Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: یکی از برنامه های مهم دولت سیزدهم در استان ایلام تکمیل پروژه اثرگذار و عظیم سامانه‌ی گرمسیری است.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» در دیدار با نماینده استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری که با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به پتانسیل های بالای استان ایلام از نظر کشاورزی، اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۸۰ هزار تن گندم در این استان برداشت می شود که بخشی عظیمی از آن مربوط به مناطق جنوبی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علاوه بر تولید بالای گندم استان و ظرفیت های بالایی کشاورزی استان، در ایلام هر ساله مرغوب ترین گندم برداشت می شود، بر ضرورت تکمیل سامانه گرمسیری و نقش این پروژه مهم در توسعه حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت:  یکی از برنامه های مهم دولت سیزدهم در استان ایلام تکمیل این پروژه عظیم است.

استاندار ایلام تاکید کرد: تاکنون ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری هزینه شده و ۵۰۰۰ میلیارد دیگر نیاز است که در این راستا اعتباراتی در سفر رئیس جمهوری به ایلام به این پروژه عظیم اختصاص یافته است.

استاندار ایلام با اشاره به دیدار اخیر با استانداران دیاله و واسط عراق گفت: مهم ترین هدف در این دیدار ها فعال کردن بازارچه مرزی هلاله شمالی، چنگوله مهران و چیلات‌ دهلران برای توسعه و رونق اقتصادی استان است.

 بهرام نیا تاکید کرد: یکی مهم ترین اهداف دولت سیزدهم در استان برای توسعه و رونق اقتصادی ایلام، رایزنی برای فعال کردن و بازگشایی بازارچه های هلاله شمالی، چنگوله و چیلات است.

وی ادامه داد: در رایزنی انجام شده در  ۲ ماه  گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری اضافه شد که قسمتی از آن برای سامانه گرمسیری و راههای ارتباطی استان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به صندوق پیشرفت و توسعه استانی گفت: موجودی این صندوق برای هر استان ۲ هزار میلیارد تومان است.

نماینده ایلام در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های استاندار ایلام گفت: مهم ترین شاخصه دولت سیزدهم، خدمات رسانی به مردم است که همه مسئولان برای تحقق این مهم تلاش دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی گلپایگانی گفت: افق های پیش روی ایلام در دولت جدید روشن است و با و انشاءالله با بهره‌گیری از تمامی امکانات ایلام در ریل توسعه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام استاندار ایلام دولت سیزدهم استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود : کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می شود.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان