Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@13:13:17 GMT

اردبیل شاهد هوای پایدار در روز طبیعت

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۸۱۷۸

اردبیل شاهد هوای پایدار در روز طبیعت

سیاوش محمدی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پدیده غالب در روز ۱۳ فروردین در اردبیل هوای نسبتاً گرم و نیمه ابری است و وزش باد ملایم عصرگاهی را نیز شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در این روز افزایش نسبی دما نیز خواهیم داشت، تصریح کرد: هشدار سطح زرد شماره ۳ مورخه ۱۲ فروردین و توصیف پدیده‌های مورد انتظار تشدید جریانات جنوبی و افزایش محسوس دمای هواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل زمان شروع این پدیده را از ظهر امروز و زمان پایان آن را عصر یکشنبه اعلام کرد و گفت: حاکمیت هوای گرم و ذوب شدن برف در ارتفاعات در این ۲ روز دور از انتظار نیست.

محمدی با بیان اینکه تمامی مناطق استان با تاکید بر مناطق مستعد از جمله شمال استان در معرض این تغییرات جوی است، افزود: بر اثر این مخاطره سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌ها و احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه بر اثر افزایش دمای هوا احتمال ذوب شدن برف ارتفاعات و کوه‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم در روز ۱۳ فروردین با اجتناب از اتراق و چادر زدن در ارتفاعات، کوهپایه‌ها، رودخانه‌ها و پیشگیری و کنترل آتش در مراتع و جنگل‌ها روز خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنند.

کد خبر 5457158

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی اردبیل روز طبیعت رودخانه دمای هوا آتش سوزی جنگل مرتع سیلاب تغییرات جوی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه مسافران نوروزی خراسان رضوی سفرهای نوروزی آمار کرونا نوروز سانحه تصادف مشهد خرم آباد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل اداره‌ کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص فعالیت سامانه بارشی در همه مناطق استان از عصر امروز ۱۴ اردیبهشت تا اواخر فردا ۱۵ اردیبهشت، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر این اساس، وزش تندبادهای موقتی، بارش متناوب باران گاهی به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق، رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و بارش برف در ارتفاعات به‌ویژه در ارتفاعات سبلان، انتظار می‌رود.

آب‌گرفتگی معابر عمومی و روان‌آب درون‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری و توصیه به اتخاذ تمهیدات به‌منظور آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • سقوط مرگبار یک طبیعت‌گرد از ارتفاعات جنگل ابر
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد
  • گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس/ طبیعت گردان مراقب باشند
  • محدودیت‌های ترددی در محور پرترافیک اردبیل – آستارا
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • بارش‌ها در یزد ادامه دارد
  • وزش تندبادهای موقتی در اردبیل پیش بینی می شود