Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:33:54 GMT

ابتلای همزمان به کووید ۱۹ و آنفلوانزا مرگبار است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۶۰۱۲

ابتلای همزمان به کووید ۱۹ و آنفلوانزا مرگبار است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان بریتانیایی گفتند این یافته‌ها نیاز به آزمایش آنفلوانزا در بیماران کووید ۱۹ را برجسته می‌کند و بر اهمیت واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ و آنفلوانزا تأکید دارد.

«کنت بیلی» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ادینبورگ، می‌گوید: «ما متوجه شدیم که ترکیب کووید ۱۹ و ویروس آنفلوانزا خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله مهم خواهد بود زیرا بسیاری از کشورها استفاده از فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه را کاهش می‌دهند.»

وی تاکید می‌کند: ما انتظار داریم که کووید ۱۹ همراه با آنفلوانزا پخش شود و احتمال ابتلاء به عفونت‌های همزمان افزایش یابد. به همین دلیل است که باید استراتژی آزمایش برای بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان را تغییر دهیم و آزمایش آنفلوانزا را بسیار گسترده‌تر کنیم.

محققان در این مطالعه، داده‌های نزدیک به ۷۰۰۰ بزرگسال در بریتانیا را که بین ۶ فوریه ۲۰۲۰ تا ۸ دسامبر ۲۰۲۱ به دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند و سایر عفونت‌های ویروسی تنفسی را آزمایش کردند.

بر اساس این مطالعه، ۲۲۷ بیمار که هم کووید ۱۹ و هم آنفلوانزا داشتند، چهار برابر بیشتر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تنهایی نیاز به تنفس مصنوعی داشتند و ۲.۴ برابر بیشتر با احتمال مرگ روبرو بودند.

کد خبر 5456961

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 ویروس آنفلوانزا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا کووید 19 ارز دارو بهرام عین اللهی افسردگی ریسک بیماری قلبی سفرهای نوروزی بنیاد شهید و امور ایثارگران دارو هفته سلامت اهدای خون کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد

به گزارش قدس آنلاین، هفته سی‌وپنجم لیگ برتر فوتبال انگلیس با برگزاری چهار دیدار همزمان از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه پیگیری شد.

در رقابت‌های امروز، منچستریونایتد برابر برنلی با تساوی یک - یک متوقف شد. آنتونی در دقیقه ۷۹ منچستر را پیش انداخت اما زکی آمدونی در دقیقه ۸۷ و از روی نقطه پنالتی گل مساوی برنلی را به ثمر رساند. منچستر با این تساوی ۵۴ امتیازی شد و در رده ششم قرار گرفت. برنلی هم با ۲۴ امتیاز در رده نوزدهم و یکی مانده به آخر جدول قرار دارد.

در دیگر بازی، نیوکاسل ۵ بر یک شفیلدیونایتد را شکست داد. شفیلد با این شکست ۱۶ امتیازی ماند و در فاصله ۳ هفته تا پایان لیگ جزیره به دسته اول سقوط کرد.

در دیگر بازی‌های همزمان، ولورهمپتون ۲ بر یک لوتون را شکست داد و فولام برابر کریستال پالاس به تساوی یک - یک رسید.

در سایر بازی‌های امشب، اورتون از ساعت ۲۰ به مصاف برنتفورد رفته است و از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه هم آستون‌ویلا با چلسی روبه‌رو می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