Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تولیت آستان قدس رضوی گفت: از دولت سیزدهم درخواست داریم مسئله زیارت را مانند مسائلی چون معیشت مردم، تحصیل، امنیت و بهداشت جزو مسائل و دغدغه‌های اصلی خود بداند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی امشب در نشست شورای اداری که با حضور رئیس جمهور در پایان هجدهمین سفر استانی هیئت دولت در مشهد برگزار شد اظهار داشت: صفات برجسته و کار و تلاش دولت کنونی موجب امیدواری مردم شده و خواهان ارتقای خدمات‌دهی این دولت در آینده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورتی که دولت مسئله زیارت و عتبات عالیات را مسئله خود بداند، مشکلات مربوط در این زمینه به ویژه در حوزه آستان مقدس رضوی برطرف می‌شود، در غیر این صورت همچنان با کاستی‌ها، مشکلات و کمبودها در این زمینه روبه‌رو خواهیم بود.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به رئیس جمهور گفت: شما خود توفیق خدمتگزاری در این آستان مقدس را داشته‌اید و به کمبودها، کاستی‌ها، هزینه‌ها و نیازهای آن واقف هستید لذا تقاضا داریم مسئله زیارت در این آستان را به عنوان یکی از مسائل دولت بنگرید. اگر دولت به آستان مقدس حضرت معصومه (س) ورودی نداشت، آن آستان مقدس فضای زیارتی کنونی را نداشت و اگر با نوسازی و بازسازی، فضای زیارتی آن به پنج برابر توسعه نمی یافت، زیارت در آن آستان با مشکل جدی روبه‌رو می‌شد.

تولیت آستان قدس رضوی: سفرهای استانی رئیس جمهور بارقه امید را در دل مردم زنده کرده استتولیت آستان قدس رضوی: توسعه کتابخوانی باید در رئوس برنامه‌‌ریزی‌های فرهنگی برای زائران قرار گیردرئیسی:‌ حل مشکلات کشور معطل گره‌گشایی بیگانگان نیست/ به‌خلاف بسیاری از دولت‌ها و مجالس گرفتار حاشیه نمی‌شویم

مروی تشکیل شورای عالی زیارت به صورت منظم با حضور رئیس جمهوری یا معاون اول وی را خواستار شد و گفت: در این صورت مسئله زیارت به دغدغه‌ای همیشگی برای دولت تبدیل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر توجه جدی به بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی اظهار امیدواری کرد: در قرن جدید شمسی دولت فهمیه سیزدهم وضعیت بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی را سامان بخشد تا مشکلات کنونی آن به دولت بعدی منتقل نشود.

وی همچنین گسترش طرح تفصیلی منطقه ثامن به شعاع قابل قبول، بهره‌مندی طرح بازسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از اعتبارات دولتی، حمایت از برنامه‌های شهردار مشهد مبنی بر ایجاد هزار چشمه سرویس بهداشتی رایگان در اطراف حرم، اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی را از دولت خواستار شد.

انتهای پیام/281/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی مسئله زیارت آستان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیداحمد مشرف معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) امروز در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود و شعار امسال «با شما سربلندیم» است.

وی با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است، عنوان کرد: برای سایر روزهای دهه کرامت نیز عناوینی ازجمله «حضرت فاطمه معصومه (س)، بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»، «زیست عفیفانه به دست بانوی کرامت و مهربانی»، «شهر مقدس قم حرم اهل بیت (ع)، خواستگاه انقلاب اسلامی» انتخاب شده اند.

مشرف ادامه داد: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار مردمی»، «امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر (ع)، الگوی خانواده ایمانی» از دیگر عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت هستند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت در قم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان باشند.

کد خبر 6091952 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب