Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا باقری ثالث   گفت: ۱۱ درصد دانشجویان دانشگاه قم نیز هیچ یک از سه دُز واکسن کرونا را تزریق نکردند.

معاون دانشجویی دانشگاه قم با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی‌های لازم، موضوع برگزاری حضوری کلاس‌ها با اولویت تحصیلات تکمیلی به دانشجویان اعلام شده است گفت: علت این اولویت‌بندی این بود، که باید زیرساخت‌های لازم آماده شود، طی دو هفته آینده نیز جلسه‌هایی خواهیم داشت تا زمینه حضور دانشجویان مقطع کارشناسی را هم فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه قم با بیان اینکه ضرورت تزریق واکسن جهت حضور در کلاس، از طریق پیامک به دانشجویان اطلاع داده شده است گفت: ما با دقت وضعیت واکسیناسیون دانشجویان را رصد می‌کنیم، و به مرور شاهد گسترش بیشتر تزریق واکسن خواهیم بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نیز با اشاره به اسکان ۱۸ هزار و ۱۸۷ خانوار در مدارس قم طی تعطیلات نوروزی گفت: این تعدادخانوار شامل ۷۲ هزار و ۷۸ تَن است.

علیرضا رحیمی با اشاره به انجام ۴۷۰ بازدید از ۲۵۳ مدرسه که محل اقامت مسافران نوروزی هستند گفت: این مدارس در موارد مختلف وضعیت مطلوبی داشتند، که در بحث ماسک پایین‌ترین نمره ۶۰ بوده، بازدیدکنندگان ما با سخت‌گیری‌های زیاد کار نظارت و بررسی را انجام دادند و تقریبا با عددی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده، همخوانی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به پایان اسکان نوروزی در مدارس در ظهر روز دوازدهم فروردین گفت: همه مدارس که در طرح اسکان فعال بودند، به کاربری آموزشی برگردانده می‌شوند، تا در روز چهاردهم فروردین شاهد حضور دانش‌آموزان باشیم.

رحیمی با بیان اینکه در چند روز اخیر جلسه‌های متعددی با روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش داشتیم گفت: هماهنگی‌های لازم انجام شده و همه مدیران مدارس نیز ملزم شدند، قبل از شروع کلاس‌ها، معلمان را توجیه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم برگزاری جلسه با اولیا به منظور آگاه کردن و اقناع‌سازی آن‌ها را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: جلسه‌هایی را با شرکت‌های تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی داشتیم تا در خصوص حمل و نقل هماهنگی لازم را با مدارس داشته باشند، تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند.

رحیمی گفت: همه کارکنان نواحی، مناطق و همچنین اداره‌کل آموزش و پرورش در روز چهاردهم به جای اداره در مدارس حضور خواهند داشت تا در رابطه با وضعیت بازگشایی و حضور دانش‌آموزان و معلمان، ارزیابی را انجام دهند، در روز‌های اخیر نیز مسئولان نواحی آموزش و پرورش جلسه‌هایی را با مدیران مدارس داشتند، که رعایت مسائل بهداشتی از جمله زدن ماسک مورد تاکید قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسیناسیون دانشجویان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش