Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نظارت بر ورودی و خروج  وسیله های نقلیه بوسیله عوامل گارد،گمرک و ماموران خدمات سفر سازمان منطقه آزاد قشم ، هلال احمر، شهرداری و فرمانداری بندرخمیر از دیگر جلوه های خدمات رسانی است که مورد رضایت مسافران و گردشگران نوروزی بود.

البته در روزهای نخست گاه در یک روز تا ۱۵هزار ورود وخروج خودرو بین بندر لافت قشم و بندر پل خمیر بودیم که بواسطه هماهنگی وهمکاری بین دستگاهها و همچنین افزایش تعداد شناورهای حمل خودرو که از امروز روند بازگشت سیر نزولی پیدا کرده و به  خوبی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر خروج مسافران نوروزی که از شهرهای مختلف کشور به هرمزگان سفر کرده با خودرو از لافت قشم به سمت بندرپل خمیرروان است و شهروندان قشمی هم درحال بازگشت از سفر راهی جزیره هستند که این رفت وآمدها تاپایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

ترافیک روان خودروها در بندر پل و لافت قشم

 گردشگران نوروزی پس از ۲ سال شرایط کرونایی سفرهای خود را از سر گرفته اند و یکی از مقاصد اصلی سفر در این روزها منطقه آزاد قشم بود که برای سفر به آنجا بایستی از بندر پل در شهرستان بندر خمیر با شناورهای مخصوصی به بندر لافت در شهرستان قشم عزیمت می کردند.

هر سال به طور معمول این مسیر شاهد ترافیک و ازدحام خودروهای گردشگران و مسافرانی است که از اقصی نقاط کشور برای ورود به جزیره زیبای قشم و تماشای زیبایی های طبیعی و خرید از بازارهای منطقه آزاد آن به این منطقه سفر می‌کنند.

در آن سالها گاهی هم در پشت دروازه‌های گمرک بندر پل ترافیکی به طول چندین کیلومتر تشکیل می‌شد که همین امر موجب کلافگی و ناراحتی مسافران را در پی داشت و حتی در آن سال‌ها گاهی کار به اختلاف کشیده می شد ولی امسال شرایط بهتر شده است.

اما امسال به واسطه تمهیدهای اندیشیده شده و فعالیت شبانه‌روزی بندر پل و لافت حرکت بی وفقه لندینگ کرافت ها صف خودروها در روزهای اوج ترافیک روان بود که این شرایط مطلوب به خاطر زحماتی است که از سوی متولیان و مسوولان کشیده می‌شود تا مسافران معطل نمانند.

سفرها بدون تاخیر انجام می‌شود

سرپرست یک خانواده که از شهرستان میناندواب آذربایجان غربی با خودرو به جزیره قشم سفر کرده و در بندر پل درحال بازگشت بود درخصوص سفرشان به ایرنا گفت: خدمات دهی را در اینجا بسیار خوب بود و سوار و پیاده شدن از شناورها با خودرو بدون تأخیر انجام شد.

محرم علی قلی نژاد ادامه داد: چنانچه بخواهیم مقایسه‌ای با چند سال قبل که از طریق بندر پل خمیر و لافت به قشم سفر کردیم داشته باشیم امروز شرایط بسیار عالی بود و جزیره قشم هم تمیز و عالی بود.

شاهد خدمات دهی خوبی بودیم

فرد دیگری که با خودرو از اصفهان به جزیره قشم رفته و درحال بازگشت از طریق بندر پل خمیر بود نیز گفت: خدمت دهی خوبی را شاهد بودیم که برای اینجا بسیار خوب بود و انتظار آن را نداشتیم که توجه به حجم زیاد مسافر، عوامل و دست اندارکاران سفر ایمن فراهم کنند.

محمدرضا شیرعلی درحالیکه با خودرو ازلندینگ کرافت خارج می شد، افزود: حدود ۱۰ سال قبل از همین مسیر به جزیره قشم سفر کرده بودم و اگر حرفی زدم در مقایسه با آن زمان بوده که امروز روند ورود وخروج مسافران با خودرو تغییر اساسی کرده است.

کارکنان شناورها و بندرهای پل و لافت تمام توان خود را برای خدمت دهی به کار گرفته‌اند

با ناخدای یکی از شناورهای حمل خودرو به گفت و گو نشستیم که از همکاری مسافران رضایت داشت و می‌گفت:شاهد تلاش شبانه‌روزی در اینجا برای خدمت دهی مناسب به مسافران وگردشگران نوروزی هستیم تا ترافیکی به‌وجود نیاید و خودروها و سرنشینان آنها بدون مساله و نگرانی سفر کنند.

ناخدا سید محمود پوازی با اشاره به اینکه مدیریت اسکله بندر پل همکاری خوبی با شناورها دارد، افزود: البته زیرساخت هایی که در بندر پل اینجا ایجاد شده موقتی بوده و به همین علت کارایی چندانی برای جابه‌جایی ترافیک خودرو و مسافر ندارند و نیروها و کارکنان مستقر در اینجا درحد توان خود به مردم خدمات دهی می‌کنند.

وی که به گفته خودش از سال ۹۱ به عنوان ناخدا بر روی شناورهای حمل خودرو و به اصلاح لندینگرافت مشغول فعالیت در بندر پل و لافت است، اشاره کرد: سال‌های قبل صف‌های طولانی از خودروها تشکیل می‌شد که امسال با مدیریت صحیح و گسیل امکانات شرایط بسیار بهتر بوده است و شاهد ترافیک بسیار روانی بودیم ،این درحالی است که تعداد مسافران پس از ۲ سال وقفه در اینگونه سفرها به خاطر شرایط ناشی از بیماری کرونا بیشتر از سالهای قبل بود.

