Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@03:30:59 GMT

سپاهان و صنعت نفت آبادان؛ جدال نخست در قرن جدید

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۰۴۹۰

سپاهان و صنعت نفت آبادان؛ جدال نخست در قرن جدید

گروه استان‌ها- تیم فوتبال سپاهان اصفهان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به مصاف صنعت نفت آبادان خواهد رفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس روز جمعه 12 فروردین ماه با برگزاری 2 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این مسابقات، تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت‌های لیگ برتر که پس از برگزاری هفته بیست و سوم به مناسبت فرا رسیدن سال جدید و عید نوروز به مدت 2 هفته تعطیل شده بود، از روز جمعه آینده بازگشایی خواهد شد و سپاهان در نخستین رقابتش در قرن جدید، باید به مصاف صنعت نفت آبادان برود؛ دیداری حساس و سنگین که نتیجه آن علاوه بر 2 تیم برگزار کننده برای تیم‌های ذوب‌آهن و آلومینیوم اراک نیز حائز اهمیت است.

سپاهانی‌ها در حالی آماده مصاف با صنعت نفت می‌شوند که هفته آینده باید راهی عربستان شوند تا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به میدان بروند و نتیجه این بازی می‌تواند شرایط روحی_روانی این تیم را تغییر دهد. شاگردان نویدکیا در هفته بیست و سوم مقابل گل‌گهر با تساوی بدون گل متوقف شدند و بهترین فرصت برای کم کردن فاصله‌شان با صدر جدول را از دست دادند. سپاهان در 23 بازی قبلی خود 12 برد، 6 تساوی و 5 شکست به دست آورده و با 42 در رده سوم جدول ایستاده‌اند.

در آن سو صنعت نفت در شرایطی آماده میزبانی از سپاهان می‌شود که در هفته بیست و سوم مقابل پیکان با تساوی بدون گل متوقف شد و بهترین فرصت برای بهبود جایگاهش را از دست داد. شاگردان منصوریان در 23 هفته گذشته 8 برد، 7 تساوی و 8 شکست به دست آورده‌اند و با 31 امتیاز و با استفاده از تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب‌آهن در رده هشتم جدول قرار دارند.

تقابل سپاهان و صنعت نفت را می‌توان پیش درآمدی برای حضور شاگردان نویدکیا در لیگ قهرمانان دانست؛ سپاهان هفته آینده باید راهی عربستان شود تا در رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان شرکت کند و تقابل با صنعت نفت می‌تواند در حکم یک بازی تدارکاتی مناسب برای نویدکیا و تیمش تلقی شود. اگرچه تعطیلی دو هفته‌ای لیگ به ضرر سپاهان تمام شده و زردپوشان اصفهانی را تا حدودی از شرایط مسابقه خارج کرده است اما بازی با صنعت نفت می‌تواند تا حدودی سپاهان را برای حضور موفق در لیگ قهرمانان آماده کند و در صورت پیروزی، شرایط روحی_روانی این تیم را ارتقا بخشد.

سپاهان کار سختی در آبادان در پیش دارد؛ صنعت نفت تیم سرسخت و جنگنده‌ای است که در نیم‌فصل دوم با کسب 3 برد، 3 مساوی و 2 شکست نتایج قابل قبولی کسب کرده و در زمین خودش به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد. از طرف دیگر کیفیت پایین چمن ورزشگاه تختی می‌تواند روی کیفیت بازی سپاهان تاثیر بگذارد و نویدکیا و تیمش را به دردسر اندازد. علاوه بر این افت محسوس شاگردان نویدکیا در فاز هجومی در کنار شیوه بازی تیم صنعت نفت و دفاع فشرده و تخریبی این تیم می‌تواند شرایط را برای سپاهانی‌ها سخت کند.

سپاهان در نیم‌فصل دوم روند سینوسی را طی کرده و نتوانست روند موفقیت‌های ابتدای فصل را ادامه دهد. زردپوشان اصفهانی در نیم‌فصل دوم 3 برد، 4 مساوی و یک شکست به دست آوردند و عملا از کورس قهرمانی خارج شدند. با این حال سپاهان از نظر کیفیت مهره و تعدد بازیکنان باکیفیت برتری محسوسی نسبت به صنعت نفت دارد و شاگردان نویدکیا برای اثبات توانایی‌های خود از انگیزه بالایی برخوردار هستند.

از طرف دیگر نمایش سپاهان در چند هفته اخیر نشان داد که تیم نویدکیا به مرور آمادگی قبلی خود را باز یافته و بازیکنان این تیم به شرایط ایده‌آل خود نزدیک شده‌اند. زردپوشان اصفهانی در خط حمله و میانی از بازیکنان باکیفیتی برخوردار بوده و در فاز تهاجمی، موقعیت‌های بسیاری به وجود می‌آورند. شاگردان نویدکیا در 3 بازی قبلی خود عملکرد قابل قبولی در فاز هجومی داشته و آمار نشان می‌دهد که شرایط این تیم در خط حمله نسبت به گذشته بهبود یافته است. درخشش دوباره مغانلو و شهباززاده، در کنار حضور بازیکنانی مانند احمدزاده، رفیعی، حسینی و جهانی شرایط سپاهان را در فاز هجومی بهبود بخشیده و می‌تواند تا حدودی خیال نویدکیا را راحت کند. در فاز دفاعی نیز سپاهان شرایط خوبی دارد و حضور مظاهری در درون دروازه این تیم نقطه اتکاء نویدکیا به شمار می‌رود.

در آن سو، صنعت‌ نفت تیم سرسختی است که به سختی امتیاز از دست می‌دهد و علاقه زیادی به اجرای بازی بسته و درگیرانه دارد. شاگردان منصوریان فوتبال دفاعی و واکنش‌گرایانه‌ای را به نمایش می‌گذارند و تلاش می‌کنند تا با تجمع در یک‌سوم میانی زمین خودی، فضاهای موجود در زمین را به حداقل برسانند و با پرس سنگین یار مقابل، ارتباط خط میانی و حمله تیم حریف را قطع کنند و مانع موقعیت‌سازی رقیب شوند. صنعت نفت بدون شک مقابل سپاهان به دنبال ارائه یک فوتبال بسته و درگیرانه خواهد بود و سعی دارند تا در گام نخست دروازه تیم‌شان را بسته نگاه داشته و در ضدحملات به فکر گلزنی باشند. صنعت نفت در فاز هجومی شرایط خوبی ندارد و مهاجمان این تیم در طول 23 هفته گذشته تنها 17 گل به ثمر رسانده‌اند که عملکرد قابل قبولی نیست. شاگردان منصوریان در فاز دفاعی اما عملکرد متوسطی دارند و تا بدین جای لیگ 18 گل دریافت کرده‌اند که در مقایسه با سایر تیم‌ها آمار متوسطی است.

در واقع می‌توان گفت بزرگ‌ترین معضل حسینی در بازی روز شنبه مقابله با دفاع متراکم و بسته تیم صنعت‌ نفت است. با این وجود نیاز هر 2 تیم به 3 امتیاز بازی و انگیزه بالای بازیکنان می‌تواند نویددهنده ارائه یک بازی جذاب و دیدنی باشد.

برترین گلزنان :

مغانلو با 7 گل زده برترین گلزن این دیدار است.

اتفاق ویژه :

تقابل میلاد جهانی با صنعت نفت، می‌تواند جذابیت‌های این دیدار را دو چندان کند.

ترکیب احتمالی صنعت نفت آبادان :

فرزین گروسیان، میثم تهی‌دست، رضا یزدان‌دوست، حسین ساکی، حکیم نصاری، امید حامدی‌فر، امیرحسین فرهادی، محمدحسین زواری، رضا جبیره، محمود مطلق‌زاده و طالب ریکانی.

