Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان رضوی، وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به دنبال مسکن‌سازی نیستیم بلکه به دنبال شهرسازی هستیم یعنی همزمان که مسکن برای مردم می‌سازیم، شهرسازی هم انجام می‌دهیم و نیازهای مردم در یک شهر اعم از مدرسه، درمانگاه و پارک و ... را هم می‌بایست برآورده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۱۱ فروردین‌ماه در مراسم افتتاح ۷۱۷۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار در استان خراسان رضوی، گفت: یکی از ماموریت‌های جدی وزارت راه و شهرسازی، ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن است. ‌

قاسمی ادامه داد: بر اساس قول رئیس جمهور محترم و قانون مصوب مجلس حدود ۴ میلیون مسکن ظرف ۴ سال باید ساخته شود که الان با گذشت ۶، ۷ ماه از عمر دولت سیزدهم در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور شاهد شروع پروژه‌های بسیار بزرگی در نهضت ملی مسکن هستیم و  در بسیاری از استان‌ها سهم نزدیک به دو سال آنها را شروع کرده‌ایم.

وی افزود: در استان خراسان رضوی حدود ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که مطابق داده‌های پالایش انجام گرفته، بخش عمده‌ای از آنها متقاضی خواهند ماند. باید فکری اساسی بکنیم که در شرایط فعلی و با قانون بسیار خوبی که تصویب شده است، مردم را صاحب خانه کنیم. خوشبختانه منابع بانکی و اعتباری بسیار خوبی برای طرح دیده شده است و دولت هم تصمیم جدی برای ساخت مسکن دارد و قبل از عید هم مجلس اعتبار خوبی را برای صندوق ملی مسکن تصویب کرد.

وزیر راه و شهرسازی از مردم خواست از فرصت باقیمانده برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن استفاده کنند چرا که این بهترین فرصت است که اقشار مختلف جامعه بتوانند صاحب خانه شوند.

قاسمی که در مراسم افتتاح ۷۱۷۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار سخن می‌گفت، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی این شهر جدید به یک شهر در حدی قابل قبول برای سکونت مردم تبدیل شود و در ادامه با مقایسه‌ای میان طرح‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، افزود: شرایط امروز ما از لحاظ کیفیت ساخت با شرایط دوران مسکن مهر قطعا متفاوت است. ضمن اینکه ما به دنبال مسکن‌سازی نیستیم بلکه به دنبال شهرسازی هستیم یعنی همزمان که مسکن برای مردم می‌سازیم، شهرسازی هم انجام می‌دهیم یعنی نیازهای مردم در یک شهر اعم از مدرسه، درمانگاه و پارک و ... را هم می‌بایست برآورده کنیم.

وی گفت: ما اگر بخواهیم ظرف ۴ سال به عدد ۴ میلیون مسکن برسیم، به این معنا نیست که هر سال یک میلیون مسکن را شروع کنیم چون معمولا ساخت خانه بیش از یک سال طول می‌کشد؛ ما باید در پارت‌های زمانی مختلف کار را شروع کنیم تا بعد از ۴ سال پایان ساخت ۴ میلیون مسکن را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بسیار جدی در حوزه مسکن موضوع زمین است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتباری معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به عنوان تسهیلات پیش‌بینی شده است. ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن به خصوص برای واحدهای فرسوده پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز عملیات اجرایی بالغ بر ۵۰ هزار واحد مسکونی را در استان خراسان رضوی شروع خواهیم کرد، عنوان کرد: این میزان کافی نیست و ما برای دو سال اول حداقل باید برای ۱۰۰ هزار واحد کار را شروع کنیم و انشاالله کار ساخت ۵۰ هزار واحد بعدی را هم شروع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: در سفر امروز رئیس جمهوری محترم غیر از بودجه سالیانه که برای راه‌های استان تعیین شده است، ۶۰۰۰ میلیارد تومان دیگر هم پیش‌بینی شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی راه های خراسان رضوی وزیر راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن میلیون مسکن خراسان رضوی شروع کنیم پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند

وحید وزیری راد گفت: ۹۰ درصد مردم استان قم که بین دهک یک تا ۷ قرار داشتند، کالابرگ تشویقی را طی سه مرحله و هر مرحله به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان دریافت کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم بیان کرد: کارگران در دهک بین یک تا ۵ قرار دارند و یکی از اقدامات دولت برای کارگران همین کالابرگ است که البته حقوق کارگری کفاف تأمین هزینه همه امور زندگی آنان را نمی‌دهد.

وزیری راد با بیان اینکه امروز نیازمند کارگر ماهر، نیمه ماهر و دارای مهارت در بخش‌های مختلف هستیم افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای در این حوزه می‌تواند نقش آفرین باشد و خروجی دانشگاه‌ها آماده ورود به مشاغل نیستند و برای ورود به مشاغل مختلف نیازمند مهارت لازم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر متقاضی شغل یا ارتقای شغل در استان قم هستند و ۱۲ هزار نفر نیروی کار برای واحد‌های تولیدی نیاز داریم.

وزیری راد تاکید کرد: خرید و فروش فیش‌های طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است و تمام واحد‌ها در نهایت به نفر اولی که ثبت نام کرده واگذار می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در ادامه بیان کرد: ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت است و در حوزه مسکن کارگری نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.

طرح نهضت ملی مسکن استان قم در سطح کشور از نظر میزان پیشرفت رتبه نخست را دارد

وزیری راد با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن استان قم در سطح کشور از نظر میزان پیشرفت رتبه نخست را دارد افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز نظارت لازم بر کیفیت ساخت را بر عهده دارد و تجربه مسکن مهر سبب شده تا مشکلاتی که در گذشته در روند ساخت وجود داشته در این طرح برطرف و در راستای ارتقا کیفیت ساخت و ساز‌ها عمل شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: در طرح مسکن مهر استان قم برای بالغ بر ۲۰ هزار واحد برای افرادی که فاقد مسکن بودند احداث شد و در طرح نهضت ملی مسکن نیز تلاش می‌شود این امر محقق شود.

وزیری راد  بیان کرد: در استان قم کسی در طرح نهضت ملی مسکن به دلیل عدم تأمین آورده اخراج نشده و دستگاه‌های مختلف از جمله نهاد‌های حمایتی و نیز خیرین مسکن ساز در این عرصه و ورود کردند تا افرادی که دارای مشکلاتی در تأمین آورده هستند را یاری کنند و تلاش می‌شود زمان آورده‌ها بیشتر شود.

وزیری راد تصریح کرد: بانک‌های خصوصی باید در کنار بانک‌های دولتی به این پروژه کمک کنند و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و شهرداری قم نیز تخفیفات خوب ۳۰ تا ۵۰ درصدی به این طرح ارائه کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم اضافه کرد: در حال حاضر تعاونی‌های استان قم احداث ۲۰ درصد از واحد‌های مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن را بر عهده دارند و تاکنون قرارداد بالغ بر ۶ هزار واحد مسکونی در قالب قرارداد ۹۹ ساله با تعاونی‌های دارای صلاحیت قم منعقد شده است.

وزیری راد با بیان اینکه ساخت ۵ هزار واحد در سایت پرنیان از جمله اقدامات تعاونی‌های استان قم است عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا ۱۰۰ متر مربع از مجموع ۳۰۰ متری خانه‌های سایت پرنیان به امر کارگاه‌های کوچک و اشتغال خانگی اختصاص یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه حمل‌ونقل دو وظیفه اصلی راه و شهرسازی است
  • تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان شتاب می‌ گیرد
  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • شروع باران و گرد و خاک در جاده‌های خراسان رضوی
  • ۶۰هزار نفر واجد شرایط نهایی طرح نهضت ملی مسکن در کرمان
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند