Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلیم‌الله وثوقـی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این تعداد تردد خوردو از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین امسال توسط سامانه های هوشمند در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۳۳۳ هزار و ۹۴۷ خودرو به استان وارد و ۳۰۷ هزار و ۹۰۶ خودرو نیز از استان خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وثوقی با بیان اینکه تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد کاهش داشته است، افزود: شرایط نامساعد جوی حاکم بر استان در هفته نخست تعطیلات نوروزی عامل اصلی این کاهش بوده است.

مدیر کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: پیش بینی می شود با مساعد شدن شرایط جوی استان در هفته دوم تعطیلات نوروزی در مجموع تعداد تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۵۱ هزار و ۴۷۲ نفر مسافر با انجام هشت هزار و ۹۸۱ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و سواری های برون شهری در استان جابجا شده اند.

وثوقی ادامه داد: بیشترین تردد در این مدت به ترتیب در جاده اردبیل - سرچم، نیر - سراب، اصلاندوز - کلیبر، اردبیل - آستارا، خلخال - اسالم و مشگین شهر - اهر ثبت شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: هم اکنون ۷۱ سامانه تردد شمار، ۴۱ دوربین نظارت تصویری، ۳۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت، ۲ سامانه توزین حین حرکت (WIM)  و ۲ تابلوی پیام متغییر در جاده‌های استان اردبیل فعال است.

وثوقی همچنین شناسایی ناوگان باری با تناژ اضافی غیرمجاز و برداشت پلاک و سرعت خودروهای عبوری را از قابلیت‌های مهم سامانه توزین حین حرکت عنوان کرد و افزود: جاده‌های استان به این سیستم مجهز هستند.

وی ارتقای ایمنی راه‌ها و هوشمندسازی جاده‌های استان را از اولویت های اداره کل راهداری برشمرد و گفت: وضعیت حمل و نقل کالا و مایحتاج عمومی مردم در استان کاملا عادی بوده و این مهم بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

وثوقی از رانندگان خواست علاوه بر رعایت فاصله طولی بویژه در فصول بارندگی و رعایت سرعت مطمئنه از هرگونه سبقت‌ غیرمجاز و تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها پرهیز کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

وی از تداوم اجرای طرح نوروزی راهداری تا ۱۴ فرودرین ماه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و بیان کرد: در مجموع ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۴۳۰ نفر نیرو در قالب ۶۰ گروه، در ۲۲ منطقه مختلف استان در آماده‌باش کامل بوده و در راهدارخانه سیار و ثابت استان برای خدمات‌رسانی در مواقع نیاز مستقر هستند.

مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۲۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

برچسب‌ها نوروز 1401 استان اردبیل تردد جاده ای اداره کل راهداری استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوروز 1401 استان اردبیل تردد جاده ای نوروز 1401 استان اردبیل تردد جاده ای اداره کل راهداری استان اردبیل راهداری و حمل و نقل جاده ای مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل کیلومتر راه کل راهداری جاده ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

  روابط عمومی  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان ایوب کرد با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی راه‌های استان اقدامات موثری اجرا شده است که یکی از آن ها خط کشی محور ها است اظهار داشت: در این راستا، در یکسال گذشته ، خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با ظرفیت اکیپ  امانی این اداره کل انجام شده  که موجب صرفه جویی حدود ۲۱۰ میلیارد ریالی گردیده است .

وی  تهیه و نصب ۷۰۰متر مربع معادل ۳۲۰ عدد تابلو اطلاعاتی در محورهای حوزه استحفاظی را برای تامین ایمنی عبور و مرور جاده ای اعلام کرد  و گفت ؛ تهیه ونصب ۲۰۰ عدد چراغ چشمک زن و سولار در  استان از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی محورهای استان می باشد. 

کرد یادآور شد:تهیه ،نصب و تعمیر ۱۸ هزار عدد علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای شمال استان  طی این بازه ی زمانی اجرا شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  در پایان خاطر نشان کرد:کاربران جاده‌ای و مردم شریف می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه  مشکل در محورهای مواصلاتی استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ همکاران ما را مطلع کرده تا در اسرع وقت  رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه