Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@22:03:41 GMT

کاری که شما را از ابتلای شدید به کرونا حفظ می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۵۶۱۱

کاری که شما را از ابتلای شدید به کرونا حفظ می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، ورزش منظم فواید بسیار زیادی دارد، به همین دلیل توصیه شده است که آن را در برنامه روزانه خود جای دهید. ورزش کردن خطر ابتلاء به بیماری‌ های مزمن را کاهش می‌دهد و به تقویت استخوان‌ ها نیز کمک می‌کند.

اکنون نیز محققان متوجه شده‌اند که ورزش کردن خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد بنابراین، ورزش کردن در کنار استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دریافت واکسن کرونا خطر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ و نوع شدید آن را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا افرادی که ورزش نمی‌کنند در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ قرار دارند؟

نتایج مطالعه‌ای که در مجله Sports Medicine منتشر شده است، نشان می‌دهد افرادی که از نظر فیزیکی فعال نیستند و ورزش نمی‌کنند، بیشتر از دیگران پس از آلوده شدن به ویروس کرونا، علائم شدید آن را تجربه می‌کنند.

گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین ورزش کردن و مبتلا شدن به نوع شدید بیماری کووید ۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آنها برای نیل بدین هدف، ۴۸ هزار و ۴۴۰ بزرگسال که بین اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۲۱ اکتبر ۲۰۲۰ به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان عواملی مانند میزان فعالیت فیزیکی، شدت بیماری کووید -۱۹ و خطر بستری شدن در بیمارستان این گروه از افراد را بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند یا نوع شدید آن را تجربه کرده بودند، ورزش نمی‌کردند یا فقط ۱۰ دقیقه یا کمتر در طول هفته فعالیت فیزیکی داشتند.

محققان به این نتیجه رسیدند که این افراد ۱.۷۳ برابر بیشتر از دیگران در ICU بستری شده بودند، خطر مرگ‌ومیر نیز در میان افراد بی‌تحرک ۲.۴۹ برابر بیشتر بوده است.

این خطر در میان افرادی که ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر در طول هفته ورزش می‌کردند، کاهش پیدا کرده بود.

ورزش کردن چگونه خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد؟

مطالعات بسیاری تاکنون انجام شده است که نشان می‌دهد ورزش کردن خطر ابتلاء به انواع بیماری‌ها از جمله کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد.

متخصصان معتقدند که ورزش کردن به کاهش شاخص توده بدنی (BMI) کمک می‌کند، BMI پایین خطر افزایش وزن و چاقی را کاهش می‌دهد، همانطور که مشخص است چاقی خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، ورزش کردن به بهبود سلامت ریه کمک شایانی می‌کند، ریه عضوی از بدن است که مستقیماً تحت تأثیر بیماری کووید ۱۹ قرار می‌گیرد.

ورزش کردن به بهبود ظرفیت ریه و تقویت ماهیچه‌های آن کمک شایانی می‌کند. همچنین، ورزش کردن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، در نتیجه خطر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ کاهش پیدا می‌کند.

چند دقیقه در هفته ورزش کنیم تا خطر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ کاهش یابد؟

محققان به این نتیجه رسیدند که فعالیت بدنی مداوم تنها راه سالم ماندن و کاهش خطر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) و انجمن قلب آمریکا توصیه کرده‌اند که افراد در طول هفته به مدت ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط داشته باشند. ورزش کردن می‌تواند شامل پیاده‌روی سریع، دویدن، دوچرخه‌سواری، تنیس و یوگا شود.

منبع: ایمنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا کووید ۱۹ بیماری های مزمن ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید خطر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ نوع شدید بیماری کووید ۱۹ کاهش می دهد ورزش کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان

مصطفوی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، از اواخر وقت امروز دوشنبه تا چهارشنبه، باران، رگبار و رعدوبرق و تگرگ، در نواحی کوهستانی و در روسهای سه شنبه و چهارشنبه باران و برف و احتمال کولاک، باد شدید، کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه در استان سمنان پیشس بینی می شود .

وی افزود: از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد 

به گفته وی ، به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است .

 

مصطفوی افزود: احتمال اختلال در تردد‌ها به خصوص در گردنه‌ها و نواحی شمالی به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.

احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.

 

همچنین به کشاورزان توصیه‌هایی در خصوص آماده سازی در مقابل سرمازدگی، استفاده از وسایل گرمایشی و مه شکن به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی سرمای هوا، عدم شخم زمین، حفاظت از محصولات زیر پلاستکی، بسته شدن دریچه‌ی گل خانه‌ها هنگام وزش باد و وقوع سرما، ایجاد سایبان در باغات به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تگرگ شده است .

عدم انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و پرهیز از چراندن دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندو‌ها برای دامداران ضروری است .

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بزن بزن جدید در ورزش ایران؛ کتک زدن شدید داور وسط چمن | فیلم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان