Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:50:21 GMT

هدف گذاری ما تشکیل «جبهه جهانی خدمت رسانی جهادی» است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۲۳۹۱

هدف گذاری ما تشکیل «جبهه جهانی خدمت رسانی جهادی» است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد زهرایی صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هدف ما برای ده سال آینده، تشکیل جبهه جهانی خدمت رسانی جهادی است تا به خدمت رسانی فراتر از مرزهای ایران اسلامی فکر کنیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه کار جبهه جهانی خدمت رسانی را از کشور سوریه و عراق شروع کردیم، بیان کرد: سال گذشته قرارگاه مشترک با نیروی قدس تشکیل دادیم و به صورت منسجم و دقیق کار را در سوریه شروع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرایی با تأکید بر اینکه برای گروه‌های جهادی یک سری اصول تعریف کرده‌ایم، گفت: ما مراقبیم که این گروه‌ها در خدمت نظام و انقلاب باقی بماند و وابسته به افراد و گروه‌های سیاسی و مسائل اقتصادی و موضوعات مشابه نشود.

حضور گروه‌های جهادی در روستاها مصداق جهاد تبیین است

وی ادامه‌داد: امروزه جهاد ما تنها اسلحه به دست گرفتن نیست بلکه همین حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم و با خدمت رسانی به روستاییان و محرومان به گونه‌ای مصداق جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: در نوروز امسال برای اولین بار تشکیل قرارگاه‌های ملی را داشتیم که در حال حاضر پنج قرارگاه ملی در کشور فعالیت می‌کند و در مجموع ۱۶۵ قرارگاه ملی، استانی و قشری راه اندازی شده است.

مهدی هنری، رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال بعد از گذشت دو سال از کمرنگ بودن حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم به علت کرونا، شاهد حجم زیادی از درخواست‌ها برای برقراری اردوهای جهادی بودیم.

وی بیان کرد: از ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ که فعالیت گروه‌های جهادی به مناسبت ایام نوروز آغاز شد، در مجموع از جهادگران بومی و غیر بومی سه هزار و ۲۰۰ نفر خدمت رسانی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و … داشته‌اند.

گروه‌های جهادی به هزار و ۸۵۰ گروه رسیده است

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه فعالیت جهادی در طول سال نیز شکل مستمر به خود گرفته است و خدمات را به صورت تجمیعی ارائه می‌شود، ادامه‌داد: در طول دو سال گذشته تعداد گروه‌های جهادی از ۳۵۰ گروه به هزار و ۸۵۰ گروه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته ۱۱۲ پروژه عمرانی در مناطق محروم شناسایی شده است، گفت: ۷۰ درصد این پروژه‌ها ردیف اعتباری مشخصی نداشت و تنها با همت گروه‌های جهادی و خیرین این پروژه‌ها پیگیری شدند که جای تقدیر دارد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان‌کرد: در قالب مجمع خیرین جهادی و محرومیت زدایی خیرین در سال گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ تومان کمک کردند.

کد خبر 5456495

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد زهرایی مهدی هنری بسیج سازندگی بوشهر ویروس کرونا مسافران نوروزی گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف نوروز سفرهای نوروزی آمار کرونا خراسان رضوی مشهد گرگان خرم آباد رئیس بسیج سازندگی گروه های جهادی خراسان جنوبی خدمت رسانی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی