Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@16:03:03 GMT

تاکسی های اینترنتی معروف در ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۲۸۶۲

تاکسی های اینترنتی معروف در ترکیه

گرفتن تاکسی برای کسانی که به زبان ترکی تسلط ندارند، سختی‌های خاص خودش را دارد. مزایای تاکسی اینترنتی در ترکیه فقط برای توریست‌ها نیست، بلکه ایرانیانی که موفق به اخذ اقامت ترکیه و کارت شهروندی شده‌اند نیز به راحتی با انتخاب تاکسی‌های اینترنتی مورد نظر خود و پرداخت آنلاین کرایه در تمام خیابان‌های ترکیه و مناطق مختلف این کشور تردد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله قصد داریم به معرفی تاکسی‌های اینترنتی معروف ترکیه شامل بی تاکسی، آی تاکسی، گت ترنفسر و اوبر بپردازیم.

بی تاکسی ترکیه

بی تاکسی به عنوان یک تاکسی اینترنتی در ترکیه خدمات خود را در تمام شهرهای ترکیه از جمله استانبول و آنکارا به متقاضیان ارائه می‌دهد. توریست‌ها و شهروندان ترکیه‌ای با نصب اپلیکیشن بی تاکسی ترکیه روی گوشی‌های هوشمند خود می‌توانند در هر ساعت و در هر مکانی برای گرفتن تاکسی اینترنتی در ترکیه اقدام کنند تا به مکان مورد نظر خود بروند. امنیت اپلیکیشن بی تاکسی بسیار بالاست و اطلاعاتی مانند شماره پلاک خودرو، مشخصات راننده و شماره تلفن همراه او را در اختیار مسافر قرار می‌دهد. با استفاده از این تاکسی اینترنتی در ترکیه می‌توان هزینه را از طریق روش کارت به کارت پرداخت کرد. همچنین مسافر می‌تواند نظر خود را درباره نحوه رانندگی و طرز برخورد و رفتار راننده در بی تاکسی بیان کند.

شرکت بی تاکسی ترکیه به عنوان یک سیستم حمل و نقل محبوب در شهر استانبول ترکیه طرفداران بسیار زیادی دارد. تعداد راننده‌های فعال در این شرکت 34 هزار نفر و تعداد کاربرانی که از خدمات این تاکسی اینترنتی استفاده می‌کنند 200 هزار نفر است. برای این که راننده بتواند مناسب‌ترین مسیر را برای حرکت انتخاب کند، از نمایش ترافیک به نمایش درآمده در اپلیکیشن کمک می‌گیرد. با توجه به قدیمی‌ بودن شرکت بی تاکسی در تمام شهرهای ترکیه امکان استفاده از خدمات آن وجود دارد. مسافران می‌توانند از بین خودروهای موجود در این اپلیکیشن با توجه به تعداد مسافران یک تاکسی یا یک ون انتخاب کنند و از گشت و گذار درون شهری با بی تاکسی لذت ببرند. امکان نصب اپلیکیشن Bi Taksi روی تمام گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید و ios وجود دارد.

نحوه استفاده از اپلیکیشن بی تاکسی ترکیه

توریست‌ها و افراد مقیم ترکیه بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن بی تاکسی روی گوشی هوشمند خود می‌توانند با استفاده از یک دکمه با این تاکسی اینترنتی در ترکیه اتصال اینترنتی برقرار کرده و نام راننده، نام خودرو، شماره تلفن راننده و پلاک خودرو را مشاهده کنند. سپس ورودی راننده را روی نقشه راهنما در اپلیکیشن ملاحظه کنند. امکان پرداخت کرایه هم به صورت کارت اعتباری و هم به صورت نقدی وجود دارد. مسافران بعد از اینکه به مقصد رسیدند می‌توانند با توجه به میزان رضایت از رانندگی و رفتار راننده به او امتیاز بدهند. مسافرانی که قدرت شنوایی ندارند هم به راحتی می‌توانند از تاکسی اینترنتی در ترکیه استفاده کنند.

کسانی که تمایل دارند تعطیلات خود را در کشور زیبای ترکیه سپری کنند و به زبان ترکی تسلط ندارند، به راحتی با تاکسی آنلاین بی تاکسی به هر جا بخواهند می‌روند. سرویس تاکسی‌های زرد این شرکت ارزان‌تر و اقتصادی‌تر است. تاکسی‌های نسبتا گران و نیمه لوکس با رنگ فیروزه‌ای ارائه می‌شوند و برای استفاده از تاکسی‌های لوکس و گران‌قیمت باید به سراغ تاکسی‌های سیاه رنگ بروید.

مزایای استفاده از خدمات بی تاکسی در ترکیه ارائه تاکسی‌های ارزان قیمت ارائه تاکسی لوکس و گران‌قیمت توجه به وضع مالی و سلیقه مسافران کرایه ارزان نسبت به تاکسی‌های داخل شهری دانستن میزان کرایه قبل از انتخاب تاکسی مورد نظر ارسال اطلاعات رفت و آمد با تاکسی برای دوستان ارائه تخفیف‌های ویژه و مناسبتی پشتیبانی اپلیکیشن بی تاکسی از زبان انگلیسی رابط کاربری بسیار راحت ارائه خدمات در بیش از ۹۰ درصد مناطق کل ترکیه فعالیت در تمام شهرهای بزرگ ترکیه امکان استفاده برای سفرهای بین شهری برخورد با رانندگان متخلف و بی اخلاق در صورت نارضایتی مسافران توجه به حفظ حرمت‌ها بین راننده و مسافر ایجاد روابطی رضایت‌بخش و باکیفیت بین شرکت و مسافران آی تاکسی ترکیه

یکی از رقیب‌های Bi Taksi به عنوان پرطرفدارترین تاکسی اینترنتی در ترکیه، آی تاکسی ترکیه است. اما متاسفانه تاکسی اینترنتی آی تاکسی مانند بی تاکسی تمام شهرها و مناطق مختلف کشور ترکیه را پوشش نمی‌دهد و هنوز به اندازه بی تاکسی گسترده نشده است‌. بیشترین توجه آی تاکسی ترکیه روی جلب نظر توریست‌های وارد شده به این کشور متمرکز شده است و قیمت تاکسی‌های ارائه شده در آن نیز ارزان‌تر است. مسافران پس از دانلود و نصب اپلیکیشن آی تاکسی روی گوشی‌های هوشمند خود با سیستم عامل اندروید یا ios می‌توانند از بین چهار نوع تاکسی موجود در این اپلیکشن تاکسی دلخواه خود را انتخاب کنند و پش از پرداخت هزینه‌ها به هر قسمت از ترکیه بروند. این تاکسی‌ها شامل تاکسی‌های زرد به عنوان تاکسی‌های ارزان و اقتصادی، تاکسی‌های آبی به عنوان تاکسی‌هایی با قیمت مناسب و نیمه لوکس، تاکسی‌های گران‌قیمت و لوکس و ماشین‌های ون برای جا به جا کردن مسافرانی با تعداد بالا است.

هر مسافر با توجه به بودجه خود و تعداد همراهانش یکی از این چهار نوع تاکسی را برای گشت و گذار در مناطق توریستی ترکیه انتخاب می‌کند. مدیریت آی تاکسی ترکیه برعهده شهرداری ترکیه است و خیال مسافران از بابت امنیت بالای این تاکسی اینترنتی در ترکیه راحت است. جالب است بدانید که تمام مکالمات و حوادثی که در داخل تاکسی‌های آی تاکسی اتفاق می‌افتد توسط دوربین‌های تعبیه شده در تاکسی‌ها ضبط می‌شود. مسافران برای پرداخت هزینه تاکسی اینترنتی در ترکیه می‌توانند از روش کارت به کارت یا پرداخت نقدی استفاده کنند. تنها ایرادی که می‌توان برای تاکسی اینترنتی آی تاکسی در نظر گرفت این است که به هیچ وجه نمی‌توان پس از انتخاب تاکسی آن را لغو کرد و در صورت پشیمانی حتما باید درصدی از مبلغ کرایه پرداخت شود.

تاکسی اینترنتی گت ترنسفر ترکیه

یک نوع تاکسی اینترنتی ترکیه که جزو جذاب‌ترین و پرهیجان‌ترین اپلیکیشن‌های تاکسی‌رانی آنلاین در ترکیه به شمار می‌رود، گت ترنسفر ترکیه است‌. گت ترنسفر ترکیه به عنوان یکی از بهترین تاکسی‌های اینترنتی بین‌المللی امکانات زیادی را در اختیار توریست‌ها و افراد مقیم ترکیه قرار می‌دهد. یکی از امکانات پرطرفدار این تاکسی اینترنتی در ترکیه تاکسی‌ هوایی است. این شرکت تاکسیرانی آنلاین ترکیه‌ اولین شرکتی در جهان است که تاکسی هوایی ارائه می‌دهد. البته استفاده از تاکسی‌های هوایی هزینه‌های بسیار زیادی دربر دارد اما هیجان و لذتش ارزش این همه هزینه را دارد. تاکسی‌های ارائه شده در اپلیکیشن گت ترنسفر عبارتند از: تاکسی اکونومیک یا تاکسی‌های ارزان و اقتصادی، تاکسی پریمیوم، تاکسی تجاری یا بیرینس، تاکسی‌های لاکچری و لوکس گران‌قیمت، تاکسی‌های شاسی بلند، ون، اتوبوس، مینی بوس و هلی‌کوپتر به عنوان تاکسی هوایی. در اپلیکیشن این شرکت خبری از رنگ تاکسی‌های آبی یا زرد نیست و فقط روی درب تاکسی‌های مختلف آرم شرکت GET TRANSFER وجود دارد.

اگر در مورد مطالبی مثل قوانین مالیاتی ترکیه یا شهروندی ترکیه با خرید ملک و یا خرید آپارتمان در استانبول علاقه دارید به وبسایت اویم استانبول به آدرس https://evimistanbul.ir/ مراجعه و از مطالب این سایت استفاده کنید .

کد خبر 1617206

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تاکسی های اینترنتی آی تاکسی ترکیه نصب اپلیکیشن توریست ها گران قیمت تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا جنیفر انیستون در تیک تاک حساب کاربری ندارد؟

ایتنا - جنیفر آنیستون بازیگر مشهور آمریکایی دلایل عدم تمایل خود به ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن محبوب تیک تاک را توضیح داد.
جنیفر آنیستون بازیگر مشهور آمریکایی دلایل عدم تمایل خود به ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن محبوب تیک تاک را توضیح داد.

به گزارش ایتنا، اظهارات انیستون به Page Six در زمانی بیان شد که تعداد کاربران تیک‌تاک به بیش از 1.5 میلیارد نفر رسیده بود و این اپلیکیشن در مناطق آسیایی و غربی به ویژه در ایالات متحده به محبوبیت فوق‌العاده ای دست یافته بود.

جنیفر آنیستون گفت که نمی‌خواهد در چالش‌های ترند شده در "تیک تاک" افراط کند و خاطرنشان کرد که زندگی او و دیگران را نابود می‌کند.

بازیگر سریال "دوستان" هشدار داد که استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بر سلامت روان تأثیر بگذارد.

قابل ذکر است که جنیفر آنیستون در سال 2019 مدت‌ها بعد از پیوستن اغلب ستاره‌های هالیوود به معروف‌ترین اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس، به پلتفرم اینستاگرام پیوست.

دیگر خبرها

  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • چرا جنیفر انیستون در تیک تاک حساب کاربری ندارد؟
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی