Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی ایرنا،  ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۱۲ فروردین، «روز جمهوری اسلامی ایران»، ضمن تبریک این روز به ملت شریف ایران و اشاره به حضور آنان در تعیین سرنوشت خود در فروردین ۱۳۵۸ تصریح کرده است: مردم بصیر و بزرگوار ایران اسلامی با رأی قاطع خود به استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در آغازین روزهای پس از پیروزی انقلاب، الگویی جدید از مردم‌سالاری دینی را به جهانیان عرضه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: ۱۲ فروردین‌ ۱۳۵۸ فتح‌الفتوح و عید بزرگ ملت شریف و بصیر ایران اسلامی و طلیعه استقرار نظامی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت با تأسی به آرمان‌های بزرگ و متعالی شهدای عزیز و گرانقدر دوران پرافتخار انقلاب اسلامی در کشور است که در آن مردم فهیم ایران اسلامی با رأی ۹۸ درصدی، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و سرنوشت ملل مظلوم و حق‌طلبان جهان رقم زدند.

این بیانیه می افزاید: در فروردین‌ماه ۱۳۵۸ در حالی که فقط چند روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود، امام راحل(ره) با دید و نظری بلند از آنجا که مردم را صاحب اصلی نظام و انقلاب می‌دانستند، با تدبیری برآمده از ضمیر روشن و آینده‌نگر، ملت را در تعیین سرنوشت نظام سهیم کرده و به نقش اصیل و جایگاه رفیع و تعیین‌کننده مردم به زیباترین شکل ممکن جامه عمل پوشاندند. مردم نیز با حضور خود در اولین همه‌پرسی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با رأی قاطع به نظام برآمده از مردمی‌ترین انقلاب قرن، روند غرورآفرین انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بهمن‌ ۱۳۵۷ را تثبیت کردند. به این ترتیب جشن استقلال ملت ایران در نخستین روزهای فروردین‌ماه ۱۳۵۸ تحقق یافت.

در  این بیانیه آمده است: همچنان که امام خمینی(ره) فرمودند «در روز ۱۲ فروردین، طاغوت دفن شد و طغیان و سرکشی به دنبال او دفن می‌شود و کشور از چنگال دشمنان داخلی و خارجی و چپاولگران و غارت‌پیشگان نجات یافت.»

ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه تصریح کرد: تحقق آرمان‌های بزرگ ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی با هدایت‌های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و حضور سرنوشت‌ساز مردم فهیم، بصیر و انقلابی ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها همانند ۱۲ فروردین ۱۳۵۸؛ نویدبخش آینده‌ای روشن و عزتمند برای کشور است که با وجود کارشکنی‌های استکبار جهانی، بیش از گذشت چهار دهه، اکنون در آستانه قرن جدید، با شتاب هرچه بیشتر در جهت توسعه، تعالی و افتخارآفرینی گام برمی‌دارد. همچنان که مقام معظم رهبری می فرمایند: «جمهوری اسلامی در مقابل همه خصومت و دشمنی با قدرت و استحکام ایستاد، ضعیف نشد، بلکه قوی‌تر شد و در خارج از وجود خود، مسلمانان را هم بیدار کرد و ما امروز شاهد بیداری مسلمین هستیم.»

این بیانیه می افزاید: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام گرفته، ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این امر، که متضمن نقش‌آفرینی مردم شریف در عرصه‌های تعیین‌کننده کشور است، همزمان با برنامه‌ریزی و بهره‌مندی گسترده تر از ظرفیت جوانان مبتکر ارتش و مراکز علمی، دانشگاهی و دانش بنیان ایران اسلامی، در راه  صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ارزش‌ها و دستاوردهای آن و تحقق آرمان‌ها و اندیشه‌های امیدبخش امامین انقلاب، همچنین اعتلا و اقتدار کشور سربلندمان و استمرار اهتزاز باشکوه پرچم مقدس ایران عزیز بر قلل افتخارات، با نثار جان ایستاده است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران اشتغال‌آفرین امام خمینی روز جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران اشتغال آفرین امام خمینی روز جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران اسلامی ۱۲ فروردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید