Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه در جمع روحانیون گلستان اظهار کرد: در جلسه فنی در سفر رئیس جمهور و هیات وزیران به استان گلستان، رئیس جمهور قاطعانه بر رفع موانع اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری تاکید داشته و اعلام کردند برای احیا این پروژه این طرح باید اجرا شود.

وی تصریح کرد: با وجود تاکید و اصرار رئیس جمهور برای اجرای این طرح متاسفانه اراده‌هایی مانع از این کار هستند و اصرار به ادامه  خیانت‌های خود به استان در عدم اجرای این طرح دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* اسامی مدیرانی که اصرار به عدم اجرای طرح گردشگری «آشوراده» دارند، اعلام می‌شود/ معادل ۱۵ سال اعتبارات گلستان در سفر رئیسی به استان مصوب شد

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: برخی از این اراده‌ها که مانع این کار هستند متاسفانه از مدیران استان بود و در صورت اصرار در عدم اجرای این طرح و ادامه خیانت‌های خود به استان و مردم اسامی آنها اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده پیشرفت و توسعه استان شتاب گرفته و مردم ساکن در این جزیره بار دیگر می‌توانند معیشت خود را در این طرح تامین کنند.

زنگانه با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیات وزیران به استان گلستان در نخستین روز ماه شعبان گفت: در این سفر با همکاری وزارتخانه ها و مدیران سطح ملی و استانی توانستیم بالاترین مصوبه را در بین سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها داشته و مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان را مصوب کنیم.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین اعتبار مصوب این سفر با مجموع اعتبارات استانی در هر حوزه داشته باشیم به صورت خلاصه معادل ۱۵ سال اعتبارات استان در این سفر برای توسعه و پیشرفت گلستان مصوب شد.

* اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومانی رهاورد سفر رئیس جمهور به استان گلستان
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: توجه به استان گلستان توسط دولت مردمی در این سفر و اعتباری که در هیچ استان کشور مصوب نشده است باید برای مردم گلستان روشن و تبیین شود.

وی افزود: از مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب، مبلغ ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در راستای تقویت و افزایش زیرساخت‌های نظام بهره‌وری و مسائل مرتبط با کشاورزی که مزیت اصلی استان بوده و مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات و چالش آب در نظر گرفته شده است.

استاندار گلستان ابراز کرد: بسیاری از استان‌ها در دهه‌های گذشته زیرساخت‌های خود را تجهیز کرده اما استان گلستان در این حوزه عقب‌مانده است، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات صرف مرمت و تکمیل ظرفیت سدها خواهد شد که باید این کار در دهه گذشته انجام می‌شد تا در مرکز استان به خاطر مشکلات آب شرب در سال گذشته شاهد قطعی ۱۲ ساعته آب در شبانه‌روز نباشیم.

زنگانه اظهار کرد: برنامه‌ریزی دقیق در راستای شناسایی مشکلات و چالش‌های حوزه زیرساختی آب و برق انجام شده و برای رفع فوری این مشکلات به ویژه قطعی برق در فصل گرما مبلغ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت برق مصرفی خانگی و صنعتی در نظر گرفته شده است.

* اختصاص بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل سدها و رفع سریع مشکلات آب شرب در کوتاه‌مدت و میان‌مدت

وی با اشاره به یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به مبلغ ۴۵ میلیون یورو گفت: یکی از مصوبات این سفر مبلغ ۴۵ میلیون یورو معادل بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است که برای تکمیل سدها و رفع سریع مشکلات آب شرب در کوتاه‌مدت و میان‌مدت، مشکلات فاضلاب برخی شهرها مانند گرگان و گنبدکاووس در نظر گرفته شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه بخشی از مصوبات در زمینه موضوع راه‌های استان است بیان کرد: استان گلستان شاهراه اصلی مسیر تردد مسافرین امام رضا (ع) به مشهد مقدس بوده و سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر برای زیارت امام هشتم از این استان عبور می‌کنند.

زنگانه افزود: برخی از راه‌های استان با مخاطراتی مواجه بوده و نقاطی حادثه‌خیز و بخشی از پروژه این حوزه نیمه‌کاره رها شده است که می‌توان به کمربندی گرگان، جاده تنگراه و مسیر جاده گلستان به شاهرود از علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر را مطرح کرد که برای پروژه‌های راه استان مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان مصوب و مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از‌ محل قیر در نظر گرفته شد که در مجموع اعتبار این حوزه به ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

* در چند ماه آینده لایروبی خلیج گرگان انجام و ارتباط آبی بین این خلیج و دریای خزر برقرار خواهد شد

وی ادامه داد: استان گلستان کریدور شمال و جنوب بوده و برای فراهم کردن چنین شرایطی به جد پیگیر راه‌اندازی راه آهن اینچه‌برون شاهرود طبس بندرعباس بوده و با ارتباط ریلی در این حوزه منطقه آزاد نیز توسعه و پیشرفت صدچندان خواهد کرد.

زنگانه گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مردم استان گلستان احیای خلیج گرگان و رفع مشکلات این حوزه است که در سفر رئیس جمهور مورد توجه واقع شد و با وجود وضعیت جوی نامساعد در روز سفر، رئیس جمهور از این خلیج بازدید کرده و در مصوبات دستور قاطع به لایروبی کانال‌ها در کوتاه‌مدت داد.

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر مقدمات لایروبی در حال فراهم شدن بوده و در چند ماه آینده این لایروبی انجام و ارتباط آبی بین خلیج گرگان و دریای خزر برقرار خواهد شد، در صورت عدم احیای خلیج گرگان این خلیج تا سه سال آینده خشک شده و محل ایجاد ریزگردها و مشکلات زیست محیطی خواهد شد.

* با دستور صریح رئیس جمهور پروژه پتروشیمی گلستان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت

وی افزود: در حال حاضر ۲۵ درصد از خلیج گرگان در انتهای مازندران و میانکاله خشک‌شده و بوی تعفن آن مردم شهرهای بندری را اذیت می‌کند، بعد از لایروبی کانال‌ها باید عملیات حق‌ابه خلیج گرگان از «نکارود» و همچنین از «قره‌سو» اعمال شود تا شاهد احیای کامل این خلیج باشیم.

استاندار گلستان بیان کرد: با دستور صریح رئیس جمهور پروژه پتروشیمی گلستان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت، بیش از ۱۶ سال است که حقوق سهامداران این پروژه تضییع شده و متاسفانه در این سال‌ها به این پروژه کم‌توجهی شده است، قرار است در بخشی از این پروژه که برای تکمیل آن  به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است سرمایه‌گذار بخش خصوصی ورود کند و این پروژه بعد از سال‌ها به سرانجام برسد.

وی افزود: در این سفر پروژه‌های دیگر مانند بیمارستان پنج آذر گرگان که به دلیل فرسودگی مشکلات زیادی دارد، بیمارستان کودکان طالقانی و دیگر بیمارستان‌های مرجع در شهرهای استان و مباحث سلامت، همچنین علاوه بر موضوعات عمرانی، موضوعات فرهنگی، اجتماعی، مسکن مددجویان، مشکلات زنان سرپرست خانوار و دیگر زیرساخت‌ها در قالب ۱۱۱ طرح مورد توجه قرار گرفت.

زنگانه خاطرنشان کرد: حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی، تثبیت ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان، تعیین تکلیف منطقه آزاد اینچه‌برون و تشکیل هیات مدیره و تعیین مدیرعامل، احداث مرکز لجستیک در منطقه آزاد اینچه‌برون، مرمت برج آجری قابوس و غیره از دیگر مباحث مطرح شده در سفر رئیس جمهور به استان گلستان بود.

* مبلغان و روحانیون بهترین ترویج‌کنندگان در بین مردم در همه حوزه‌ها هستند/ متاسفانه در استان گلستان ۶۳ درصد از جامعه هدف دُز سوم واکسن را ترزیق نکردند

وی با بیان اینکه مبلغان و روحانیون بهترین ترویج‌کنندگان در بین مردم در همه حوزه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: از شما تقاضا دارم در ماه مبارک رمضان در کنار بیان مباحث گوناگون مانند تحکیم خانواده، سبک زندگی اسلامی، آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری رشدمدار تربیت نسل به موضوع انجام واکسیناسیون نیز بپردازید.

استاندار گلستان گفت: بررسی‌های پزشکی و علمی نشان داده با انجام واکسیناسیون سه نوبت ۹۰ درصد میزان ابتلا و ۸۰ درصد میزان مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند، متاسفانه در استان گلستان ۶۳ درصد از جامعه هدف دُز سوم واکسن را ترزیق نکردند که با توجه به سویه‌های جدید بیماری کرونا عدم واکسیناسیون سبب مشکلاتی در استان خواهد شد.

وی درباره پروژه باغ موزه دفاع مقدس گفت: در راستای عدم قطع درخت در تپه نورالشهدا طرح این پروژه تغییر کرده و در حال حاضر این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که یکی از پروژه‌های مهم در حوزه فرهنگی بوده و خوشبختانه با کمترین منابع بیشترین اقدام در این طرح انجام شده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مبلغان و روحانیون علی محمد زنگانه تپه نورالشهدا پروژه باغ موزه دفاع مقدس هزار میلیارد تومان استاندار گلستان استان گلستان نظر گرفته شد سفر رئیس جمهور رئیس جمهور سفر رئیس خلیج گرگان اجرای طرح عدم اجرای خواهد شد ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی

معاون علمی رئیس‌جمهور از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به معاونت علمی برای انجام پروژه‌های پیشران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری سالیانه خود اظهار کرد: سال گذشته موافقتنامه های زیادی با دستگاه های بزرگ تشکیل شد. سال گذشته 20 کنسرسیوم بر موافقتنامه هایی در حوزه پتروشیمی، تجهیزات نفتی، معادن، فولاد،  ذوب آهن، محیط زیست و ... دارد.

وی تصریح کرد: ما در سال 1401 یک بودجه ای معادل 500 میلیون یورو نفت در اختیار معاونت برای ایجاد پروژه‌های پیشران قرار بگیرد و این پروژه ها پروژه‌هایی هستند که فن‌آورانه باشند و مردم مستقیما اثر آن را در زندگی خود بچشند که از جمله این فناوری ها پلاسما و واکسن است.

جت 72 نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

دهقانی ادامه داد: در سال 1401 بودجه مصوب شد اما در روزهای پایانی سال 1401 به معاونت ابلاغ شد. در اسفند ماه بالاخره مصوب شد تا با حمایت رییس جمهور، قوه قضاییه و رییس مجلس و دبیر شورای عالی سران قوا مبلغ 15 هزار میلیارد تومان در قالب 2 بودجه 7 و 8 هزار میلیارد تومانی که 7 هزار میلیارد تومان در سال 1403 و 8 هزار میلیارد تومان در سال 1404 خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: تا امروز 26 پروژه پیشران توسط معاونت علمی و دستگاه‌های ذیربط تعریف شده است که توسط کنسرسیوم دانش‌بنیان انجام می‌شود.‌ ما همچنین سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی جذب کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد