Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@04:34:06 GMT

پلمب ۷۵ قصابی غیرمجاز پارس‌آباد در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۷۸۶۵

پلمب ۷۵ قصابی غیرمجاز پارس‌آباد در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عصر امروز در نشست مدیرکل دام‌پزشکی استان اردبیل با فرماندار شهرستان پارس‌آباد که در محل دفتر فرماندار انجام شد، بر لزوم ساماندهی کشتارگاه صنعتی دام و مبارزه مستمر با کشتار غیرمجاز با همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های مرتبط این شهرستان تاکید شد.

جابر جهان‌بین، فرماندار پارس‌آباد در این نشست با تاکید بر این‌که دام‌پزشکی باید با جدیت تمام در حوزه ساماندهی کشتارگاه ورود کند، اظهار کرد: فرمانداری با تمام توان و همکاری دستگاه‌های مرتبط پشتیبان دام‌پزشکی بوده و قطعا از دام‌پزشکی حمایت لازم انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۷۵ واحد قصابی و کبابی در راستای مبارزه با کشتار غیرمجاز در شهرستان پارس‌آباد طی سال گذشته توسط دام‌پزشکی پلمب شده است که این موضوع جای تقدیر از دست‌اندرکاران دام‌پزشکی دارد.

فرماندار پارس‌آباد خواستار تداوم نظارت‌های دام‌پزشکی در قصابی‌های حاشیه شهر شد و ادامه داد: بازدیدهای میدانی و دوره‌ای نشان می‌دهد میزان کشتار غیرمجاز و تخلف در این زمینه نسبت به ماه‌های قبل کاهش محسوس و چشمگیری دارد.

جهان‌بین با اشاره به نقش مهم دام‌پزشکی در پیشگیری از بیماری‌های مختلف دامی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی، شهرستان پارس‌آباد به‌عنوان یک شهر مرزی در منطقه‌ای پرخطر و پر ریسک از نظر بیماری‌های دامی قرار دارد و با توجه به حجم بالای سرمایه و اشتغال بخش دام‌پروری، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

واکسیناسیون صد درصدی دام علیه تب برفکی

بهلول تکلوی، مدیرکل دام‌پزشکی استان اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: سال گذشته علی‌رغم وجود مشکل اعتباری توانستیم صد درصد جمعیت دامی منطقه را بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه و باعث ایجاد ایمنی پایدار در منطقه شویم.

وی افزود: اداره‌کل دام‌پزشکی استان اردبیل از ۱۴ اسفند سال گذشته به حال آماده‌باش کامل بوده و با تجهیز و ساماندهی ۲۸  اکیپ ثابت و سیار اقدام به تشدید بازرسی از اماکن تحت پوشش نظیر کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، کارگاه‌های بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، قصابی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها و... کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با یادآوری این‌که این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، بیان کرد: خدمات‌رسانی کشتارگاه صنعتی دام شهرستان پارس‌آباد نامطلوب است که در این زمینه خواستار حمایت همه جانبه فرمانداری از دام‌پزشکی هستیم.

تکلوی کمبود اعتبارات و نیروی انسانی را مهم‌ترین چالش پیش روی دام‌پزشکی عنوان و خواستار تقویت و ترمیم اعتبارات دام‌پزشکی شد و گفت: افزایش اعتبارات موجب تقویت خدمات‌رسانی دام‌پزشکی در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار پارس آباد پزشکی استان اردبیل شهرستان پارس آباد دام پزشکی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • اجرای طرح جهادی پلیس پاسخگو در خرم آباد