Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:55:47 GMT

جهاد تبیین یک دستور از سوی رهبر انقلاب به جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۸۵۶۱

جهاد تبیین یک دستور از سوی رهبر انقلاب به جامعه است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی شیرازی روز چهارشنبه در اجلاسیه علما و روحانیون شهرستان‌های رفسنجان و انار در مصلی شهر رفسنجان اظهار داشت:جهاد تلاشی مستمر، پی در پی و همواره حرکتی در مقابل دشمن است، در مقوله جنگ سرد تلاشی نظامی و در مقوله جنگ نرم تلاشی فرهنگی و معنوی است.

وی افزود: وقتی در کنار این جهاد، تبیین قرار می گیرد وقت نمی شناسد به گونه ای که در عرصه نظامی همه کشور وارد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام شیرازی یادآور شد: در جنگ ایران با حزب بعث، شورای عالی امنیتی ملی، رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، سپاه، ارتش، همه وزارتخانه ها و ارگان ها بسیج شدند چون در میدان جنگ نظامی، مردم جنگ را لمس می کنند.

وی بیان کرد: در میدان جنگ نرم باید همه توان جامعه را به کار بگیریم و باید میدان پر از سربازان و افسران جنگ نرم برای تببین موضوعات جهاد و تبیین راه های مقابله با دشمن باشد.

وی با اشاره به اینکه نهادهای فرهنگی کشور، روحانیون، مسئولین هنوز باور نکردیم که در میدان تهاجم فرهنگی هستیم  که اگر این باور وجود داشت همه توان را به کار می گرفتیم و وارد میدان می شدیم.

حجت الاسلام شیرازی اضافه کرد: اگر بگویند بناست آمریکا فردا در خلیج فارس حرکت احمقانه و کار نظامی علیه ایران شکل دهد تمام مسئولان نظام و قوه های سه گانه، ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه ارتش، نیروی نظامی و انتظامی و همه وارد صحنه می شوند و جلسه تشکیل می دهند و توان خود را برای مقابله با دشمن وارد میدان می کنند لذا جهاد تبیین یک بیان و یک سخنرانی نیست یک دستور از سوی رهبر انقلاب و فرمانده معظم کل قوا به جامعه است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: اوّلین بحث در جهاد تبیین این است ما در میدان جهاد فکری هستیم؛ ابتدا باید بدانیم دشمن چه چیزی را می خواهد تحریف کند.

وی ادامه داد: دشمن قصد تحریف اسلام، انقلاب و مبانی انقلاب را دارد و می خواهد نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاریخ شکل گیری این نظام و هدف انقلاب را تحریف کند  و چهره دشمن، چهره صدام، طاغوت و استکبار را تعریف و تطهیر کند.

وی اظهار داشت: دشمن می خواهد جامعه ایرانی و اسلامی و مسیر جبهه مقاومت را از مسیر مستقیم منحرف کند جهاد ما باید در مقابل این انحراف باشد و نگذاریم که جامعه ایرانی و اسلامی به بیراهه کشانده شود.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه جهاد تبیین ما باید در راه حفظ ارزش ها باشد بیان کرد: دشمن می خواهد ارزش ها را واژگون کند، ساده زیستی و ازدواج آسان یک ارزش است امّا دشمن می خواهد این را تبدیل به ازدواج اشرافی و زندگی اشرافی و جهیزیه های دست نیافتنی کند.

وی ادامه داد: همچنین جهاد تبیین ما باید در مسیر حفظ انقلاب اسلامی باشد؛ دشمن با دروغگویی وارد می شود و قصد دارد غیر واقعیت را به عنوان واقعیت جا بزند؛ دشمن در قالب جنگ نرم و تهاجم فرهنگی این تلاش را سال ها دارد تا ایران اسلامی را نابود کند.

حجت الاسلام شیرازی بیان کرد: دشمن سال هاست تحریف حقایق و محکمات و مبانی فتح امام را آغاز کرده است، سال هاست در رسانه های ما، مطبوعات و سخنرانی های برخی از افراد صاحب نفوذ برای تطهیر چهره استکبار و شاه تلاش می کند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: امروز کار دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی و نبرد آرام گسترده تر از گذشته است و هر زمانی که ملّت ما در میدان تقویت ارزش ها گام های محکمی بر می دارد دشمن برای تخریب ارزش ها وارد می شود.

حجت الاسلام شیرازی افزود: در مقطعی دشمن تلاش کرد که فرح پهلوی را به عنوان چهره انقلابی  مدافع روحانیت جا بزند.

وی افزود: آنها همچنین تلاش کردند علی امینی نوکر آمریکا را در این کشور به عنوان طلبه درس خوانده در مدرسه علمیه نجف جا بزنند در حالی که فرزند علی امینی کتابی در خصوص زندگی پدرش نوشته است و در آن آورده است که پدرم با روحانیت مخالف بود امّا دشمن با او مصاحبه کرده و در این مصاحبه  عنوان کردند که علی امینی طلبه مدرسه علمیه نجف بود و در حجره ای ساده زندگی می کرد لذا این تحریف ها از سوی دشمن است.

بزرگ نشان دادن ضعف ها و کمرنگ کردن قوت ها از تدابیر دشمن است

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: بزرگ نشان دادن ضعف ها و کم رنگ کردن نقاط قوت کشور از تدابیر دشمن است، دشمن تلاش می کند خطای مسئولان و کشور ایران را بزرگ نشان دهد.

حجت الاسلام شیرازی خاطر نشان کرد: اینکه ما در مقابل آمریکا بیش از ۴۰ سال ایستادگی کردیم و تحریم ها را خنثی کردیم همچنین مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع می کنند، کم قدرتی نیست و کجای دنیا این چنین سراغ دارید؟

وی در ادامه به تشریح الزامات میدان جهاد تبیین پرداخت و افزود: شناخت عناصر درگیر در صحنه، شناخت مبانی تبیین، قدرت فهم و تحلیل سیاسی، داشتن جهت گیری مشخص به سمت خط ولایت و آرمان ها و راه ولی فقیه از الزامات این عرصه نبرد است.

حجت الاسلام شیرازی تصریح کرد: همچنین پرهیز از وارد کردن مطالب نادرست در ذهن مردم از الزامات جبهه جهاد تبیین است، ما منطق داریم و دستمان پر است و تاریخی مملو از حقایق در تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب داریم و حقایق تاریخی و انقلابی را باید برای مردم تبیین کنیم.

وی ادامه داد: زمان شناسی و اقدام به موقع نیز در جبهه جهاد تبیین باید وجود داشته باشد، رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: جهاد تبیین واجب  و فوری است بنابراین امروز اگر بتوانیم کاری انجام دهیم و به فردا بسپاریم خطا است.

حجت الاسلام شیرازی اسلام ناب و مبانی انقلاب و خط امام را از موضوعاتی برشمرد که نیاز به تبیین دارد و گفت: باید اسلام ناب را برای نسل جوان تبیین کنیم، چشم انداز آینده انقلاب و مبانی انقلاب و خط امام باید در جامعه پر رنگ شود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین باید دستاوردهای انقلاب، نقش ولایت فقیه  در نظامی دینی، تبیین چهره پهلوی، گفتمان مقاومت، مکتب شهید سلیمانی، ارزش های دینی و انقلابی و استکبار ستیزی باید تبیین شود و از این رو رهبری فرمودند ما به تبیین چهره قاجار بیش از خاندان پهلوی پرداختیم.

حجت الاسلام شیرازی خاطرنشان کرد: شیوه تبیین هم باید به صورت مناظره، جلسات پرسش و پاسخ، مقاله نویسی، کار چهره به چهره و فعالیت در عرصه مجازی و استفاده از هنر برای تبلیغ دین و ارزش ها باشد و محکم وارد فضای مجازی شویم و بیشترین بهره مندی را با استفاده از شیوه های هنری داشته باشیم، امروز شیوه تبیلغ با شیوه دیروز بسیار متفاوت است.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب استان کرمان قرار دارد. شش

برچسب‌ها کرمان جهاد تبیین رفسنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان جهاد تبیین رفسنجان کرمان جهاد تبیین رفسنجان جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع حجت الاسلام شیرازی جهاد تبیین جنگ نرم ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت:سیره تربیتی امام صادق(ع) و برخورد حضرت با فرزندان و جامعه با گروه‌های مختلف فکری و عقیدتی و علمی اگر مورد بررسی قرار گیرد می‌شود به عنوان یک سیره تربیتی امام صادق (ع) برای جامعه و نسل جوان تبیین کرد. 

حجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در قرآن کریم سوره احزاب آیه ۲۱ گفته شده که مردم پیامبر بزرگ اسلام یک الگوی نیکو برای شما است و قطعا امام صادق(ع) نیز که فرزند پیامبر بوده یک اسوه و الگوی نیکویی برای ما هستند.

وی بیان کرد: سیره تربیتی امام صادق(ع) و برخورد حضرت با فرزندان و جامعه با گروه‌های مختلف فکری و عقیدتی و علمی اگر مورد بررسی قرار گیرد می‌شود به عنوان یک سیره تربیتی امام صادق (ع) برای جامعه و نسل جوان تبیین کرد.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد افزود: این سیره به ویژه برای جامعه حوزوی و دانشگاهی و دانش‌آموزی بسیار تاثیرگذار است چرا که ما شیعه علوی هستیم اما رئیس مذهب شیعه را امام جعفر صادق(ع) معرفی کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات اظهار کرد: در روایات داریم علم برتر بوده و هر جامعه و کشوری که از لحاظ علمی پیشرفت داشته باشد امروز هم دست برتر را در جامعه دارد به همین دلیل امام صادق(ع) از نظر علمی مذهب تشیع را بین مردم تبیین و تبلیغ کردند.

وی افزود: موقعیت جهانی که جمهوری اسلامی ایران دارد به دلیل جایگاه و رشد علمی ایران اسلامی در بین مجامع مختلف بوده لذا اگر در بحث موشک میبینیم که به این بازدارندگی رسیده یک نوع حاکمیت را به جهان را ثابت کرده است.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد بیان کرد: امروز اگر رشد علمی را در همه جوانب در ایران می‌بینیم اهمیت ایران به علم بوده که در بحث نانو فناوری هسته‌ایی، موشکی و در پزشکی و دیگر مجامع علمی ایران می‌درخشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت:  اگر خواسته باشیم مهم‌ترین ویژگی امام صادق(ع) را برای جوانان تبیین کنیم نسل جوان ما امروز باید ابتدا باید به دنبال تحصیل و  تهذیب باشند.
وی بیان کرد: برای آن‌که سیره حضرت الگوی مبلغان باشد ابتدا باید دید نحوه برخورد حضرت و تبیین علمی برای شیعیان و غیرشیعیان به چه شکل بوده چرا که سیره تبلیغی حضرت را اگر بررسی کنیم بر پایه الهی بودن کلام و استوانه‌های علمی براساس استدلال و  منطق بوده که مبلغان باید آن را به عنوان یک سیره تبیینی و تبلیغی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | حجت‌الاسلام قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است