Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات بیش از ۱۰ میلیارد دلار کالا غیرنفتی از گمرکات استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات در سال ۱۴۰۰ محقق شده که نسبت به سال ماقبل آن ۶۷ درصد افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، افزایش صادرات و حمایت از تولید و فعالان اقتصادی یکی از سیاست‌های مهم دولت است و در این راستا استان بوشهر نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همجواری استان بوشهر با خلیج فارس ظرفیت و قابلیت‌های مهمی در عرصه اقتصادی و سرمایه‌گذاری فراهم کرده که در این بخش طرح‌های مهمی عملیاتی شده است.

تجارت دریایی از قابلیت‌های مهم استان بوشهر محسوب می‌شود که برای حمایت از بازرگانان و فعالان اقتصادی به‌ویژه در عرصه صادرات خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود.

به گفته مدیرکل گمرک بوشهر خدمات به فعالان اقتصادی در امر امور گمرکی شبانه‌روزی است که در حوزه صادرات توجه ویژه‌ای به بازرگانان می‌شود.

10 میلیارد دلار کالا از بوشهر به کشورهای مختلف صادر شد

بهروز قره‌بیگی به صادرات محموله‌ها از گمرکات استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته از طریق گمرکات استان میزان 10 میلیارد و 136 میلیون دلار کالا به کشورهای مختلف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن از نظر ارزشی 67 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بعد از استان هرمزگان مقام دوم صادرات کشور در اختیار گمرکات استان بوشهر است تصریح کرد: در سال گذشته با احتساب میعانات گازی 25 میلیون و 780 هزار تن کالا از گمرکات استان صادر شد که از نظر وزنی شش درصد نسبت به سال ما قبل آن افزایش دارد.

مدیرکل گمرک بوشهر به صادرات کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان پرداخت و خاطر نشان کرد: سال گذشته 25 میلیون و 506 هزار تن کالا به ارزش 9.9 میلیارد دلار بدون احتساب میعانات گازی از استان بوشهر صادر شد که از نظر ارزشی 73 درصد و وزنی شش درصد افزایش دارد.

کالاها از گمرکات استان بوشهر به 55 کشور صادر شده است

قره‌بیگی محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، آبزیان محصولات سبزی و صیفی‌جات را از عمده محموله‌های صادراتی دانست و خاطر نشان کرد: چین، امارات، هند، پاکستان، ترکیه، آفریقای جنوبی، نیجریه، برزیل، موزامبیک و قطر از جمله کشورهای هدف صادراتی محموله‌ها از استان بوشهر در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به  واردات کالا در سال گذشته تصریح کرد: 521 هزار تن به ارزش 1.5 میلیارد دلار کالا  وارد کشور شده که از  طریق گمرکات استان بوشهر در سال 1400 ترخیص شده است.

بزرگترین محموله صادرات مواد معدنی از گمرک بوشهر صادر شدافزایش 40 درصدی صادرات نفت خام ایران از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهمتسهیل‌گری وزارت امور خارجه برای صادرات محصولات 300 شرکت دانش‌بنیان

مدیرکل گمرک بوشهر بیشترین حجم صادرات را مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دانست و افزود: در سال گذشته کالاها از گمرکات استان بوشهر به 55 کشور صادر شده است.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرکات استان بوشهر گمرکات استان میلیارد دلار میعانات گازی سال گذشته گمرک بوشهر دلار کالا صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری