Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی اسماعیلی روز جمعه در دیدار با شهردار مشهد افزود: برای سرعت بخشیدن به این کار نباید پیگیری‌ها و اقدامات تنها منوط به تهران باشد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آمادگی دارد با محوریت شهرداری مشهد موضوع قطب یا هاب رسانه‌ای در این شهر را به سرانجام برساند و ما نیز از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های مشهد بعد از تهران با هیچ‌کدام از شهرهای کشور قابل‌ مقایسه نیست، پیشرفت‌های مشهد در حوزه فرهنگی بسیار چشمگیر است و باید از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: وجود مضجع شریف رضوی نیز در مشهد ظرفیت بسیار بزرگی است تا بسیاری از اقدامات فرهنگی در این شهر انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری نشست رایزنان فرهنگی ایران در مشهد نیز گفت: در این حوزه نیز آمادگی وجود دارد تا روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه و هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی این نشست در مشهد برگزار شود.

اسماعیلی افزود: همچنین پیگیر میزبانی و برگزاری نشست وزرای فرهنگ کشورهای عضو اکو در ایران هستیم، در این نشست ۱۲ کشور عضو شرکت خواهند کرد.

شهردار مشهد نیز در این دیدار اظهار کرد: سالانه بیش از چهار میلیون زائر خارجی از کشورهای مختلف به شهر مشهد سفر می‌کنند، از نظر فرهنگی و اقتصادی، هدف‌گذاری‌ برای افزایش حضور زائران خارجی در میان‌ مدت ۱۰ میلیون نفر است و برای رسیدن به این هدف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مورد تاکید است.

عبدالله ارجائی افزود: رویکرد مدیریت شهری برای توسعه ارتباط با سایر کشورها در چهارچوب دیپلماسی شهری فرهنگ و اقتصاد است، بهترین راه برای رسیدن به این هدف، محور قراردادن رایزنان فرهنگی ایران در سایر کشورها به خصوص تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و عراق است.

وی ادامه داد: در مجموع سیاست ما در این دوره توسعه دیپلماسی شهری با شهرهای کشورهایی است که زائر از آن‌ها در مشهد حضور پیدا می‌کند که در این راستا باید فرهنگ و اقتصاد مورد توجه قرار دادِه شود.

شهردار مشهد در خصوص موضوع راه‌اندازی هاب رسانه‌ای یا شهر رسانه‌ای در مشهد با محوریت شهرداری نیز گفت: در این راستا تاکنون اقداماتی انجام‌شده اما نیاز به سرعت بخشی است، مشهد در توسعه حوزه پویانمایی و گرافیک و همچنین در حوزه موسیقی و تئاتر حمایتهای خوبی می‌تواند داشته باشد.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

ریس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی کرده‌اند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی شهرداری مشهد شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی شهرداری مشهد شهر مشهد محمد مهدی اسماعیلی شهرداری مشهد شهر مشهد فرهنگ و ارشاد رییس جمهور رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی(گل آقا) در شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی (گل آقا) سه شنبه یازدهم_ اردیبهشت‌ماه با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، جمعی از مسئولان، طنزپردازان و هنردوستان و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی هنری حضرت سیدالشهدا (ع) شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد در این جشنواره با گرامیداشت یاد مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) اظهار کرد: جشنواره طنزپهلو خلاء‌های معرفی استاد صابری فومنی را تا حدود پر کرد و این روند باید تداوم داشته باشد.

وی افزود: طنز گل آقا در سه دهه گذشته نقش جهت دهی را ایفا کرد و محتوای علمی و کارشناسی در قالب طنز در گل آقا مشهود بود.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه مردم به طنز اقبال گسترده و عمیق نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: در حوزه طنز با چالش‌ها و کم و کاستی‌های فراوانی مواجه‌ایم که این مهم باید به مرور زمان اصلاح شود.

وی با تاکید بر تقویت محتوای آموزشی طنز و طنزپردازی تصریح کرد: حوزه طنز و طنزپردازی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد نیازمند آموزش‌های علمی و فنی بوده و این احساس نیاز مشهود است.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه ۱۱۲۹ اثر به جشنواره طنزپهلو ارسال شد، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره به لحاظ کمیت شاهد افزایش دو برابری ارسال آثار هستیم.

مهدی‌پور با بیان اینکه احیای رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای یکی از سیاست‌های‌های وزارت ارشاد در کشور است، افزود: باید در رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای به معرفی مفاخر کشور در حوزه‌های مختلف کمک کنیم و یکی از برنامه‌های وزارت ارشاد توجه به همین امر است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مرحوم صابری گفت: شعر طنز دارای اهمیت بسیار زیاد در جامعه است و مقام معظم رهبری مرحوم صابری را سردمدار طنز فاخر معرفی کردند که باید به آن توجه شود.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با تاکید بر لزوم توجه به شعر طنز در حل مشکلات کشور و بیان نقد منصفانه در جامعه افزود: شنیدن طنز گل آقایی برای افراد همراه با خاطرات بسیار خوب بوده است و حتی در دهه ۷۰ در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز طنزهای مرحوم صابری تاثیر گذار بود.

لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این آیین با اشاره به ماندگاری آثار مرحوم استاد کیومرث صابری فومنی تصریح کرد: شهرستان فومن زادگاه بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (ره)، دارای مفاخر علمی، فرهنگی و ادبیات و نام آوران در حوزه‌های مختلف است و گل آقا یکی از این هنرمندان و فرهیختگان نامدار استان و ایران اسلامی محسوب می شود.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت طنز فاخر و تمجید ویژه معظم له از استاد کیومرث صابری فومنی افزود: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، مرحوم گل آقا به معنای واقعی کلمه، انسانی متعهد بود که قدر انقلاب را به خوبی می دانست.

استاندار گیلان، زنده یاد استاد صابری فومنی را منتقدی معتقد و منصف دانست و خاطرنشان کرد: گل آقا همواره با جان و دل بر پایبندی به اسلام و ایران اسلامی و تلاش برای اعتلای آنان تأکید داشت.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز تصریح کرد: نقد درست باعث اصلاح امور می‌شود و گل آقا با زبان طنز، تلخی انتقاد را به کام مسئولین شیرین می‌کرد.

وی با بیان اینکه نقدمنصفانه آمیخته با زبان طنز قطع یقین در پیشبرد برنامه ها، اهداف و عملکرد مدیران تاثیر مثبت دارد، افزود: طنزنویسان و دیگر هنرمندان متعهد در ایجاد تحول و شکوفایی کشور نقش آفرینند و زنده یاد استاد صابری فومنی با چنین روحیات و خلق آثار ارزشمند فراوان در قالب طنز، قدر انقلاب را به خوبی می دانست و ماندگار شد.

استاندار گیلان، تجهیز به سواد رسانه را یکی از راه‌های اشاعه نقد منصفانه از سوی صاحبان قلم و پذیرش اصلاح از سوی مسئولان دانست و گفت: باید به سواد رسانه در گیلان بیش از گذشته توجه شود زیرا این رسانه ها هستند که می‌توانند زبان حال مردم باشند و به حل مشکلات کمک کنند.

عباسی تصریح کرد: کسانی که سالیان عمری در روزنامه نگاری و طنز نویسی و حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند، نقد منصفانه و سواد رسانه را به نسل جدید آموزش دهند.

وی با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کند، تاکید کرد: مسئولان باید از نقد منصفانه برای رفع مشکلات مردم بهره‌مند شوند.

کد خبر 749557

دیگر خبرها

  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند