Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عملکرد شش ماهه دولت سیزدهم اظهار داشت: اولین کاری که دولت در دستور کار خود قرار داد و می‌تواند به عنوان رفع مانع محسوب شود، مسئله مدیریت بیماری کرونا بود که دولت به خوبی از عهده آن برآمد و کرونا را با اجرای واکسیناسیون به صورت انبوه کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تامین ذخیره کالاهای اساسی

وی با اشاره به اینکه تامین ذخیره کالاهای اساسی برای کشور یکی دیگر از اقدامات اساسی دولت بود، گفت: این ذخیره در پایان دولت قبل به حداقل خود رسیده بود و دولت سیزدهم بلافاصله دست به کار شد و ذخیره کالاهای اساسی کشور را به میزان مطمئنی رساند.

مدیریت نرخ ارز

مصباحی مقدم همچنین به مدیریت نرخ ارز به عنوان یکی دیگر از اقدامات دولت اشاره کرده و بیان داشت: بانک مرکزی و دولت نرخ ارز را خیلی خوب مدیریت کردند و بانک مرکزی تقاضاهای ارزی را با تعریف یک سامانه برای صرافی‌ها پوشش داد و موجب شد که تمام تقاضاهای درست و لازم برای ارز را پاسخ بگوید و اعلام هم کرد که اگر هنوز تقاضاهای پیش‌بینی نشده دیگری وجود دارد، برای تحت پوشش قرار گرفتن به سامانه اضافه شود. این امر موجب شد قیمت ارز که رو به صعود بود، نزولی شود و الان نرخ دلار حدود ۲۴ یا ۲۵ هزار تومان است و این در ایجاد ثبات در بازار و ثبات قیمت کالاهای اساسی موثر است.

ساماندهی کالاهای اساسی و احیای واحدهای تعطیل شده

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه دولت یک ساماندهی نسبت به کالاهای اساسی مثل مرغ، تخم مرغ و گوشت داشت، گفت: روند این امر هنوز پایان پیدا نکرده و نشانه‌هایی مبنی بر پدید آمدن ثبات نسبی در بازار وجود دارد و این اقدامات جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: ارتباط نزدیک رئیس جمهور با مردم و سفرهای استانی و پیگیری پروژه‌های بر زمین مانده استانی و احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل که با همکاری قوه قضاییه انجام می‌شود، موجب رشد تولید بیشتر کالاها و همچنین افزایش اشتغال می‌شود.

تامین گاز شمال و عدم قطعی گاز در زمستان

مصباحی مقدم ادامه داد: ارتباطی که دولت با پیوستن به سازمان شانگهای با کشورهای منطقه شرق آسیا و آسیای شمالی برقرار کرد و همین‌طور ارتباطی که رئیس جمهور با کشور ترکمنستان ایجاد کرد، موجب شد که گاز ترکمنستان از طریق ایران به آذربایجان منتقل شود و بخشی از این گاز شمال کشور ما را تامین کند و در زمستان با کمبود گاز در این مناطق روبه‌رو نشدیم.

سفر به قطر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ارتباط با قطر و سفر رئیس جمهور به این کشور موجب توافق‌های جدیدی شد و همچنین صادرات ایران به کشورهای همسایه حدود ۴۰ درصد رشد کرده و درآمدهای نفتی ایران، هم به دلیل افزایش صادرات و هم به دلیل افزایش قیمت رشد داشته و موجب شده که دولت به ارز بیشتری دست پیدا کند و بتواند بازار ارز را مدیریت کند.

رشد ۴.۳ درصدی اقتصاد

وی به نرخ رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰ اشاره کرده و خاطرنشان کرد: با اینکه سال 1400 حدود ۵ ماه دولت آقای روحانی و حدود هفت ماه دولت آقای رئیسی روی کار بودند، دولت سیزدهم نتایج خوبی را از جمله رشد ۴.۳ درصدی اقتصاد به بار آورده است که اگر با دهه ۹۰ که رشد تقریباً نیم‌درصدی را داشتیم مقایسه کنیم، حرکت خوبی هست که نشان می‌دهد دولت روی ریل افتاده و از نظر اقتصادی کارهایی انجام می‌دهد که امید مردم، تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی افزایش یابد و سرمایه‌گذاری‌ها و تولید و صادرات بیشتر می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: من حرکت دولت را مثبت می‌بینم و پیش‌بینی من نسبت به سال آینده بهتر شدن شرایط است.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: رشد اقتصادی مصباحی مقدم دولت رئیسی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کالاهای اساسی مصباحی مقدم موجب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت : افتتاح سد در کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی قطعا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : سفر رئیس جمهور به سریلانکا برای افتتاح سدی انجام  شد  که به همت و اتکای دانش نزدیک به ۴۰۰ مهندس ایرانی از چندین سال پیش ساخته آن شروع شده بود.

وی افزود: براساس اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم، مردم سریلانکا از سفر رئیس جمهور کشورمان بسیار خوشحال هستند؛ البته انجام این سفر در شرایط تحریمی، نشان دهنده این است که کشور به مسیر خود ادامه می‌دهد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تالکید کرد: یکی از محل‌های مهم برای درآمدزایی و تامین منابع در تمام کشور‌های دنیا، صادرات خدمات فنی و مهندسی است؛ افتتاح سد در کشور سریلانکا نیز توسط مهندسان ایرانی، در همین راستا انجام می‌شود که قطعا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد