Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ استاندار فارس گفت: فیلم موقعیت مهدی ترجمان هنری اندیشه‌های رهبری در باب اهمیت هنر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس؛ محمدهادی ایمانیه که به همراه همکاران خویش در سینما سعدی شیراز حضور یافته بود با اشاره به اهمیت نقش شهید و فرهنگ شهادت اظهار داشت: فیلم موقعیت مهدی ترجمان هنری اندیشه های رهبری در باب اهمیت هنر است

استاندار فارس در تشریح این نکته تصریح کرد: یکی از نمونه‌های بارز تاکیدات موکد و مکرر مقام معظم رهبری پیرامون تاثیر هنر در پیشبرد مسائل کشور همین فیلم موقعیت مهدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ویژگی‌های تاریخی عصر انقلاب اسلامی گفت: اهمیت این کار زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم بخشی از  مخاطبان این اثر به صورت ویژه نسل جوان و نوجوان ما هستند که دفاع مقدس را از نزدیک ندیده‌اند.

ایمانیه افزود: این نکته که نسل جوان و نوجوان ما که دفاع مقدس را از نزدیک ندیده‌اند، پای این صحنه‌ها که انسانی حاضر می‌شود تاآخرین قطره خونش را برای دین و اعتقاداتش کنار بگذارد می‌نشینند فی نفسه ارزشمند است.

وی ادامه داد: موقعیت مهدی برای من در واقع  یادآور همان فرمایش است  که پیامبر اکرم پیرامون نگه داشتن جان  فرمودند چرا که نگاه داشتن جان به همین شکل است که در این فیلم دیدیم.

استاندار فارس با ذکر پرسشی تصریح کرد: آنکه زندگی‌اش را به خوشگذرانی می‌گذراند و فقط ادعا می‌کند که دوستدار کشورش است کجا و این‌گونه موقعیت‌هایی که برای انسان‌ها پیش می‌آید و خودشان را فدای کشور، دین و اعتقاداتشان می‌کنند کجا؟!

وی با اشاره به مکتب حضرت سیدالشهداء گفت: به عبارت دیگر موقعیت مهدی یادآور این شعار از اندیشه امام سوم است که ان الحیات عقیده و الجهاد یعنی به درستی که حیات واقعی این است که انسان عقیده‌ای داشته باشد و تا پای جانش پای آن عقیده جهاد کند.

استقبال پر شور روستائیان خراسان جنوبی از اکران فیلم موقعیت مهدیتقدیر رهبر انقلاب از فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»: "عالی بود؛ پر از نکته‌های دقیق و روایت درست"روایت حبیب والی‌نژاد از یک تمجید ویژه/ لحظه‌شماری می‌کردیم رهبری "موقعیت مهدی" را ببینند

لازم به ذکر است در این دیدار استاندار فارس علاوه بر تماشای فیلم همراه با خانواده همکاران استانداری از فضاهای موجود سینما سعدی و طرح کلان حوزه هنری فارس برای ارتقای این مجموعه نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/424/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیلم موقعیت مهدی استاندار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه دانشجویان امروز، مدیران فردای کشور هستند، اظهار داشت: با توجه به مسئولیتی که در آینده متوجه این دانشجویان است، نیاز به تربیت دانشجویانی خلاق، متفکر، متدین و مسئولیت پذیر داریم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه خداشناسی و شناخت حق اصلی‌ترین نیاز برای تربیت انسانهاست، عنوان کرد: باید در مدارس و دانشگاه ها به خداشناسی و تربیت انسانها توجه جدی‌تری صورت گیرد.

آیت الله ناصری همچنین با تاکید بر اینکه باید دانشجویان را از سطحی نگری دور کنیم و با نحوه تدریس، آنها را افرادی عمیق و متفکر بار بیاوریم، افزود: این مسئولیتی است که بر عهده دانشگاه هاست و باید خلاقیت را در دانشجویان بارور کنند.

وی ادامه داد: استاد باید دانشجو را وادار به تفکر و اندیشه کند همچنانکه در کتاب خدا نیز بر اندیشه و تفکر تاکید شده و بزرگان دین ما نیز تاکید کرده اند که یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت ارزشمندتر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر دانشجو خلاق نباشد، در آینده به مدیر بخشنامه ای تبدیل می شود همچنانکه امروز نیز می بینیم که برخی مدیران قدرت حل مسئله ندارند و هر چه به آنها دیکته شود، همان را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: اینکه برخی مدیران، نمایندگان مجلس و کارشناسان متوجه برخی فرمایشات رهبری نمی شوند، حاصل همین تحصیل و تربیت معیوب است همچنانکه می بینیم رهبری سالهاست بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما برخی مدیران ما نتوانسته اند هیچ برنامه ای در این زمینه ارائه دهند.

آیت الله ناصری همچنین بر لزوم تقویت قدرت تشخیص در دانشجویان تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز بسیاری از دانشجویان ما قدرت تشخیص حق از باطل را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و فرزندان این مرز و بوم خلاقیت، استعداد و توانایی بیشتر از جوانان سایر کشورها دارند، اظهار داشت: لازم است شرایط شکوفایی و تبلور این ویژگی ها در جوانان ما فراهم شود تا به تولید علم به عنوان دغدغه رهبری بپردازند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در استان یزد دارای 10 مرکز و واحد است، افزود: واحدهای این دانشگاه در شهرهای یزد، زارچ، رضوانشهر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، مهریز، مروست و بافق در سطح استان فعالیت دارند.

حمیدزاده عنوان کرد: در این واحدها در حال حاضر 8 هزار و 500 دانشجو به صورت حضوری و مجازی در حال تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • رهبر انقلاب: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد