Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:00:44 GMT

پرونده تعزیراتی برای ۳۲ واحد صنفی متخلف در سیریک تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۵۴۱۵

پرونده تعزیراتی برای ۳۲ واحد صنفی متخلف در سیریک تشکیل شد

آریا فرخیانی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان داشت: بر اساس اقدام مشترک تنظیم بازار استانداری، و نظارت بر قیمت کالاهای اساسی، گشت های مشترک تعزیرات حکومتی، از واحدهای فروشندگان موادغذایی و کالاهای اساسی، فروشندگان گوشت مرغ، قصابی، رستوران، فست فود در شهرستان سیریک بازدید به عمل آمد.

فرخیانی اظهارداشت: این طرح به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مبارزه با گرانفروشی و همچنین ایجاد تعادل و ثبات در بازار خصوصاً موضوع کالاهای اساسی که یکی از دغدغه شهروندان است، با حضور بازرسان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و بهداشت با همراهی نیروی انتظامی، که از ۲۰ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده و به صورت مستمر است، انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح راه اندازی گشت مشترک تنظیم بازار در شهرستان میناب و سیریک در مراکز تولیدی و توزیعی کالاهای اساسی در این شهرستان با هدف پیشگیری از وقوع و برخورد با تخلفات، در جلسه شورای تحول سازمان تعزیرات حکومتی و جلسه تنظیم بازار استانداری تصویب شد، که به همین منظور روزانه گشت‌های مشترکی با اعضای ستاد تنظیم بازار در سطح واحدهای صنفی و تولیدی نیز به صورت مستمر وجود دارد.

فرخیانی تصریح کرد و افزود: امروز در پی بازرسی های انجام شده از واحد های تولید، توزیع و عرضه در شهرستان سیریک، ۳۲ فقره پرونده انواع تخلف صنفی که عمده تخلفات گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و فروش و کالاهای تاریخ مصرف گذشته، به ارزشی بالغ بر ۲۲۸ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیربط ارجاع شد.

فرخیانی اضافه کرد: همچنین طی گزارشی از اداره دامپزشکی شهرستان میناب، مبنی بر حمل گوشت فاسد و تاریخ گذشته توسط خودروی حامل گوشت و مواد پروتئینی و بازرسی انجام شده از خودروی مدکور، بعد توقیف خودرو به میزان ۹۵۰ کیلو گرم گوشت فاسد شده کشف و ضبط شد، و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

فرخیانی، با تأکید بر این موضوع که با هرگونه گران‌فروشی برخورد می‌کنیم، و با بیان اینکه، یکی از ابزارهای خود کنترلی، درج قیمت بر روی کالاها است، خاطر نشان کرد: در همین جا از مردم تقاضا می کنیم که برای مقابله با گرانفروشی و کم فروشی در بین واحدهایی صنفی طرح شکایت کنند، و با مراجعه به ستاد خبری سازمان های صنعت، معدن و تجارت می توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند، البته وی در ادامه توصیه کرد، شهروندان شکایات خود را از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ مطرح نمایند، و یکی اینکه با شماره گیری تلفن ۱۳۵ ثبت شکایت کنند، و یا اینکه افراد می توانند گزارشات خود را در سایت t135.ir که در ادامه به روند شکایت و پیگیری شکایت آنها خواهیم پرداخت و اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 5456950

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی هرمزگان گرانفروشی پلمب واحد صنفی بوشهر ویروس کرونا مسافران نوروزی گردشگری کرمانشاه خراسان رضوی سفرهای نوروزی نوروز آمار کرونا سانحه تصادف مشهد خرم آباد گرگان کالاهای اساسی تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید زمانی اظهار کرد: ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری برای مدیریت عرضه و تقاضا در بازار قزوین توزیع شد.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم را ن ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 6090305

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد