Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، روح الله متفکر آزاد، نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان در مورد نواقصات مساکن مهر اظهار کرد: به دلیل کم لطفی دولت قبل نسبت به حوزه مسکن، ساکنین مساکن مهر مشکلات جدی را مواجه شدند و معتقدیم بعضی از مشکلات باید با تفاهم نهاد های حاکمیتی و مردم حل و فصل شود تا بعد از چند سال بتوانیم نواقصات مساکن مهر را تکمیل کرده و به مردم تحویل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص زمزمه های شروع احداث فاز پنج و مشکلات زیرساختی این شهر نظیر کمبود منابع آبی گفت: شهر جدید سهند فرصت های مغتنمی برای شهرستان اسکو ایجاد کرده به طوری که برای غنای جمعیتی شهرستان تاریخی و با فرهنگ اسکو کمک شایانی کرده تا اتفاقات کم نظیری در این شهرستان رقم بزند ولی موضوع بحران آب دغدغه جدی مسئولین بوده که باید راهکار های کوتاه مدت و بلند مدتی برای حل این معضل ارائه شود.

متفکر آزاد اضافه کرد: ما برای بلند مدت نیازمند منابع دیگری برای تامین آب شرب شهر جدید سهند هستیم و از طریق انتقال آب ارس به شهرستان تبریز و با تکمیل رینگ آبی شهر تبریز می‌توان منابعی برای سهند پیش بینی کرد. برای اینکار هم تلاش ها و انرژی زیادی صرف شده تا در 5-6 سال آینده شاهد این اتفاق مهم باشیم.

وی با اشاره به جدی بودن تنش آبی در کشور اظهار کرد:  برداشت غیرمتعارف آب از سفره های آب زیرزمینی کار اشتباهی بوده و متاسفانه در منطقه آذربایجان تعدد چاه های غیر مجاز باعث ایجاد مشکلاتی اساسی شده است که آسیب این کار در دریاچه ارومیه مشاهده شد.

متفکرآزاد گفت: در مورد تامین آب شرب سهند هم باید در الگوی توسعه شهری این شهر، منابع آبی مورد نیاز پیش بینی شود و در این خصوص صحبت ها و مذاکراتی با مدیریت شرکت آب منطقه ای انجام گرفته که امیدواریم تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص عوارضی اتوبان تبریز-سهند بیان داشت: ما در قدم اول باید موجب پشیمانی بخش خصوصی که در بخش عمرانی استان سرمایه‌گذاری کرده، نشویم و دولت و حاکمیت وظیفه دارند در قبال همه سرمایه‌گذاران به تعهد خود عمل کرده و خلف وعده ای صورت نگیرد و اگر اکنون اظهار می‌کنیم که مردم سهند با دریافت عوارضی دچار فشار مضاعف می‌شوند به معنای این نیست که حق و حقوق سرمایه گذار تضییع شود.

وی ادامه داد: از مسائلی که در مورد قرارداد اتوبان و مسائل پشت پرده گفته می‌شود اطلاعی ندارم ولی چیزی که مشخص است سرمایه گذاری و شراکتی صورت گرفته و شریک باید سود خود را از سرمایه گذاری که انجام داده دریافت کند و باید امنیت سرمایه گذار در استان حفظ شود.

متفکر آزاد با اشاره به اینکه باید ابعاد فرهنگی و اجتماعی در پیشرفت و توسعه هر جامعه ای در نظر گرفته شود، گفت: در اینکه که مشارکت یک اصل در توسعه است  شکی نیست ولی عدالت بخشی از این ابعاد توسعه می‌باشد و باید پیوست عدالت رعایت شود. 

وی ادامه داد: در خصوص اخذ عوارضی، دولت باید اقدامی انجام دهد که رفت و آمد به شهر سهند برای شهروندان این شهر گران تمام نشود و برای اینکار هم راه حل هایی داریم و به دور از حاشیه اقدامات خود را پیش می‌بریم تا با تضمین تأمین سرمایه و سود سرمایه گذار، سیستم دولتی حدالمقدور مشکل مردم را حل کند.

نماینده مردم تبریز گفت: صحبت ها و مکاتباتی با وزیر راه، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید و استاندار صورت گرفته و با توجه به اینکه من مسئول اجرایی نیستم ولی اگر راهکاری در این خصوص نداشته باشند ما حاضریم راه حل هم پیشنهاد بدهیم تا این مشکل حل شود.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس روح الله متفکرآزاد فارس تبریز اتوبان تبریز سهند توسعه شهری دریاچه ارومیه شهر جدید سهند تنش آبی مسکن مهر دولت حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی با درخواست ساکنان شهر جدید سهند برای تمدید تخفیف عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر موافقت کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی برای افتتاح تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند و یک مدرسه برای کودکان استثنایی، دستور داد که تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزاد راه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر تمدید شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور