Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب شعار سال را تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین انتخاب کردند که نشان دهنده توجه ویژه ایشان به مقوله تولید در سال‌های اخیر است و مجلس شورای اسلامی و دولت باید در راستای حمایت از تولید مخصوصاً تولیدات دانش بنیان گام بردارند.

وی افزود: تولید دانش بنیان به معنای حرکت در ریل اقتصاد مقاومتی است و موضوع مهم در این عرصه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم در تولید سخنی برای گفتن داشته باشیم باید به سمت و سوی دانش‌های نو و پیشرفته حرکت کنیم و جایگاه کشور در آسیا در حوزه فناوری جایگاه مطلوبی ارزیابی نمی‌شود زیرا ظرفیت و پتانسیل‌های کشور بیشتر از وضعیت کنونی است.

حسینی کیا با اشاره به وجود جوانان تحصیل کرده و دارای طرح و ایده در کشور، بیان کرد: جوانان توانمند، فکور و انقلابی باید در این مسیر حرکت کنند همان گونه که در حوزه پزشکی و موشکی وارد شدند و کشور را سربلند کردند.

وی با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از تولید دانش بنیان، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی در گام نخست قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را مصوب کرده و در گام دوم حمایت از دانش بنیان‌ها را در نظر گرفته و در ادامه دولت سیزدهم باید وارد عرصه شود و چنانچه خلأ قانونی وجود داشت مجلس شورای اسلامی به کمک دولت خواهد آمد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال مجلس شورای اسلامی و مخصوصاً کمیسیون صنایع و معادن در گام سوم به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات صنعت خودروسازی کشور، تاکید کرد: در موضوع خودروسازی در گام نخست باید انحصار برداشته شود و در گام بعدی دولت باید از دست از بنگاه داری بردارد و سیاست گذاری کند و خودروسازان با کمک شرکت‌های دانش بنیان به سمت تولید محصولات کیفی، رقابت پذیر، صادرات محور و ارزان قیمت بپردازند.

کد خبر 5456437

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه مجلس شورای اسلامی کمیسیون صنایع و معادن مجلس سید جواد حسینی کیا شرکت دانش بنیان شعار سال تولید اشتغال اقتصاد مقاومتی صنعت خودروسازی لایحه بودجه 1401 دولت سیزدهم ویروس کرونا بوشهر مسافران نوروزی گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف سفرهای نوروزی نوروز آمار کرونا خراسان رضوی گرگان خرم آباد تردد وسایل نقلیه جاذبه گردشگری مجلس شورای اسلامی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان، اروندکنار، منیوحی، چوئبده و بخش مرکزی انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم آبادان، اروندکنار، منیوحی، چوئبده و بخش مرکزی قرار دارد، «سید محمد مولوی» است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد، خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

انتخابات باشکوهی برگزار شد و علیرغم اینکه معاندین با استفاده از رسانه‌های خود جریان‌سازی گسترده‌ای برای عدم حضور مردم راه انداختند ولی شاهد ازدحام جمعیت رأی دهنده از همان دقایق اولیه آغاز فرآیند رأی بودیم و قطعاً وقتی مجلس شورای اسلامی با چنین پشتوانه مردمی تشکیل می‌شود، مجلسی فراجناحی و انقلابی خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

هر موضوع بنا به اقتضای زمان و نیاز مردم باید مورد پیگیری قرار گیرد و در شرایط فعلی باید اقتصاد مهم‌ترین اولویت کشورمان باشد؛ رهبر معظم انقلاب نیز طی سال‌های گذشته برای نامگذاری شعار سال بر موضوعات اقتصادی به ویژه در زمینه تولید تاکید کرده‌اند.

ضرورت دارد به همه شاخه‌های اقتصادی از جمله اقتصاد آموزش، اقتصاد فرهنگ و هنر، اقتصاد ورزش، اقتصاد پژوهش و … توجه شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی

مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

ابتدا بیکاری باید رفع شود ولی رفع آن بدون آسیب شناسی عملاً میسر نیست. یکی از موارد بیکاری مربوط به حوزه کشاورزی است که چنانچه مشکلات کشاورزان رفع شود برای حجم بالایی از جوانان جویای کار اشتغالزایی صورت می‌گیرد. از سوی دیگر شهرهایی همچون آبادان که صنایع دارند، باید طرح‌های صنعتی مانند پالایشگاه دوم که به مرحله اجرا نرسیده سریع‌تر عملیاتی شود.

کد خبر 6078915

دیگر خبرها

  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی