Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@03:42:32 GMT

عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۲ فروردین

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۹۲۲۱

عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۲ فروردین

در این بسته خبری در مورد عرضه وان پلاس ۱۰ پرو به بازار، لغو رویداد E۳ در سال جاری، آپدیت IOS ۱۵.۴.۱ برای حل مشکل تخلیه سریع شارژ باتری آی‌فون و رونمایی اینستاگرام از قابلیت‌های جدید می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری در روزی که گذشت را مرور می‌کنیم:

دل «قدرتمندترین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی دنیا» را معرفی کرد

دل لپ‌تاپ ۱۴ اینچی Precision ۵۴۷۰ را با پردازنده‌ی نسل دوازدهمی سری H و گرافیک RTX A۱۰۰۰ به‌همراه چند مدل دیگر از سری پرسیژن معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دل از پنج لپ‌تاپ جدید از خانواده‌ی پرسیژن شامل مدل‌های ۳۵۷۰، ۳۵۷۱، ۵۴۷۰، ۵۵۷۰ و ۵۷۷۰ پرده برداشت. دل می‌گوید از میان لپ‌تاپ‌های جدید، مدل پرسیژن ۵۴۷۰، «کوچک‌ترین، باریک‌ترین و قدرتمندترین ورک‌استیشن موبایل ۱۴ اینچی» است. تمام لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل بهره می‌برند و بسته به مدل، می‌توان آن‌ها را با گرافیک RTX A۳۰۰۰ نیز سفارش داد.

درحال‌حاضر اطلاعاتی درباره‌ی برچسب قیمتی لپ‌تاپ‌های جدید خانواده‌ی Precision دردسترس نیست؛ اما دل فروش آن‌ها را از ماه جاری (آوریل) آغاز خواهد کرد.

اپل macOS ۱۲.۳.۱ را با تغییرات جزئی و رفع باگ‌ها منتشر کرد

مک‌اواس Monterey ۱۲.۳.۱ جدیدترین نسخه‌ی میان‌نسلی سیستم‌عامل کامپیوترهای اپل محسوب می‌شود که مشکلات مربوط به بلوتوث و اتصال به نمایشگرهای اکسترنال را برطرف می‌کند.

اپل شب گذشته در کنار سایر سیستم‌عامل‌هایش، مک‌اواس ۱۲.۳.۱ را نیز برای کامپوترهای مک منتشر کرد. اپل می‌گوید که این نسخه شامل اصلاحاتی برای روشن نشدن نمایشگرهای مبتنی‌بر USB-C یا Thunderbolt هنگام اتصال به مک مینی ۲۰۱۸ به‌عنوان نمایشگر دوم است. ظاهراً دو باگ مهم در Apple AVD و درایور گرافیک اینتل نیز برطرف شده که به برنامه‌های مخرب اجازه اجرای کد دلخواه با قابلیت دسترسی به کرنل را می‌داد؛ البته گفته می‌شود این احتمال وجود دارد که هر دو باگ پیش از به‌روزرسانی مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشند.

افزون‌بر آنچه گفته شد، به‌روزرسانی جدید بسیاری از مشکلاتی را که روی کارت‌های گرافیک PCI-E در محفظه‌های eGPU و Mac Pro تأثیر می‌گذارد، حل کرده است. برای یادآوری، پس از به‌روزرسانی مک‌اواس ۱۲.۳، تعدادی از کاربران با مشکلی مواجه شدند که روی کارت‌های GPU اکسترنال و کارت‌های گرافیکی گسسته‌ی مک پرو تأثیر می‌گذاشت.

وان پلاس ۱۰ پرو سرانجام به‌صورت جهانی به بازار عرضه شد

نسخه جهانی وان پلاس ۱۰ پرو سرانجام عرضه شد. این نسخه شباهت‌های زیادی به نسخه چینی خود دارد و فقط چند تغییر جزئی پیدا کرده است.

نسخه جهانی پان پلاس ۱۰ پرو تغییری در بخش سخت‌افرار پیدا نکرده و از همان تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ در کنار ترکیب‌های حافظه ۸/۱۲۸ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی نیز یک پنل ۶.۷ اینچی AMOLED با وضوح ۱۴۴۰p و نرخ تازه‌سازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز است. وان پلاس رنگ‌های نمایشگر را در دو سطح روشنایی ۵۰۰ و ۱۰۰۰ نیت به دقت تنظیم کرده است.

سیستم دوربین پشت این گوشی نیز تغییر نکرده و شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور IMX۷۸۹ سونی، یک دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور JN۱ سامسونگ و یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی است. وان پلاس برای تنظیم این دوربین‌ها، با شرکت سوئدی Hasselblad همکاری داشته است.

اپل از ارائه تاچ آیدی در زیر نمایشگر برای گوشی‌های آیفون منصرف شد

اپل در حال آماده شدن برای عرضه گوشی‌های نسل بعدی سری آیفون ۱۴ است که تغییرات عمده‌ای را در طراحی گوشی و ویژگی‌های آن ایجاد می‌کند.

در حالی که گوشی سری آیفون ۱۴ اپل هنوز رسمی نشده است، گزارش‌هایی در مورد خط تولید آینده این شرکت به صورت آنلاین منتشر شده است. این گزارشات نشان می‌دهند که پشتیبانی از تاچ آیدی شایعه شده برای آیفون به این زودی‌ها ارائه نخواهد شد.

ماه گذشته، شرکت اپل حق اختراع خواننده اثرانگشت در زیر نمایشگر را دریافت کرد که منجر به گمانه زنی‌هایی در مورد مدل‌های آیفون شد که به زودی از تاچ آیدی در زیر صفحه نمایشگر پشتیبانی می‌کنند.

هشدار سگ رباتیک درباره کرونا

محققان چینی برای اعلام هشدارهای لازم درباره بیماری کووید -۱۹ به افراد ساکن در مناطق مسکونی مختلف، از سگ‌های رباتیک کمک گرفته‌اند.

در شرایط اخیر که ویروس کرونا در تمام جهان سرک کشیده و افراد بسیاری به دلیل ابتلاء به این ویروس خطرناک جان خود را از دست داده‌اند، استفاده از ربات‌ها می‌تواند راه حل خوبی برای انجام امور باشد.

دانشمندان تاکنون سگ‌های رباتیک مختلفی را توسعه داده‌اند که هر کدام از آنها قابلیت‌های متنوعی دارند و می‌توانند کارهایی مانند گشت زنی در مرزها تا کمک به پلیس‌ها در گرفتن گروگان‌گیرها را انجام دهند. پیش از این دویدن، پریدن و حرکات جالب سگ‌های رباتیک را دیده‌ایم، اکنون یک سگ رباتیک، با حمل یک بلندگو اقداماتی که افراد باید در دوران شیوع کرونا انجام دهند را به آنها گوشزد کرده است.

اینستاگرام از قابلیت‌های جدیدی رونمایی کرد

اینستاگرام قابلیت جدیدی اضافه کرده تا بدون نیاز به جابجایی بین فید اصلی و قسمت دایرکت مسج، کاربران بتوانند به پیام‌های دریافتی پاسخ دهند.

اینستاگرام با هدف ساده‌تر کردن چت برای کاربران، قابلیت جدیدی را به آن اضافه کرده تا بدون نیاز به جابجایی بین فید اصلی و قسمت دایرکت مسج، کاربران بتوانند به پیام‌های دریافتی پاسخ دهند.

با استفاده از این قابلیت، زمانی که کاربران در هنگام مرور صفحه اصلی اینستاگرام، پیام جدیدی دریافت کنند، در بالای فید اصلی آن را مشاهده خواهند کرد و پس از ضربه زدن روی آن، می‌توانند به پیام دریافتی پاسخ دهند.

رویداد E۳ امسال لغو شد

انجمن نرم افزارهای سرگرمی آمریکا از لغو رویداد E ۳ به دلیل شیوع کرونا و انصراف شرکت‌های بازی سازی از حضور در آن خبر داد.

به گفته روابط عمومی سازنده دستگاه‌های جانبی بازی Razer، نمایشگاه E۳ امسال شده لغو شده است.

این رویداد در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود. هدف ESA برگزاری حضوری نمایشگاه تجاری و رویداد بازاریابی بازی‌های رایانه‌ای بود؛ اما در ماه ژانویه، E۳ از شکل حضوری به یک نمایشگاه آنلاین تبدیل شد. دلیل این تصمیم گسترش کرونا اعلام شده است. پس از گسترش ویروس کرونا بسیاری از مراسم‌ها و رویدادهای حضوری لغو شده است. هفته گذشته هم تست کرونای تعدادی از متخصصان صنعت بازی‌های کامپیوتری پس از شرکت در کنفرانس توسعه دهندگان بازی در سانفرانسیسکو مثبت شد.

سامسونگ مشخصات پردازنده گوشی‌های جدید سری گلکسی A خود را اعلام کرد

هنگامی‌که اسمارت‌فون گلکسی A۵۳ ۵G برای فروش در وبسایت آمریکایی سامسونگ عرضه شد؛ کمپانی کره‌ای حتی از صدور یک بیانیه مطبوعاتی نیز امتناع کرد و مدل پردازنده مورد استفاده در یکی از محبوب‌ترین اسمارت‌فون‌های بازار آمریکا به‌طور رسمی اعلام نشد. نسبت مشخصات به قیمت‌گذاری گلکسی A۵۳ ۵G احتمالاً این هندست را به محبوب‌ترین مدل در ایالات‌متحده تبدیل خواهد کرد.

سامسونگ همچنان اعلام می‌کند که این هندست مجهز به یک پردازنده ۸ هسته‌ای با معماری ۵ نانومتری و هسته‌هایی با فرکانس کاری ۲.۴ و ۲.۰ گیگاهرتزی است. اسمارت‌فون گلکسی A۷۳ ۵G نیز به‌صورت همزمان با گلکسی A۵۳ ۵G در بازارهای جهانی معرفی شد؛ اما این هندست در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.

اکنون شاخه هندی سامسونگ به معرفی کلیه مدل‌های جدید سری گلکسی A که طی سال ۲۰۲۲ در بازار هندوستان عرضه می‌شوند؛ پرداخته است. در نتیجه مدل و مشخصات تراشه‌های مورد استفاده در هر یک از این هندست‌ها نیز اعلام شده است. در ادامه، مشخصات هندست‌های گلکسی A73 5G، گلکسی A53 5G، گلکسی A33 5G، گلکسی A۲۳ ۵G و گلکسی A۱۳ ۵G به‌صورت خلاصه اعلام شده است.

موتورولا احتمالاً امسال چهار گوشی دیگر از خانواده Edge معرفی می‌کند

نقشه‌ی راه فاش‌شده نشان می‌دهد که موتورولا برای امسال چهار گوشی دیگر از خانواده‌ی Edge تدارک دیده است.

موتورولا گوشی‌های رده‌بالای خود را با نام Edge روانه‌ی بازار می‌کند، تاکنون چندین مدل از سری اج شامل Edge 30 Pro (یا همان Edge Plus ۲۰۲۲ در بازار آمریکا) دردسترس قرار گرفته‌اند. به‌زودی محصولی با نام رمز Frontier جای اج ۳۰ پرو را می‌گیرد؛ گوشی هوشمندی که احتمالاً در بازار جهانی با نام Motorola Edge ۳۰ Ultra و در بازار چین با نام X۳۰ Pro عرضه می‌شود. حال به‌نظر می‌رسد که موتورولا سه مدل دیگر را نیز از سری اج تدارک دیده است.

گوشی پرچم‌دار Edge ۳۰ Ultra از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل با حسگر احتمالی ISOCELL HP۱ سامسونگ بهره می‌برد؛ بنابراین احتمالاً با پروضوح‌ترین دوربین موبایل طرف خواهیم بود. اج ۳۰ اولترا روی دوربین اصلی لرزش‌گیر اپتیکال خواهد داشت و در کنار دوربین اصلی از دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسل، دوربین تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسل با بزرگ‌نمایی ۲ برابری و دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد.

آپدیت IOS ۱۵.۴.۱ برای حل مشکل تخلیه سریع شارژ باتری آیفون منتشر شد

روز گذشته شرکت اپل دور جدیدی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای دستگاه‌های موبایلی خود منتشر کرد. این آپدیت‌ها شامل به‌روزرسانی iOS ۱۱۵.۴.۱ برای همه آیفون‌های مورد پشتیبانی و iPadOS ۱۵.۴.۱ برای تمامی تبلت‌های تحت پوشش اپل است.

شناسه آپدیت‌های جدید نشان‌دهنده اعمال اصلاحات جزئی بوده و در واقع به‌روزرسانی اخیر iOS و iPadOS فاقد هرگونه قابلیت جدید است. با این‌حال هدف از انتشار آپدیت‌های جدید، بهبود میزان شارژدهی باتری است؛ مشخصه‌ای که برای اکثریت کاربران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دلیل طرح چنین ادعایی این است که بر اساس یادداشت‌های متعدد منتشر شده، آپدیت جدید موجب اصلاح مشکل تخلیه سریع شارژ باتری در دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد خواهد شد؛ مشکلی که ظاهراً از چند هفته قبل و به‌دنبال انتشار به‌روزرسانی iOS ۱۵.۴ برای دستگاه‌های اپلی ایجاد شده بود.

ب i علاوه این آپدیت، مشکل عدم پاسخگویی دستگاه‌های بریل هنگام پیمایش متن یا نمایش هشدار را برطرف می‌کند. همچنین مشکل قطع ارتباط میان دستگاه‌های شنیداری ساخته شده برای گوشی‌های آی‌فون و برخی اپلیکیشن‌های متفرقه نیز رفع شده است. البته در این میان احتمالاً چندین باگ بی‌نام و نشان دیگر نیز برطرف شده و عملکرد ویژگی‌های مختلف دستگاه نیز بهبود یافته است. اما بدیهی است که آپدیت‌های جدید با محوریت رفع مشکل تخلیه باتری منتشر شده‌اند.

کد خبر 565319

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های علمی تازه های علمی 2021 تازه علمی علم و فناوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دوربین اصلی پلاس ۱۰ پرو مشکل تخلیه منتشر شد وان پلاس آپدیت ها لپ تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشک‌های سردار رادان در اجتماع قمی‌ها در حمایت از فراجا (فیلم)



منبع:هم میهن

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ببینید | توضیحات سردار رادان درباره روش جدید شناسایی سارقان سردار رادان : ۲۰ هزار دوربین روی لباس ماموران نصب شده است (فیلم) فرمانده نیروی انتظامی: ۲۰ هزار دوربین روی لباس ماموران نصب شده

دیگر خبرها

  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • اشک‌های سردار رادان در اجتماع قمی‌ها در حمایت از فراجا (فیلم)