Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون شهردار مشهد درباره به‌پایان‌نرسیدن اقدامات مربوط به زیبا‌سازی در برخی نقاط شهر گفت: در یک دوراهی باید انتخاب می‌کردیم بعضی کارها را انجام ندهیم تا کسی ما را نقد نکند، یا کارهای لازم را انجام دهیم که انتخاب ما گزینه دوم بود. - اخبار استانها -

حسین باغگلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: ما سرمایه‌ای حاصل از تجربه‌ای بیش از 14 سال داریم که سعی کردیم چیزهایی را در حد توانمان به آن اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال اولین سال است که تلاش کردیم پاویون‌های تعاملی داشته باشیم تا شهروندان بتوانند با‌‌ آن‌ها ارتباط برقرار کنند. در حاشیه پاویون‌ها، برنامه‌هایی برگزار می‌کنیم که شامل جشن و مسابقه هستند و به درگیرشدن بیشتر مردم با‌‌ آثار کمک می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: تفاوت طرح‌های امسال با سال‌های دیگر این است که مفاهیم آن را از پرداختن به یک موضوع آن هم  مسائل نوستالژیک خارج کردیم و به‌دلیل تقارن سال نو با اعیاد نیمه شعبان، آن‌ها را به‌سمت مهدویت بردیم.

 باغگلی توضیح می‌دهد: بعد از نصب و جا‌نمایی پاویون‌ها و المان‌ها، کار مطالعاتی روی‌‌ آن‌ها انجام ‌می‌دهیم تا میزان اثر‌گذاری‌شان را در سال‌های آینده فراهم کنیم. در سال‌های گذشته المان‌ها بعد از نصب رها می‌شدند و در آبان‌ماه فکر می‌کردیم که برای سال جدید چه کنیم. اما اکنون میزان اثر‌گذاری، خوشایندبودن و مطلوبیت‌‌ آن‌ها را داوری مردمی می‌کنیم تا بلافاصله از آن برای برنامه سال آینده استفاده کنیم و نقاط قوت و ضعف را در نظر ‌بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان تعامل و مسافرت کمتر بود، اما امسال تعداد زائران و مجاورانی که در شهر تردد می‌کنند، افزایش یافته است. به همین دلیل میزان بهره‌گیری از المان‌ها نیز بیشتر شده است و بازخوردهای آن خوب و مثبت است.

شهردارمشهد: المان های 1401 رابطه مشخصی با هویت شهر خواهد داشت25 درصد ظرفیت اقامتی خراسان رضوی میزبان زائران و مسافران موج دوم سفرهای نوروزی استیک میلیون و 400 هزار نفرشب اقامت در مشهد به زائران ارائه شد

وی اظهار می‌کند: تفکر ما این است که باتوجه‌به سرمایه انباشته‌‌مان، این کار را به‌شکل مسابقه و فراخوان انجام دهیم یا از هنرمندان باتجربه‌تر به‌صورت خاص استفاده کنیم. همچنین، در سال آینده برای هر مکان یک المان‌ اختصاصی می‌سازیم تا نهادینه‌تر شود.

باغگلی خاطر‌نشان می‌کند: یکی از نقد‌هایی که به ما می‌شود، این است که منظر عمومی شهر مشهد بسیار شلوغ شده است و باید کمی به‌سمت باز‌پیرایی حرکت کنیم تا فضا را از آلودگی بصری زیادش پاک کنیم.

باغگلی تأکید می‌کند: یک کار مطالعاتی در شهرداری در یازده میز تخصصی درحال انجام است که از این تعداد سه میز به حوزه فرهنگی مربوط است و شامل زیارت، سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود که هدف آن رسیدن به نظرهای مشترک، تنوع و کیفیت‌بخشی به زندگی مردم مشهد است.

وی درباره به‌پایان‌نرسیدن اقدامات مربوط به زیبا‌سازی در برخی نقاط شهر و ضعف رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار اطراف حرم رضوی و کم‌برخوردار به نسبت سایر نقاط می‌گوید: حجم کارهای ما برای استقبال از بهار بسیار زیاد و مقبول بود، اما در دوراهی قرار داشتیم و باید انتخاب می‌کردیم که برخی کارها را انجام ندهیم و محافظه‌کاری کنیم تا کسی نیز ما را نقد نکند، یا کارهایی را که لازم بود انجام دهیم و انتقادها را نیز به جان بخریم، اما کار درست را انجام دهیم که درنهایت نیز گزینه دوم را انتخاب کردیم. اکنون همه بخش‌های شهرداری با یک فرماندهی واحد با یکدیگر همراه شده‌اند و درحال به‌پایان‌رساندن کارها هستند.

به‌گفته باغگلی، در فرهنگ ما تفکر انتقادی بیش از آنکه به سازندگی کمک کند، دید تخریب‌گرایانه پیدا کرده که سبب شده است در طول زمان اعتماد به‌ نفس ملی ما کاسته شود که این اتفاق برای جامعه خوب نیست.

انتهای پیام/281/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجام دهیم المان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود