Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@09:39:42 GMT

وزیر نیرو: تولید برق در کشور کمتر از میزان مصرف آن است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۴۳۲۹

وزیر نیرو گفت:در تولید و مصرف برق حدود ۱۵ هزار مگاوات کسری تراز داریم و این بدان معناست که تولید، کمتر از مصرف است و تمام تلاش خود را می کنیم تا با افزایش ظرفیت نیروگاهها و مدیریت مصرف و تقاضا مشکلات را به حداقل برسانیم.

علی اکبر محرابیان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی راشد تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تابستان امسال ۲۷ واحد نیروگاهی شامل چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات، به علاوه هزار مگاوات ارتقای توان و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر وارد شبکه برق رسانی کشور می شود و نیروگاه برق راشد تربت حیدریه از نیروگاه‌هایی است که این دوره اوج مصرف تابستان ۱۴۰۱ وارد مدار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سرعت پیشرفت ساخت نیروگاه برق راشد تربت حیدریه مطلوب است و طی ۲ ماه گذشته ۲۶ درصد پیشرفت داشته و تمام عرصه‌های آن فعال است و با این سرعت مرحله نخست آن خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو برای راه اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۰ هزار مگاوات برنامه ریزی کرده است و این نیروگاه ها با حمایت دولت و مجلس و ورود بخش خصوصی طی چهار سال آینده به طور کامل به بهره برداری می رسد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فرورددین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان،آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سیدابراهیم رییسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رییس جمهور تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت

مسعود میرزاعسگری مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون گفت: در فروردین ماه، به میزان ۲۱۴ میلیون و ۴۳۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه بیستون تولید شد که از این مقدار ۱۹۵ میلیون و ۸۱۰ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به صورت خالص به شبکه سراسری تزریق شد.

وی افزود: با تلاش کارکنان این شرکت مصمم هستیم، برق مطمئن و پایدار مشترکان را تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • تابستان منهای خاموشی
  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است