همکاری مسافران بهتر از سال‌های قبل بوده است

یکی دیگر از ناخداهای شناورهای لندینگ کرافت هم به خبرنگار ایرنا گفت: مسافران همکاری بهتری نسبت به سال‌های قبل با کارکنان شناورها دارند و پرسنل راهنمایی‌های لازم را به آنها می کنند و تلاش داریم شرایط ایمنی برای آنان فراهم کنیم.

ناخدا معاذ بهی بیان کرد: امیدواریم در روزهای باقی مانده تا پایان تعطیلی‌ها هم شرایط به همین گونه ایمن بماند و گردشگران نوروزی با خاطره‌ای خوش به خانه‌هایشان بازگردند.

وی اضافه کرد: شناورهای لندیگراف به صورت ۲۴ ساعته و در ۲ شیفت ۱۲ ساعته مشغول خدمات دهی شبانه‌روزی به مسافران و گردشگران هستند تا آنان بدون دغدغه و معطلی سفر خود را انجام دهند.

روزانه افزون بر ۲۰ هزار تردد خودرو از طریق بندر پل و لافت انجام می شود

مدیر بندر لافت شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه قشم که به همراه مسافران به بندر خمیر آمده بود در خصوص سفرهای گردشگران نوروزی از طریق بندر پل و لافت گفت: آمار مسافری امسال نسبت به سال‌های ۹۸ و ۹۹ افزایش چشمگیری داشته و مسافران هم تا امروز خوب و ایمن وارد و خارج شده‌اند.

افشین شیری در گفت وگوبا ایرنا افزود: ۳۰ فروند شناور لندینگ کرافت در بندر لافت و پل درحال خدمت دهی به گردشگران نوروزی هستند و روزانه افزون بر ۲۰ هزار تردد خودرو از طریق این بندرها انجام می‌شود.

وی از گردشگران و مسافران نوروزی درخواست کرد: افراد احتیاط لازم را رعایت کرده و زمان سوار و پیاده شدن به دستورهای کارکنان شناورها توجه کنند تا حادثه‌ای برای کسی رخ ندهد و به سلامتی از این منطقه عبور کرده و به خانه هایشان برسند.

۱۵ هزار دستگاه خودرو در یک روز جابه‌جا شد

بخشدار مرکزی شهرستان بندر خمیر هم که در محل بندر پل حاضر شده بود به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شرایط ناشی از کرونا در ۲ سال گذشته که سفرها به این گستردگی انجام نمی‌شد امسال شاهد تعداد فراوان گردشگران و مسافران نوروزی از سراسر کشور هستیم.

ابراهیم پرواز افزود: امسال اوج تعداد خوردوها در اینجا در بندر پل در یک روز به ۱۵ هزار دستگاه رسید و حمل شد که نسبت به سال های قبل با ۱۳ هزار دستگاه رکورد شکنی محسوب می‌شود برای سفرهای ایمن تمام تمهیدهای لازم قبل از آغاز تعطیلی‌ها اندیشیده شده و بکار گرفته شد.

وی یادآور شد: اگر زمانی شلوغی و ترافیک خودروها در بندر پل و لافت ایجاد شده به خاطر جزر دریا بوده است چونکه در این زمان ها حداکثر امکان پهلوگیری و بارگیری چهار فروند لندینگ کرافت  وجود دارد اما در زمان مد امکان پهلوگیری ۱۲ لندیگراف هست که این تردد خودروها را روان‌سازی می‌کرد.

بخشدار مرکزی شهرستان بندر خمیر ابراز داشت: حدود ۳۰۰ نفر در بندر پل و لافت به مسافران و گردشگران نوروزی خدمت دهی می‌کنند و با توجه به اینکه شبانه‌روزی ۱۰ تا ۱۴ هزار خودرو جابه جا شده‌اند می‌توان گفت افزون بر ۱۰۰ هزار خودرو به قشم وارد شده‌اند.

هرمزگان یکی از مقصدهای گردشگری مسافران نوروزی و گردشگران  داخلی وخارجی هست که با توجه به ظرفیت های گردشگری در حوزه حمل ونقل دریایی و جزیره های ۱۴گانه ، این استان به عنوان گردشگری دریایی مطرح است که سالانه ۱۰تا ۱۵میلیون از مناطق مختلف هرمزگان دیدن می کنند.

شناورهای حمل خودرو  موسوم به لندینگ کرافت برای مسافران با تمام اعضا درآنها قرار می گیرند و سفر ایمن را تجربه می کنند و همچنین شناورهای مسافری از بندرشهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم و هرمز هم برای کسانی که خودرو ندارند زمینه رفت وآمد دریایی فراهم شده است. 

برچسب‌ها سفرهای داخلی لافت هرمزگان قشم بندرعباس پروندهٔ خبری نوروز ۱۴۰۱ در نگارستان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفرهای داخلی لافت هرمزگان سفرهای داخلی لافت هرمزگان قشم بندرعباس شناورهای حمل خودرو بندر پل و لافت گردشگران نوروزی مسافران نوروزی لندینگ کرافت بندر پل خمیر سال های قبل شبانه روزی خدمات دهی بندر خمیر جزیره قشم بندر لافت لافت قشم خدمت دهی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسم مهمان‌نوازی مردم اهواز از مسافران + فیلم

سوگل طهماسبی بازیگر سینما و تلویزیون که اصالتا اهل اهواز است از رسم مهمان‌نوازی و خونگرمی مردم اهواز می‌گوید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • رسم مهمان‌نوازی مردم اهواز از مسافران + فیلم
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی