Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر نهادها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برخاسته از نظر مردم هستند و باید به آنچه که برای مردم بیان کرده‌اند وفادار بمانند.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمّدجواد علی اکبری در نماز جمعه امروز (۱۲ فروردین) تهران اظهار داشت: امروز آخرین جمعه از ماه شعبان و ساعات پایانی این ماه و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هستیم مومنین دغدغه‌مند آمادگی خود برای ورود به ماه ضیافت الهی و ماه با عظمت رمضان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما نباید در فرصت باقی‌مانده کارهای مهم و ضروری را در دستور کار قرار دهند تا تمرکز لازم را برای آمادگی ورود به ماه رمضان داشته باشند و از کارهای غیرضروری بپرهیزند و سعی کنند با خداوند مناجات داشته و با او حرف بزنند و و راز دل شان را بگویند و از پروردگار کمک بخواهند در این مسیر باید فراوان استغفار کنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در ماه رمضان بساط بخشش گناه کاران فراهم است و باید از این فرصت استفاده کرد زیرا خداوند در این ماه بیشتر و بهتر می‌بخشند. 

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه حق روز ۱۲ فروردین به خوبی ادا نشده، زیرا در ایام تعطیلات نوروز قرار دارد، گفت: ۱۲ فروردین روز بزرگی است و امام (ره) تعابیر تکان دهنده‌ای در این باره دارند و این روز را یکی از بزرگترین اعیاد دینی و مذهبی و انقلابی نامیده‌اند. همچنین امام ۱۲ فروردین را روز امامت ملّت و روز فتح و ظفر ملّت نامیده‌اند.

وی افزود: مردمی بودن و الهی بودن از خصوصیات جمهوری اسلامی است که در روز ۱۲ فروردین متمم انقلاب ۲۲ بهمن و خلاصه آن شکل گرفت.

 علی اکبری گفت: نهال پر برکت نظام اسلامی در چنین روزی با راهنمایی باغبان حکیم و پیر انقلاب و به دست امت در رفراندوم بزرگ و عظیم ۱۲ فروردین و با حضور نزدیک به ۹۹ درصد مردم بر اساس غیرت ایمانی و در محیط دینی سرزمین ایران غرس شد.

وی گفت: ۱۲ فروردین وجه اثباتی انقلاب اسلامی است که در ۲۲ بهمن تجلی نه به استعمار و استکبار و ۱۲ فروردین تجلی آری به اسلام و آرمان‌های اسلامی بود.

 حجت الاسلام علی اکبری گفت: از ۱۲ بهمن تا ۲۲ فروردین ۵۰ روز طول کشید که تکلیف خیلی چیزها در این روزها تمام شد و مردم در زمان کوتاهی متوجه شدند چه می‌خواهند و نمی‌خواهند.

وی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی با هدایت امام راحل در ۱۲ فروردین مردم به صراحت و به صورت رسمی اعلام کردند چه می خواهند؛ آنها به جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد رای دادند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ مجتهد در خبرگان قانون اساسی جمهوری اسلامی را بر اساس دستور امام راحل نوشتند و سپس بنیانگذار انقلاب اسلامی اعلام کردند باید این قانون اساسی به رفراندوم ملت گذاشته شود که در حافظه دنیا چنین چیزی ثبت نشده است.

حجت الاسلام علی اکبری گفت: نظام مطلوب امام و امت در یک تصمیم تاریخی و تاریخ‌ساز دنیا را وارد یک مرحله جدید و روزگار تاریخی کردند این در حالی است که امام در آغاز نهضت کار را با مردم پیشبرد و کاری هم به نهادها و سازمان‌ها و تشکل‌ها نداشت و همه اقشار ملت از سوی امام برای تحقق انقلاب به میدان آمدند.

 حجت‌الاسلام علی اکبری گفت: جمهوری اسلامی پیشنهاد جمهوریت اسلام ناب، اسلام کتاب و سنت، اسلام جهاد و شهادت، اسلام تعهد و تعقل، اسلام عدالت و معرفت، اسلام عقلانیت و قیام، اسلام فرد و جامعه و اسلام نجات بخش محرومان و در هم شکننده استکبار است که محیط برافراشته شدن این پرچم ایران است.

 وی افزود: حاصل مشترک کار امام و امت در قرن ۱۴ تاسیس جمهوری اسلامی و برآمدن انقلابی نوین بر اساس وحی است.

 امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: نگاه امام به امت و مردم نگاه سطحی و سیاسی و ابزاری نبود چرا که امام معتقد بود همه کارهای کشور باید به مردم گره بخورد و تمامی عرصه های زیست مردم در کشور باید متصل به مردم شود که نتیجه آن نظام  بلند و موفق فعلی است  که شاخه های این درخت طوبی و بهشتی بر سر ملت‌های دیگر وجود دارد و آنها در چله پشت سر گذاشته شده از این انقلاب از منافع آن بهره‌مند شده‌اند.

 امام جمعه موقت تهران افزود: اگر حزب الله لبنان در منطقه مطرح است به دلیل خادم بودن آنها به ملت خود و بر اساس اندیشه‌های ناب جمهوری اسلامی است؛ اگر انصارالله یمن در جنگ هشت ساله توانسته ناتوی عربی را زمین‌گیر کرده و منافع آمریکایی‌ها را در آرامکو به آتش بکشاند و بن سلمان که روزگاری به دنبال کشاندن جنگ به ایران بود حالا باید پایه‌های لرزان حکومت خود را جمع کند و به زودی آل سعود به آل سقوط تبدیل خواهد شد به دلیل نتایج نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: هم اکنون نسخه جمهوری اسلامی در یمن و فلسطین در حال فعالیت است؛ حماس در ۱۰ روز اخیر ناامنی را به قلب سیاه رژیم صهیونیستی رسانده است؛ جوانان مومن و رشید در آنجا به میدان آمده اند زیرا جوانان فلسطینی مبتنی بر نسخه دینی و انقلابی جمهوری اسلامی به میدان آمده اند و جریان معامله قرن را ناکام کردند؛  نشست اخیر آنها هم خیمه‌شب‌بازی بیش نیست که عملیات‌های جوانان شجاع فلسطینی و مقاومت مردمی در آنجا کارهای بزرگی برای شکست آن انجام داد.

امام جمعه تهران گفت: انتشار ایده ۱۲ فروردین در منطقه و دنیا آثار زیادی داشته است؛ پیام روشنی که باید از ۱۲ فروردین بگیریم آن است که در قرن ۱۵ باید تمدن نوین و بزرگ اسلامی توسط دولت انقلابی و اسلامی را شکل دهیم و همین مسیر پیش روی ملت قرار دارد.

 حجت‌الاسلام علی اکبری تصریح کرد: ۱۲ فروردین خطی روشن است که باید به قله های آن برسیم؛ باید ملت در جامعه سازی و تمدن سازی ۱۲ فروردین های دیگری خلق کنند و در همه میادین حضور داشته باشند؛ باید اقتصاد و فرهنگ و سیاست و امنیت به مردم گره بخورد.

وی افزود: امسال هم برای پنجمین سال رهبر فرزانه انقلاب به موضوع تولید تاکید داشتند؛ باید بدانیم که دانش بنیان ها و تولید و اقتصاد از مسیر مردمی شدن امور می‌گذرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر نهادها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برخاسته از نظر مردم هستند و باید به آنچه که برای مردم بیان کرده‌اند وفادار بمانند. 

 امام جمعه تهران در پایان خطبه نماز جمعه تهران از همه دست اندرکاران خدمات‌رسانی به مردم در ایام نوروز تشکر کرده و آرزوی سالی خوش برای ملت ایران در آستانه ماه رمضان کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام حاج علی اکبری نماز جمعه تهران حجت الاسلام علی اکبری امام جمعه موقت تهران جمهوری اسلامی علی اکبری گفت جمعه تهران ۱۲ فروردین بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: قانون عفاف و حجاب باید پیگیری شود اما نیازمند تدبیر است و باید به تدریج با منطق و بدون ایجاد درگیری و بدون ایجاد دوقطبی سازی صورت گیرد و قبل، هنگام و پس از آن نیز کار فرهنگی لازم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریک روز معلم با اشاره به عملیات وعده صادق، اظهار داشت: عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بود و ایران اسلامی توان نظامی، دفاعی، علمی و اطلاعاتی خود را به رخ دشمنان جهان اسلام کشید و با اقتدار کامل این عملیات را انجام داد و دل مسلمانان و آزادی خواهان جهان را شاد کرد.

وی افزود: نکته اینجاست که اگر فکر جوان ایرانی به کار بیفتد و به میدان بیاید می‌تواند افتخار بیافریند و در صنعت نظامی، دفاعی، هوا و فضا و انرژی هسته‌ای این توان را مشاهده کردیم و حالا همین فکر در عرصه اقتصادی هم می‌تواند حضور یابد و وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشد و چرا از این توان به درستی استفاده نمی شود.

آیت‌الله محامی گفت: علیرغم تاکید مقام معظم بر حضور مردم و جوانان در فعالیت‌های اقتصادی اما کمتر به این توصیه توجه می‌شود و امسال تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و مهم است که مسئولان بزرگوار باید برای حضور مردم در عرصه اقتصاد برنامه ریزی کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: فعالیت‌هایی انجام شده اما نیاز به مراتب بیشتر است و البته توان مردم و جوانان هم بیش از این‌هاست و باید از این توان استفاده شود و فارغ از آمارهای خوبی که مسئولان و دولت‌های مختلف ارائه می‌کنند مردم منتظر دیدن نتیجه این آمارها در سر سفره زندگی و معیشت خود هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: در عرصه بین‌المللی همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند جریان فلسطین و غزه در صدر اخبار است خصوصا در این روزها که دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا و اروپا هم به طرفداری از مردم غزه به میدان آمده اند و علیه رژیم غاصب صهیونیستی شعار می‌دهند و می‌بینیم که چه برخوردهایی با آن‌ها ‌می‌شود.

وی به بیان یک نکته پرداخت و گفت: در سال‌های گذشته و زمانی که بلوک شرق و اتحاد جماهیر شوروی هنوز وجود داشت امام خمینی(ره) به رهبر آن‌ها گورباچف نامه نوشته و او را به اسلام دعوت کردند و فرمودند جمعی از دانشمندان خود را بفرستید تا درس بخوانند و با اسلام آشنا شوند و با بینش دقیق و نگاه نافذ که از آن برخوردار بودند عنوان کردند که زین پس باید کمونیست را در موزه‌های تاریخ پیدا کنید و آن‌ها توجهی نکردند و پس از مدتی اتحاد جماهیر شوروی فرو ریخت.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در بهمن‌ماه سال1393 به دانشجویان اروپایی و آمریکایی نامه‌ای نوشته و از آن‌ها خواستند که از بزرگان خود دلیل اسلام ستیزی را سوال کنند و آن‌ها را به تحقیق در خصوص اسلام و آشنایی با معارف و ارزش‌های اسلامی توصیه کردند و بعد از عملیات‌های تروریستی که در کشورهای اروپایی رخ داد و آن را به نام مسلمانان افراطی گذاشتند و در آذرماه 1394 مجددا مقام معظم رهبری به دانشجویان اروپا و آمریکا نامه نوشتند و مطرح کردند که تروریست با هیچ تعالیم دینی به خصوص اسلام سازگاری ندارد و تروریست درد مشترک ماست و به ناامنی‌های کشورهای منطقه و حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی اشاره کردند و مجددا آن‌ها را به آشنایی مستقیم و بیشتر با اسلام دعوت کردند.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: بازتاب این بیانات و سایر فعالیت‌های فرهنگی انقلاب اسلامی را امروز مشاهده می‌کنیم از جمله رواج حجاب اسلامی در بین مسلمان کشورهای مختلف چه کشورهایی که حکومت اسلامی دارند و چه کشورهایی که حکومت اسلامی ندارند و حجاب به عنوان پوشش زن مسلمان رواج یافته و این دشمنان اسلام را نگران کرده و دومی هم حرکت دانشجویان برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه است آن هم دانشجویانی که مسلمان نیستند و چه بسا این حرکت بازتاب همان نامه‌ها باشد و نشان دهنده این است که حرف حق جای خود را باز خواهد کرد و راه خود را پیش خواهد برد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حرف حق و سخن با منطق در دل‌ها اثر می‌کند و اگر سخن مقام معظم رهبری در عمق جان دانشجویان مسلمان و غیر مسلمان آمریکا و اروپا تاثیر می‌گذارد نمی‌تواند در دل دانشجویان خود ما در ایران تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به طور مکرر به ارتباط گیری با دانشجویان توصیه کردند و سوال این است که ما جامعه روحانیت و مسئولان فرهنگی چه مقدار به دستور و تاکید ایشان عمل کرده‌ایم و چه مقدار با قشر دانشجو و دانش‌آموز ارتباط ایجاد کرده‌ایم و نتیجه آن را باید در دانشگاه ببنیم.

وی گفت: آیا هیجانی که در دفاع از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا وجود دارد در میان دانشجویان داخل کشور هم مشاهده می‌کنیم؟ و اینکه در یک دانشگاه اروپایی و آمریکایی یک زن پای حجاب خود ایستاده و مقاومت می‌کند آیا چنین پوششی را ما در دانشگاهای خود مشاهده می‌کنیم؟ و اگر اینطور نیست باید جوابی برای آن پیدا کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: این نشان دهنده کم کاری ماست و یک جهت کار این است که ما نسبت به کشورهای دیگر دستمان نمی رسد جز تمرکز روی منطق و بیان حرف حق اما در کشور خودمان می‌گوییم زور دست خود ماست و توجه نمی‌کنیم که کار فرهنگی با زور، قدرت و بخشنامه اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جلسه با معلمان فرمودند باید تلاش کنید تا دانش آموزان عقلانیتی که پشت تصمیم های نظام جمهوری اسلامی هست را درک کنند اما ما در این جهت کمتر کار کرده‌ایم در حالی که اگر دانش‌آموز و دانشجوی ما این منطق را درک کنند قشر زیادی آن را خواهند پذیرفت و افراد محدودی هستند که برای دشمن مزدوری می‌کنند و عموم فرزندان خود ما هستند و ما باید به دل این‌ها حرف بزنیم که کمتر صورت گرفته است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: برای مثال حجاب حکم شرعی، قانون و الزام قانونی دارد و باید پیگیری شود اما قبل، هنگام و پس از پیگیری برای اجرای قانون باید کار فرهنگی و اقناع عمومی صورت گیرد و با عقلانیت همراه باشد و در غیر این صورت همان گونه که رضا شاه با زور نتوانست حجاب سر مردم کند با زور هم نمی‌توان حجاب سر مردم کرد مگر اینکه خود او آن را بپذیرد و قبول کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در اجرای الزام قانونی باید تدبیر به خرج داد و بنده در سال‌های گذشته و در اجلاس ائمه جمعه خدمت رئیس جمهور محترم گفتم که اجرای قانون باید از دستگاه‌های اداری که مامور شما هستند شروع شود و عُرف هر جامعه‌ای است که برای نیروهای خود یک لباس فرم تعیین و آن را الزام قانونی می‌کنند و بعد سراغ شرکت‌های وابسته از جمله، بیمارستان‌ها، شهرداری ها و... بروید و در گام بعد نیز مجوز مجموعه‌هایی که برای کار نیاز به تایید شما دارند را مشروط به رعایت همین نکات ارائه کنید که در چنین شرایطی فضای جامعه تغییر پیدا می‌کند و بعد با موارد محدودی که دهن کجی می‌کنند برخورد صورت ‌می‌گیرد اما متاسفانه این کار را نکردند و در خیابان و پارک شروع به برخورد با بی حجاب کردند و اتفاقاتی هم در پی داشت‌.

وی افزود: الزام قانونی باید پیگیری شود اما نیازمند تدبیر است و باید به تدریج با منطق و بدون ایجاد درگیری و بدون ایجاد دوقطبی سازی صورت گیرد و قبل، هنگام و پس از آن نیز کار فرهنگی لازم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • هیچ مماشاتی با اعمال قدرت علیه ایران در کار نیست | عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • گفتمان غرب در حال فروپاشی است