Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور داده است تا به منظور کاهش بهای نفت روزانه یک میلبون بشکه نفت از ذخایر راهبردی این کشور به مدت شش ماه مورد استفاده قرار گیرد.

طبق گزارش الجزیره، این تصمیم بایدن در حالی اتخاذ شده است که مقامات کشورهای عربستان و امارات به تماس چند روز پیش او به منظور گفگتو در مورد افزایش تولید نفت و کاهش بهای آن پاسخ ندادند و در نشست اوپک پلاس بر افزایش۴۲۲ بشکه ای نفت در ماه مه به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بخشنامه پرداخت بهای گاز صادراتی این کشور به کشورها غیردوست از جمله اتحادیه اروپا به روبل این کشور را امضا کرد. 

بهای هر بشکه نفت طی هفته های گذشته و پس از آغاز حملات روسیه به اوکراین و نیز تحریم های اعمال شده علیه مسکو، افزایش قابل توجهی را داشته و به بالای صد و سی دلار نیز رسیده است، هر چند با نوساناتی همراه بوده است.

طبق گزارش وزارت انرژی آمریکا، میزان ذخایر استراتژیک این کشور در حال حاضر ۵۶۸.۳ میلیون بشکه است که پایین‌ترین سطح از می ۲۰۰۲ محسوب می‌شود.

سه منبع آگاه به رویترز گفتند که دولت بایدن در حال بررسی حذف موقت محدودیت‌های فروش تابستانی مخلوط‌های بنزین با اتانول بالاتر به عنوان راهی برای کاهش هزینه‌های سوخت برای مصرف‌کنندگان آمریکایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روسیه بهای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد کیارسی صبح یکشنبه در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در رویداد اکس پو۲۰۲۴ اظهار کرد: توسعه اقتصادی یک مؤلفه و پیش نیاز اصلی دارد و آن سطح قابل قبول از حکمرانی مطلوب است که نیازمند یک بازار حداقلی است.

وی افزود: وزارت کشور در موضوع زنجیره‌های ارزش راهبردی به دنبال هم‌افزایی، اصلاح ساختار و تقویت روابط بین دستگاهی است.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور ادامه داد: در بعد اقتصادی زنجیره ارزش اقتصاد و تولیدی رسته‌هایی وجود دارد که مدل قالب دنیا ارتقا زنجیره ارزش است.

کیارسی عنوان کرد: در سطح ملی وزارت کشور ۱۰ حوزه را در زمینه تجهیزات صنعت نفت، پوشاک و انرژی خورشیدی انتخاب کرده است که این حوزه‌ها نه به عنوان موضوع اولویت‌دار بلکه آمادگی بیشتری دارند که مداخلات توسعه‌ای با رویکرد زنجیره ارزش در آن‌ها اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: در زنجیره‌های ارزش راهبردی دستگاه‌های تخصصی سیاست‌گذار موظفند موضوعات پیشنهادی استان‌ها را بررسی کنند.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور اضافه کرد: یکی از اهداف وزارت کشور اصلاح و ارتقا ساختار حکمرانی و هدف دیگر در بعد اقتصادی زنجیره‌های ارزش اقتصادی، تولیدی و رسته‌هایی موجود است.

کد خبر 6090798

دیگر خبرها

  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی