Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@06:02:44 GMT

برنامه ششم تمام شد اما وعده تسهیلات به صنعت محقق نشد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۵۰۴۲

به گزارش ایسنا، طبق این آمار در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ در مجموع بیش از ۲۲۹۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، ‌مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و سایر بخش‌های متفرقه پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبلش ۶۴.۴ درصد افزایش داشته است.

در این میان تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن با ۶۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹، به ۶۹۳ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان رسیده که سهم ۳۰.۲ درصدی از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که طبق قانون برنامه ششم توسعه، بانک مرکزی (شورای پول و اعتبار) مکلف است سیاست های پرداخت تسهیلات بانکی را به گونه ای تنظیم کند که سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی سالانه طی اجرای قانون برنامه حداقل ۴۰ درصد باشد. سال ۱۴۰۰ هم سال پایانی اجرای برنامه ششم بود و هدف یاد شده محقق نشد.

تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی نیز در ۱۰ ماهه سال قبل به ۳۵۱ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان رسیده که سهم آن از کل تسهیلات بانکی معادل ۱۵.۴ درصد بوده و نسبت به سال ۱۳۹۹ ۳۹.۷ درصد رشد داشته است.

در این میان بیشترین تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش خدمات اختصاص یافته که در ۱۰ ماهه سال قبل سهم ۴۱.۸ درصدی از کل تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده و معادل ۹۵۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است. تسهیلات بخش خدمات نیز ۷۳.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

پس از بخش خدمات، صنعت و معدن و بازرگانی به ترتیب بخش کشاورزی و مسکن ۷.۲ و ۵.۵ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری را دریافت کرده‌اند. به طوری که تسهیلات پرداختی به دو بخش کشاورزی و مسکن با ۷۰.۸ و ۵۶.۱ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹ به ترتیب بیش از ۱۶۴ و ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

منبع: الف

کلیدواژه: بانک ها و موسسات اعتباری تسهیلات پرداختی میلیارد تومان کل تسهیلات صنعت و معدن سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان می‌دهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمی‌کند.

براساس گزارش تسنیم، بر این اساس نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی ۷۵ درصد و در کمیته امداد ۸۶ درصد کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی ۴۷ درصد و در کمیته امداد ۵۴ درصد کفایت می‌کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899815

دیگر خبرها

  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور