Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:48:21 GMT

اسکان ۱۰۰ هزار نفر مسافر در اقامتگاه های ایلام

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۰۲۱۸

اسکان ۱۰۰ هزار نفر مسافر در اقامتگاه های ایلام

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: هدف از برپایی نوروزگاه‌ها، ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم در قالب برنامه‌های فرهنگی و سرگرمی باتوجه به آداب و رسوم مناطق مختلف مردم بود.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان ایلام افزود: در استان ایلام ۶ نوروزگاه در ۶ شهرستان استان باتوجه به ظرفیت هر شهر برگزار شد و حضور گسترده و پرشور مردم در این نوروزگاه‌ها بیانگر نیاز و علاقه‌مندی آنها به برنامه‌های شاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنبه‌زاده یادآور شد: مهمترین مورد در موضوع گردشگری بحث اقامت گردشگران است که باتوجه به اینکه اقامتگاه‌ها در ۲ سال گذشته به علت کرونا فعالیت چندانی نداشتند و تعطیل یا نیمه‌تعطیل بودند اما در نوروز امسال این اقامتگاه‌ها دوباره به مدار فعالیت و پذیرش مهمانان نوروزی بازگشتند.

وی ادامه داد: «خانه‌های مسافر به تعداد ۶۰ باب، ۴۵ خانه بومگردی، تجهیز زائرسرای اماکن مذهبی، مهمانسرای ادارات، مدارس و دیگر اقامتگاه‌های استان زیر نظر ستاد خدمات سفرهای نوروزی با ظرفیت پذیرش بین هشت تا ۱۰ هزار نفر در یک شبانه‌روز سامان‌دهی شدند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از سرگردانی مسافران نوروزی باتوجه به تکمیل ظرفیت خانه‌های مسافر، بومگردی و زائرسراها، از ظرفیت آموزش و پرورش نیز استفاده شد و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر گردشگر در اقامتگاه‌های مختلف استان پذیرش شده‌اند که سهم مدارس استان از این تعداد حدود ۲۵ هزار نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: باتوجه به رونق مجدد گردشگری و افزایش تعداد مسافران و گردشگران، هرچند نوروز امسال مشکل خاصی در زمینه اقامت گردشگران گزارش نشد اما توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و اقامتگاه‌های استان نیاز به بازنگری و توجه بیشتر دارد.

شنبه‌زاده در مورد حفاظت از آثار باستانی و تاریخی استان نیز با اشاره به اینکه این آثار سند هویت و نماد ما و متعلق به همه نسل‌ها محسوب می‌شوند، تاکید کرد: در استان ایلام نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل به طور مستمر و دائمی اماکن مهم تاریخی استان را رصد و پایش می‌کند و البته در کنار نیروهای یگان حفاظت، از انجمن‌های مردم‌نهاد بومی محلی (افزون بر ۷۰۰ نفر) ساکن مناطق روستایی و عشایری نیز برای حفاظت از آثار تاریخی در برابر تخلفات بهره‌گیری می‌شود.

وی درباره صنایع‌دستی استان هم توضیح داد: در هفت شهرستان استان نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در قالب ۱۱۰ غرفه طی ایام نوروز برای گردشگران دایر شد که این نمایشگاه‌ها با استقبال پرشور مردم و گردشگران نوروزی مواجه شد و فروش مطلوب غرفه‌داران در این مدت کوتاه حاکی از رضایت‌مندی آنها بوده است.»

وی در مورد تحقق شعار امسال رهبری با محوریت تولید و اشتغال هم گفت: صنایع‌دستی یکی از کم‌هزینه‌ترین حوزه‌های ایجاد اشتغال در استان ایلام است که توسعه، رونق و حمایت از این هنر – صنعت می‌تواند فعالان این عرصه را به درآمدزایی پایدار برساند و وجود هنرمندانی که در این حوزه به درآمدزایی و کارآفرینی دست یافته‌اند گواه این مدعا است.

کد خبر 5457372

منبع: مهر

کلیدواژه: ایلام میراث فرهنگی گردشگری ایلام بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه گردشگری مسافران نوروزی خراسان رضوی سفرهای نوروزی آمار کرونا سانحه تصادف نوروز مشهد 12 فروردین خطبه های نماز جمعه استان ایلام اقامتگاه ها صنایع دستی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های پراکنده برای استان قزوین

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: باتوجه به خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه، گذر امواج متناوب از سطح منطقه اتفاق می‌افتد و باعث ابری و نیمه ابری شدن آسمان خواهد شد.

وی اظهار کرد: وزش باد‌های جنوب شرقی را برای بخش‌های شرقی و جنوبی استان انتظار داریم. برای روز‌های جمعه و شنبه استان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد البته بیشتر برای بعدازظهر جمعه بیشتر تاثیرات اتفاق می‌افتد.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: باتوجه به فصل بهار و تشکیل ابر‌های همرفتی، احتمال بارش‌ها به صورت رگبار دور از انتظار نیست. به لحاظ دمایی هم کاهش نسبی دما را انتظار داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • استقبال مردم و مسئولان استان ایلام از ورود پیکر شهید«فیضی زاده»
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • بارش‌های پراکنده برای استان قزوین
  • عکس| کری شاعرانه سپاهان برای پرسپولیس!
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • کری شاعرانه سپاهان برای پرسپولیس! (عکس)
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است