Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تایمز اسرائیل، تام نایدز، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی روز پنج‌شنبه ادعا کرد که رژیم صهیونیستی حتی در صورت حصول توافق در وین با محدودیت‌های آمریکایی مبنی بر عدم اقدام علیه ایران مواجه نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در این خصوص که "آیا ایالات متحده انتظار دارد اسرائیل در صورت حصول توافق با ایران در وین، ساکت بنشیند و اقدامی انجام ندهد؟" گفت: قطعا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما کاملا در اینباره شفاف بوده‌ایم. اگر ما به توافقی برسیم، دست اسرائیلی‌ها بسته نخواهد بود. اگر به توافق نرسیم هم قطعا دست اسرائیلی‌ها بسته نیست. اسرائیل می‌تواند هرگونه اقدام لازم را برای حفاظت از کشورش انجام دهد.

سفیر آمریکا در ادامه بیان کرد: رئیس‌جمهور هرچه در توان داشته باشد انجام خواهد داد تا از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای اطمینان حاصل کند. واضح است که ما می‌خواهیم این کار را از طریق کانال‌های دیپلماتیک انجام بدهیم.

وی درخصوص پیشرفت مذاکرات وین نیز گفت: اسرائیلی‌ها کاملا می‌دانند که چه خبر است. نمی‌گویم که آن‌ها لزوما همیشه از این مسئله خوششان می‌آید اما هیچ پنهان کاری نیست.

این مقام آمریکایی از پاسخ مستقیم به این سوال که "آیا نام سپاه پاسداران به عنوان بخشی از احیای برجام از لیست گروه‌های تروریستی خارج خواهد شد؟" طفره رفت.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1617505

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا برجام توافق هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا در 2 حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که اگر دیوان بین‌المللی کیفری حکم بازداشت احتمالی مقام‌های اسرائیلی را صادر کند، با عواقبش از جانب آمریکا روبه‌رو می‌شود.

«مایکل مک کال»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که پیش‌نویس این لایحه در دست اقدام است و به آکسیوس گفت که او و سایر قانونگذاران جمهوری خواه با کریم خان، دادستان این دیوان بین‌المللی در تماس هستند.

وی افزود: «می‌خواهیم به او تاکید کنیم که پا گذاشتن در مسیر صدور حکم دستگیری علیه مقام‌های اسرائیلی ایده‌ای واقعا بد است و این روند، روابط آمریکا و دادگاه را مخدوش می‌کند.»

این قانونگذار آمریکایی ادامه داد: «ما مطمئن نیستیم که آیا حکم بازداشت قریب الوقوع است یا خیر، اما این یک نوع اقدام احتیاطی است که به آنها اطلاع دهیم که اگر چنین حکمی علیه مقام‌های اسرائیلی صادر شود، ما این قانون را آماده اجرا کرده‌ایم.»

مک‌کال همچنین خاطرنشان کرد این لایحه فوریه گذشته ارائه شد تا مقامات دیوان لاهه را که در تحقیقات درباره متحدان ایالات متحده که عضو این دیوان نیستند، مانند اسرائیل، تحریم کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • لفاظی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور
  • آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • بهانه های بنی اسرائیلی تل آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • روایت ژنرال اسرائیلی از برنامه 3 میلیارد دلاری برای بمباران ایران!