سرمربی: منصوریان

ترکیب احتمالی سپاهان :

رشید مظاهری، گئورگی ولسیانی، محمد نژادمهدی، امید نورافکن، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد کریمی، سروش رفیعی، سجاد شهباززاده، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو

سرمربی: نویدکیا

مربی سابق تاتنهام به کادرفنی تیم فوتبال سپاهان اضافه شد

شارژ مالی نفتی‌ها پیش از دیدار با سپاهان

اخراج سرمربی پرتغالی حریف عربستانی سپاهان برای سومین بار

آمار رویارویی‌های دو تیم سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان به شرح زیر است :

لیگ برتر

فصل دوم

سپاهان 4 - صنعت نفت آبادان یک

صنعت نفت آبادان صفر - سپاهان یک

فصل هفتم

صنعت نفت آبادان 2 - سپاهان 2

سپاهان یک - صنعت نفت آبادان یک

فصل دهم

سپاهان 2 - صنعت نفت آبادان صفر

صنعت نفت آبادان صفر - سپاهان یک

فصل یازدهم

سپاهان 2 - صنعت نفت آبادان یک

صنعت آبادان صفر - سپاهان 4

فصل دوازدهم

صنعت نفت آبادان یک - سپاهان یک

سپاهان 3 - صنعت نفت آبادان یک

فصل شانزدهم

صنعت نفت آبادان یک - سپاهان صفر

سپاهان صفر - صنعت نفت آبادان صفر

فصل هفدهم

صنعت نفت آبادان 3 - سپاهان 2

سپاهان یک - صنعت نفت آبادان یک

فصل هجدهم

سپاهان صفر - صنعت نفت آبادان صفر

صنعت‌ نفت آبادان صفر - سپاهان صفر

فصل نوزدهم

صنعت نفت آبادان 4 - سپاهان 2

سپاهان یک - صنعت نفت آبادان صفر

فصل بیستم

صنعت ‌نفت آبادان یک - سپاهان 2

سپاهان 4 - صنعت نفت آبادان یک

فصل بیست و یکم

سپاهان یک – صنعت نفت آبادان صفر

برنامه سایر بازی‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است :

جمعه 12 فروردین

نساجی – فولاد خوزستان

یکشنبه 14 فروردین

فجرسپاسی – آلومینیوم اراک

تراکتور- مس رفسنجان

دوشنبه 15 فروردین

هوادار- پرسپولیس

سه‌شنبه 16 فروردین

گل‌گهر سیرجان- پدیده مشهد

استقلال- پیکان

ذوب‌آهن- نفت مسجدسلیمان

انتهای پیام/170/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شاگردان نویدکیا صنعت نفت آبادان یک نفت آبادان صفر سپاهان 2سپاهان لیگ قهرمانان فاز هجومی صنعت نفت هفته بیست سپاهان صفر صنعت نفت سپاهان یک لیگ برتر سپاهان 2 فصل دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت آبادان 1-0 مس رفسنجان؛ امیدها برای بقا زنده شد

نفت آبادان به ماندن در لیگ برتر امیدوار شده است.

طرفداری | نفت آبادان پیروزی مهمی را به دست آورد.

مس رفسنجان اولین شکست خود را با سرمربیگری محرم نویدکیا تجربه کرد و با 31 امتیاز، در رده دهم قرار گرفت. صنعت نفت با وجود این پیروزی، با 19 امتیاز در قعر جدول روزگار می‌گذراند ولی امیدهایش برای بقا زنده شد.

صنعت نفت آبادان یک - مس رفسنجان صفر گل: علی یوسف (19) اخطار: طالب ریکانی از صنعت نفت و سجاد شهباززاده از مس اخراج: محمدرضا مهدی‌زاده از فولاد

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • حواشی عجیب بازی پرسپولیس و سپاهان در آزادی / فیلم
  • سرپرست نفت آبادان: بازی مرگ و زندگی را از مس رفسنجان بردیم/ محکوم به پیروزی تا پایان فصل هستیم
  • مس رفسنجان در آبادان متوقف شد
  • نفت آبادان 1-0 مس رفسنجان؛ امیدها برای بقا زنده شد
  • ساعت پخش زنده بازی صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان‌ + پخش آنلاین
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌شود کار کرد!
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌توان کار کرد
  • باید سه امتیاز را از صنعت نفت بگیریم
  • نویدکیا: تاریخ انقضای دوست داشتن در فوتبال ۵ هفته است!
  • اتفاق خوب برای پرسپولیس در بازی با نساجی