمله قرارداد‌های یاد شده است.


/بازار

برچسب ها: قطعات نیروگاهی ، داخل کشور ، شرکت‌های داخلی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000R23

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قطعات نیروگاهی داخل کشور شرکت های داخلی داخل کشور ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی