Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام غلام یزدانی دادستان عمومی و انقلاب چالوس در جلسه صیانت از منابع طبیعی، اراضی ملی و محیط زیست شهرستان چالوس با تاکید بر برخورد با متجاوزان به اراضی ملی اظهار کرد: ادارات واگذار کننده و اجاره دهنده اراضی، نظارت عالمانه داشته باشند تا به عرصه‌های ملی و جنگل لطمه وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه در اجرای احکام مشکلاتی وجود دارد، گفت: بخشی از آرا غیابی است که در بحث تغییر کاربری به دلیل عدم شناخت صورت می‌گیرد که این احکام به تعویق می‌افتند و قابلیت اجرایی سریع ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب چالوس به عدم وجود امکانات در شهرستان اشاره کرد و افزود: اداره جهاد کشاورزی در بحث تجاوز به عرصه منابع طبیعی ۷۰ پرونده در دست دارد ولی ادوات برای اجرای حکم ندارد.

دادستان چالوس به آزادسازی سواحل در چالوس اشاره و عنوان کرد: دو سازه هتل پارسیان خزر در حریم ۶۰ متری دریا وجود داشت که مدیریت هتل در مدت معین برای توافق با منابع طبیعی حضور نیافت.

وی به اجاره بسترهای رودخانه اشاره کرد و افزود: به راحتی بسترها را اجاره ندهید زیرا هدف حفظ اراضی و استفاده عموم است و حداقل بعد از اجاره نظارت دقیق داشته باشید.

ناصر اکبرزاده نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با جنگل‌خواری نیز با بیان اینکه استان مازندران با این ظرفیت و منابع که می‌تواند یک کشور را اداره کند در حال حاضر به فقیرترین استان تبدیل شده است، اظهار کرد: رانت‌خواران و متجاوزان به منابع طبیعی، اقتصاد مازندران را از استان خارج کردند.

وی با اشاره به اینکه در پایتخت در رابطه با زمین‌های مازندران بحث می‌شود، گفت: اگر در طول مدت خدمت درست عمل می‌کردیم این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

نماینده ویژه استاندار با بیان اینکه مسؤولان استان و شهرستانی باید کمبودها را جبران کنند، تصریح کرد: ساخت‌وسازهای بی‌رویه در غرب استان بیداد می‌کند.

وی خطاب به مدیر جهاد کشاورزی گفت: این اصلا پذیرفته نیست که  عنوان شود؛ «کارشناس حقوقی نداریم».

اکبرزاده با بیان اینکه در هر مقامی به عنوان سرباز انجام وظیفه می‌کنم، افزود: با تکلیف شرعی تا حصول نتیجه در خدمت مردم این استان هستم.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل تصرف این همه تعرض به جنگل نباید سکوت کنیم، بیان کرد: در حال حاضر عزم جدی وجود دارد و همه دستگاه‌های متولی مسؤول هستند.

نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با جنگل‌خواری  به امکانات و تجهیزات موجود اشاره کرد و گفت: تریبون امام جمعه را برای افکار عمومی آماده و از مقاومت مردمی برای معترضان و متصرفات استفاده کنید.

 اکبرزاده با بیان اینکه تا پای شهادت در این موضوعات می‌ایستم، افزود: عملیات اجرای احکام دستور قضایی در هفته آینده شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: ساخت‌وسازهای بی‌رویه در حاشیه رودخانه‌ها انجام شده و می‌شود که این موضوع اصلا پذیرفتنی نیست.

نماینده استاندار با اشاره به اینکه مردم به صورت خودجوش آماده هستند، گفت: ۹۶ درصد مردم مطالبه به حق دارند و ما از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: دولت رئیسی زمان نمی‌شناسد و کارها در اسرع وقت انجام می‌شود.

*مدیران استانی بدون بررسی اراضی چالوس را واگذار نکنند

علی قاسمی فرماندار چالوس در ادامه به واگذاری و مزایده صورت گرفته از مدیران استان اشاره کرد و گفت: مدیران استانی بدون اطلاع از جغرافیای منطقه اقدام به واگذاری اراضی در سطح شهرستان چالوس می‌کنند که مشکلاتی را برای دستگاه‌های قضایی و مدیران شهرستان ایجاد می‌کند.

وی افزود: دستگاه‌های استانی ابتدا مکان را بازدید، بررسی و حتی با نظر مدیران شهرستان واگذار کنند و این واگذاری‌ها نباید صرفا بخشندگی داشته باشد.

فرماندار چالوس ضمن بیان اینکه با دفترنشینی نمی‌توانیم با متصرفات برخورد کنیم خاطرنشان کرد: آزادسازی ساحل به معنای تخریب نیست بلکه مجموعه و امکانات مدیریت، و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: رفع مسؤولیت وجود ندارد، دستگاه‌های مربوطه پیگیر و مطالبه‌گر باشند و برای اجرا باید ادوات تهیه شود.

قاسمی با بیان اینکه با حفظ جنگل از اقتصاد جنگل هم باید استفاده کرد بیان کرد: تخریب و تصرف جنگل به دلیل رها و خلوت شدن است و مردم بهترین افراد برای صیانت از جنگل هستند.

به گزارش فارس؛ در این جلسه دستگاه‌های متولی گزارش عملکرد و مشکلات موجود را ارائه دادند. 

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: جنگل خواری مبارزه با جنگل خواری اراضی ملی بستر رودخانه آزادسازی حریم دریا منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قاچاق چوب در پارسیان

 سرهنگ محمد رستمی  فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان گفت : در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران ایست و بازرسی ایستگاه بازرسی لاورچهو شهرستان بندر پارسیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر دستور توقف دادند.

 وی افزود: در بازرسی دقیق صورت گرفته از خودرو مذکور ۱۵ تن چوب قاچاق کشف و ضبط گردید و در این رابطه یک متهم دستگیر که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق در این شهرستان با قدرت بیشتر و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در هتل پارسیان کوثر در میدان ولیعصر
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه