Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:02:31 GMT

اوستیای جنوبی همه پرسی الحاق به روسیه برگزار می کند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۹۳۳۴

اوستیای جنوبی همه پرسی الحاق به روسیه برگزار می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آناتولی بیبیلوف»، که مسئولیت جمهوری خودخوانده اوستیای جنوبی را برعهده دارد، روز چهارشنبه در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که مقامات جمهوری اوستیای جنوبی در مورد الحاق فوری به روسیه همه پرسی برگزار خواهند کرد.

رئیس منطقه خودمختار جمهوری اوستیای جنوبی در این ارتباط اعلام کرد: «قانون اساسی جمهوری اوستیای جنوبی همه چیز را به وضوح بیان می‌کند؛ البته ما باید نظر مردم را جویا شویم تا مردم بتوانند نظر خود را در مورد الحاق به روسیه اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام این کار بدون تأخیر و دشوار نخواهد بود. الحاق به روسیه صرفاً یک رؤیای دیرینه نیست، بلکه رؤیای دیرینه مردم اوستیا است.»

بیبیلف همچنین اعلام کرد که این جمهوری به زودی اقدامات قانونی را برای الحاق به روسیه انجام خواهد داد.

سازمان ملل جمهوری‌های اوستیای جنوبی و آبخازیا را بخشی از کشور گرجستان می‌داند، اما در ۲۶ آگوست ۲۰۰۸، در پی تهاجم مسلحانه ارتش گرجستان به این استان‌ها، روسیه حاکمیت مستقل جمهوری‌های اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت و با اعلام حمایت از روس تبارهای در این دو منطقه، نیروی نظامی به این استان‌ها که در آن زمان بخشی از گرجستان به شمار می‌رفتند، اعزام کرد. رهبران روسیه بارها اعلام کرده اند که به رسمیت شناختن دو منطقه خودمختار سابق گرجستان براساس واقعیت فعلی است، هرچند گرجستان از به رسمیت شناختن استقلال این جمهوری‌ها خودداری کرده است.

کد خبر 5456351

منبع: مهر

کلیدواژه: اوستیای جنوبی روسیه گرجستان اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین عراق فلسطین آخرین اخبار اوکراین عربستان سعودی ایران رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا ولادیمیر پوتین جو بایدن جنگ 2015 یمن الحاق به روسیه اوستیای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری‌ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

کد خبر 6090439 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت