Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@01:30:16 GMT

حمله سایبری به وزارت ارشاد تایید شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۵۴۲۸

حمله سایبری به وزارت ارشاد تایید شد

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این‌که سامانه اداره کتاب از هفته آینده مجدد آغاز به کار خواهد کرد، می‌گوید: هیچ اطلاعاتی از این سامانه به سرقت نرفته و تخلیه نشده است.

یاسر احمدوند در خصوص زمان فعالیت مجدد سامانه دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (اداره کتاب) توضیح داد و گفت: پس از حمله سایبری به سامانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاران فنی، کارشناسان و مشاوران کار فشرده و متراکمی را برای رفع این اختلال آغاز کردند و موفق به بازیابی اطلاعات سامانه اداره کتاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همه اطلاعات بازگردانده شدند و هیچ اطلاعاتی از این سامانه به سرقت نرفته و تخلیه نشده است. با انتقال اطلاعات به سرور جدید از ابتدای هفته آینده امکان فعالیت مجدد این سامانه برقرار خواهد شد و ناشران می‌توانند کتاب‌های خود را بارگذاری و فرآیند دریافت مجوز را پیگیری کنند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تدابیری اندیشیده شد تا برای جبران زمان از دست‌رفته، فرآیند بررسی و صدور مجوز کتاب با سرعت بیشتری طی شود و ناشران با مشکلی مواجه نشوند.

یاسر احمدوند در پایان افزود: البته سامانه‌های خانه کتاب و ادبیات ایران از جمله سامانه اختصاص شابک، از ابتدا حملات را دفع کرده بود و بدون مشکل در حال خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نوروز 1401 روز جمهوری اسلامی وزارت ارشاد حمله سایبری سامانه اداره کتاب نوروز 1401 روز جمهوری اسلامی قیمت گوشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: مهدی رضایی گفت: با توجه به احتمال قطعی سامانه در زمان دریافت خدماتی که به صورت الکترونیک تجویز شده‌اند، از پزشکان درخواست شود تا اطلاع ثانوی، در صورت تجویز الکترونیک، نسخه کاغذی و یا پرینت نسخه الکترونیک را با درج مهر و امضا در اختیار بیمه شدگان قرار دهند.
رضایی تاکید کرد:همچنین در صورت عدم امکان نسخه نویسی الکترونیک یا قطعی سامانه با تشخیص مدیرکل استان، صدور نسخه کاغذی به عنوان روش جایگزین استفاده شود.
وی افزود:هموطنان می‌توانند از طریق سامانه شهروندی اقدام به چاپ نسخه الکترونیک خود نماید، همچنین در صورت ممهور نشدن چاپ نسخه توسط پزشک، مهر و امضای کارشناس ادارات کل بر روی پرینت نسخ، به منزله تایید وجود و صحت نسخه الکترونیک می‌باشد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه داروخانه‌ها می‌توانند اقدام به ثبت تمامی اقلام داروئی نسخ کاغذی در سامانه تایید خدمات نمایند، تاکید کرد: در صورتی که تنظیمات نرم افزار داروخانه منطبق بر سامانه اعلام نرخ دارو (mdp.ihio.gov.ir) انجام شده باشد، ثبت اقلام غیر پرونده‌ای در نرم افزار داروخانه جهت محاسبه قیمت کفایت می‌نماید. رضایی ن گفت: پرداخت سهم صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، برای بیمه شدگان مشمول در قالب خسارت متفرقه قابل انجام است. وی بیان کرد: تا زمان پایداری سامانه، منعی بابت پذیرش نسخه کاغذی دارو‌هایی که دارای شرط اجباری تجویز الکترونیک بوده اند، وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری