Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تا پایان امسال بخش پیوند مغز استخوان در بیمارستان شهید بهشتی همدان راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

رضا طهماسبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های راه‌اندازی بخش پیوند مغز استخوان در همدان انجام شده و در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها و امکانات آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مقدمات اولیه شروع این اقدام بزرگ انجام شده است، تصریح کرد: تیم اجرایی پیوند در حال گذراندن دوره‌های لازم هستند‌.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه یک جراح و متخصص انکولوژی دوره‌های مربوط به پیوند را در شیراز گذرانده است، گفت: در بخش اطفال هم‌ دو پزشک متخصص خون و سرطان آماده همکاری در بخش پیوند هستند.

طهماسبی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران سرطانی استان به خاطر نبود مرکز پیوند استخوان در همدان، دچار عوارض بیماری می‌شوند، اظهار داشت: با راه اندازی مرکز پیوند مغز استخوان می‌توانیم بیماران استان های همجوار را هم پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه پیوند کلیه عملکرد موفقی دارد، تصریح کرد: اگرچه در دو سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی اعمال پیوند کلیه محدود شده بود اما اکنون با فروکش کردن آمار کرونا شاهد افزایش اعمال جراحی پیوند در مرکز شهید بهشتی همدان هستیم.

تنها یک‌پنجم شرکت‌های دانش‌بنیان در استان همدان فعال است استان همدان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد/ هرگونه عادی‌انگاری ممنوع

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در حال حاضر بیماران نیازمند پیوند استخوان به مرکز پیوند شیراز اعزام می‌شوند.

به گزارش تسنیم، پیوند مغز استخوان، جایگزینی برای سلول­‌های مغز استخوان آسیب دیده یا کاملاً تخریب شده با سلول­های جدید است. پیوند مغز استخوان می­‌تواند، به عنوان یک روش نجات­ بخش زندگی در بیماری­هایی نظیر لنفوم و لوسمی حاد که نسبت به روش­‌های شیمی درمانی استاندارد مقاوم هستند به کار گرفته شود.

انتهای پیام/743/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیوند مغز استخوان راه اندازی بخش پیوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 748241

دیگر خبرها

  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