Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون حائری با بیان اینکه ناترازی قیمت تولید و فروش برق اولین مشکل صنعت برق است اظهار کرد: قیمت فروش برق به مشترکان ٩٠ تا ١٠٠ تومان به ازای هرکیلووات و قیمت تامین آن ٢٥٠ تا ٢٦٠ تومان به ازای هرکیلووات ساعت بوده و این ناترازی دلیل بدهی‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اقتصاد صنعت برق با وجود اجرای تبصره ٨ بند (ی) همچنان باقی است، گفت: برای رفع این مشکل در بودجه ١٤٠١ نیز منابع و ظرفیت‌های خوبی پیش بینی شده است و امیدواریم چالش های صنعت برق کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برق وزیر نیرو همچنین از تدوین صد برنامه در بخش تامین و مدیریت مصرف برق برای عبور بدون خاموشی از تابستان ۱۴۰۱ خبرداد و گفت: تابستان سال گذشته ۱۴ تا ۱۵ هزار مگاوات کمبود برق داشتیم که بخش عمده ای از این کمبود را برای سال آینده با احداث ظرفیت جدید نیروگاهی جبران می کنیم بخشی از نیاز را با ارتقاء واحدهای نیروگاهی موجود و قسمتی از آن را نیز با مدیریت مصرف تامین خواهیم کرد.

حائری با بیان اینکه برای احداث هر ۱۰۰۰مگاوات نیروگاه یک میلیارد دلار سرمایه گذاری لازم است، گفت: در این صد برنامه به افزایش راندمان نیروگاه توجه شده، اکنون  راندمان نیروگاه ها ۳۹ درصد است اما بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این رقم برای سال آینده تا ۴۰ درصد ارتقا خواهد یافت به طوری که به ازای هر یک درصد افزایش راندمان می توان سالانه ۲۰ میلیارد متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی کرد./منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: حذف یارانه ها معاون وزیر نیرو یارانه پر مصرف ها قطع یارانه پر مصرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران 35 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای 10 میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش 22 درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • «نان کامل» چه نانی است؟